Pages

April 29, 2016

Semimaraton Bucuresti mai 2016



Cam prea multe lucruri urate in ultimul timp pe blogul meu. Hai sa luam o pauza! E timpul de a arata si partea frumoasa a lumii. Sau, hai sa-i zicem, sanatoasa. Si asta este urmatoarea:

Oh da, mergem pe 15 mai la alergat la semimaraton.


S-ar putea spune ca povestea asta cu alergatul m-a prins si pe mine. Dar hai sa va spun ceva! Eu nu ma simt in rai cand alerg. Pot sa spun ca chiar nu-mi face placere. Din cand in cand mai intepenesc la computer, la terminat diferite proiecte si atunci, intre-adevar, alerg de placere. Dar, daca nu sunt obosit mental si ocular, prefer sa ma relaxez decat sa alerg. Alerg insa pentru 3 motive care, se zice, vin dupa alergarea propriuzisa:
1. Vreau sa traiesc mult. Oh da. Ca bunica-mea care a murit la 95 de ani. Sau ca strabunica, pe la 110-115. Ambele au alergat toata viata dupa oi, capre, vaci, porci. Diferenta e ca eu alerg DE oi, capre, vaci, porci. Umani, desigur. Vreau sa vad lumea asta cum se schimba in bine, intelegeti? Iar pentru asta fug cat mai mult posibil de stres, mananc cat mai natural si, desigur, alerg. Se poate spune ca viata mea actuala cam seamana cu cea a piosului care se gandeste mai mult la „lumea de dincolo” decat la cea prezenta. Poate ca lumea mea e „de dincoace”, adica nu s-a nascut inca. Si, ca s-o prind, alerg.
2. Vreau sa joc fotbal la fel ca in copilarie. Stiu ca cu fotbalul nu voi mai ajunge prea departe, dar regasirea copilariei merita toti banii. Asa ca alergarea ma ajuta.
3. Imi place sa dansez. Daca vrei sa faci cu cat mai mare acuratete genul de coregrafie de mai jos, atunci trebuie sa fii in forma. Fiecare kg. in plus te face mai lent in acest gen de dans. Figurile isi pierd din acuratete. Dupa cum se vede, as cam avea nevoie de vreo 3-4 kg date jos…:



Ei bine, iata cateva motive postalergare care ma fac sa alerg motivat in acest moment. Daca acum patru ani eram ironic fata de alergatul acesta sisific la maraton, iata-ma in postura de a dori sa-mi bat propriul record. In 2012 am scos 01.45 la 17 km (cand am si abandonat) . Apoi, in 2013 am scos 01 56 20 pe semimaraton. In 2014 am scos 01 50 50. In sfarsit, in 2015, am facut 01 48 18, dupa cum spuneam aici:  .

De data asta m-am inscris mai devreme pentru a nu mai trece prin experienta din toamna trecuta, cand nu au mai fost „locuri” in prima parte a alergatorilor si a trebuit sa trec de locul de start abia dupa cateva minute de la plecarea primilor.

Din pacate nu stiu daca voi mai atinge timpul acela. M-am accidentat (la fotbal) acum ceva timp si nu m-am putut antrena cam o luna. Dar cu siguranta voi avea un timp mai bun decat cel inregistrat pe site pentru ca nu s-a tinut cont de timpul efectiv de la plecare, si cei din spate au primit si minutele de intarziere inerente ajungerii la start.

Actualizare 16 05 2016 : intr-adevar n-am mai putut scoate timpul din toamna. Daca fac sprinturi inca am dureri la quadricepsul piciorului stang. Am scos 01:49:42 , (timp real) dupa cipul oficial si 01:49:38 dupa trackerul meu. Stiind ca nu pot sa atac un 1.46 nu am fortat deloc. Ma bucura ca am reusit sa scot „din inertie” un timp pe care in trecut il scoteam cu strangeri din dinti.



Am luat locul 755 din 3171, ceea ce inseamna mai sus de prima jumatate, adica in primul sfert. Daca luam in considerare ca la start au fost peste 10 000 de oameni si ca multi au abandonat pe traseu, asta inseamna ca sunt in prima zecime. Ramane pe vara sa mananc mai multe salate si sa fiu un pic mai usor pentru un timp mai bun.

Si in final, iata ceva amuzant: am ajuns vedeta anonima in revista Empatia. Ce arta domnule!? Ce cultura , domnule!? Ma fac vedeta corporato-atletica. In poza asta sunt la Bucharest International Half-marathon din18 05 2014, atunci cand am scos 01 50. Ia priviti la corporatistul din mine! Ia uitati ce trag de mine: harder! Harder! Work harder, slave!






April 19, 2016

1.6. Comparatii cu tarile occidentale in materie de examen practic de obtinere a permisului auto



Cu Garcea la luat permisul auto


1.6. Comparatii cu tarile occidentale in materie de examen practic de obtinere a permisului auto


Acest articol este parte dintr-un text mai amplu

Dupa cum am aratat in introducere, prima problema a acestui examen consta in lipsa de continuitate intre teorie, practica si examen. Pauza de dintre ultima ora de condus si programarea examenului practic poate ajunge si la 2 luni. Desigur, nu ne-am nascut de ieri, e simplu sa ne dam seama ca intre timp cursantul mai face rost de ceva bani…

Haideti sa ne uitam putin pe modul in care arata o fisa, chiar fisa mea de la examenul practic:



Daca ne uitam pe ea vedem ca majoritatea punctelor din subsectiunile

„MANEVRAREA SI POZITIA AUTOVEHICULULUI IN TIMPUL MERSULUI”

si

„MANEVRE SPECIALE PRIVIND SIGURANTA TRAFICULUI”


sunt subiective si practic de necontestat dar si de nesustinut din punct de vedere pedagogic. Singurele puncte obiective de aici sunt

„-intoarcerea pe o strada cu mai multe benzi de circulatie pe sens”

si conducerea riscanta stipulata de

„-conducerea in mod neeconomic si agresiv pentru mediul inconjurator”.

In primul caz, daca faci intoarcerea de pe banda 1-a pe banda a 2-a, comiti greseala de a intra pe contrasens in mod nejustificat. In cel de-al doilea caz, ii incomodezi pe ceilalti participanti la trafic. Dar, in rest, toate celelalte puncte de depunctare nu au nimic obiectiv in ele. Daca asa vrea muschii lui Garcea politistul asa va pune el acolo pentru ca asa interpreteaza el ce inseamna „folosirea incorecta a drumului” dupa modul in care sunt concepute si chestionarele. Cum adica „folosesc incorect drumul”? M-am sters cu el pe cap? Un astfel de examen trebuie sa penalizeze incalcarea legislatiei in trafic si incurcarea celorlalti soferi. Cum poti sa faci „manevrarea incorecta la urcarea rampelor”? Cum poti sa „executi incorect mersul inapoi”? Cum adica „executi incorect intoarcerea vehiculului”? De asemenea, la subsectiunea DEPASIREA avem penalizare de 3 puncte la

„ezitarea repetata de a depasi alte vehicule”.

Cum adica ar fi gresit daca nu vreau sa depasesc?

Iata ca deja vorbim de 23 de puncte de penalizare care depind direct de muschii lui Garcea si de modul in care el interpreteaza arbitrar ce fac eu. Iar 21 de puncte de penalizare acumulate deja inseamna respins la proba practica. Daca sistemul ar fi onest nu ar trebui sa-i lase o astfel de libertate despotica de a penaliza. Aceste 5 puncte care contabilizeaza cele 23 de puncte de penalizare sunt semne ale experientei de ani la volan. Dar lipsa de experienta intr-un domeniu nu inseamna incorectitudine. Cum se poate sa fii respins de la a lua permisul auto pentru ca nu ai experienta de ani la volan? Asta este o gandire de tip Garcea. Iar logica ei am vazut-o in celelalte sectiuni ale acestui text si o voi descrie si mai departe.

Dupa cum voi arata pe parcurs, aceasta absurditate se regaseste frecvent intrebarile legate de experienta la volan din chestionare. E clar ca omul care da examen nu are experienta din moment ce nu are inca luat permisul. Vreau sa fiu bine inteles: consider ca experienta la volan este un lucru foarte important. Dar ea vine in timp si nu i se poate cere unui sofer incepator.

Scolile de soferi au de castigat de pe urma faptului ca elevii sunt picati in masa la acest examen. Practic ele isi rotunjesc nitel veniturile cu alte 3 sedinte de conducere. Asta se regaseste in alt pret pentru scoala de soferi decat cel stabilit initial. Desigur, mai mare. In acest context anacronic ne putem da seama ca si interesul instructorilor este ca tu sa pici de cat mai multe ori traseul pentru ca ei sa scoata cat mai multi bani de pe tine. Si atunci ne putem pune intrebarea daca ei chiar sunt motivati in a-si face corect treaba. Iata un alt mod de a intelege experienta mea cu acest instructor.

Toate acestea trebuie intelese in lumina interesului lui Garcea de consolidare a piramidei spagii de la care a pornit toata aceasta nebuloasa. Garcea legislatorul, Garcea guvernantul, Garcea chestionatorul si Garcea politistul isi impart ca vulturii profitul conform descrierii de aici.

Fiind in postura de beneficiar direct al spagii, politistul examinator are interesul de a te incurca cat mai mult la acest examen. Vorbim aici despre bete in roate puse cursantului inca din conceperea acestui examen. Exista suficiente portite la care ii permit examinatorului sa fie un despot care poate face orice. Adica ceea ce doresc autoritatile de acest popor. Despotismul in care se desfasoara acest examen tine mai curand de perioada stalinista decat de spiritul democratic pe care autoritatile incearca cu naduf sa-l imite. Nu ai voie sa filmezi sau sa inregistrezi in vreun fel modul de desfasurare al ei. Practic esti in imposibilitate de a face contestatie asupra rezultatului examenului, ceea ce este anacronic.

Sub adapostul imposibilitatii de reactie si de a-i dovedi abuzul, acest feudal isi pune cu nonsalanta in practica apucaturile despotice. Cea mai frecventa manevra de acest gen este apasarea discreta a pedalelor instructorului (masinile scolilor de soferi au un al doilea set de pedale pentru instructor) in mod incompatibil cu manevra elevului. Daca tu apesi pe pedala de acceleratie iar politistul apasa pe cea de frana in acelasi timp, atunci motorul se blocheaza si se opreste. O astfel de greseala se face de catre un elev total neexperimentat care pune pentru prima data mana pe masina. Dar dupa cateva ore de conducere se regleaza dexteritatea picioarelor in asa fel incat sa nu repeti asa ceva. Cu atat mai mult dupa 30 de ore de ore. Ei bine o astfel de experienta au retrait-o foarte multi examinati, inclusiv eu, tocmai in timpul acestui examen in care concentarea este maxima. In timpul practicii propriuzise am blocat motorul doar de 2 sau 3 ori, la inceput. In timpul examenului mi s-a blocat motorul de 5 ori la aceeasi manevra, desi am facut lucrurile cu atentie si in ordine.

O astfel de smenarie este folosita pentru a forta spaga este discret sprijinita inca de la nivelul examenului teoretic. Sa privim urmatorul chestionar:

poluarea http://e-drpciv.ro/intrebare/926/cum_trebuie_sa_conduceti_astfel_incat_sa_reduceti_poluarea Cum trebuie sa conduceti, astfel incat sa reduceti poluarea? A. porniti motorul actionand pedala de acceleratie la un sfert din cursa si asteptati ca acesta sa se incalzeasca, pentru a reduce ulterior consumul de carburant; B. porniti motorul fara sa actionati pedala de acceleratie si demarati imediat; C. apasati pana la capat pedala de acceleratie, porniti motorul si demarati cu o viteza cat mai mare.

Raspunsul corect ar fi B. Insa nu toate masinile pe benzina pot pleca de pe loc fara apasarea acceleratiei concomitent cu ridicarea ambreiajului si, desigur, li se blocheaza motorul. Ceea ce era si urmarit. Acest chestionar vrea sa-i fixeze cursantului in minte ideea gresita a nepasarii pedalei de acceleratie concomitent cu ridicarea pedalei de ambreiaj.

O astfel de practica de subminare a examinatului a fost descrisa de mai multi examinati aici, sau aici, sau aici. Iata ca apasarea anacronica a pedalelor a examinatorului este o practica comuna sesizata de mai multi si atent stipulata in fisa de examinare in subsectiunea mai sus citata.

Oprirea motorului imediat dupa pornire sau la schimbatul vitezelor este in general un semn al lipsei de experienta la volan. Insa sunt unele masini care dau astfel de erori si pentru soferii experimentati. Nu sunt sigur, dar banuiesc in acest caz si un anumit (de)reglaj al ansamblului motor-transmisii pe care instructorul il face in acord tacit cu examinatorul pentru a facilita consolidarea drumului spagii. Oricum, o astfel de situatie nu trebuie sa fie un motiv pentru neacordarea licentei de conducere a unei masini. Dar nu trebuie sa mi se refuze dreptul de a conduce o masina pentru ca ma opresc cateva secunde pentru a reporni. E ca si cum oprirea in general ar fi interzisa. Ceea ce este absurd. Un astfel de drept trebuie refuzat doar in situatia in care lipsa de experienta e atat de mare incat se pot face greseli soldate cu urmari.

In petitia aceasta https://petitieonline.net/petitie/50781047/semnaturi , dar si in alte contexte, s-a propus mutarea politistului examinator pe scaunul din spate, pentru a nu avea acces la aceste pedale. In fata ar trebui sa stea doar instructorul care ar trebui sa-si supervizeze elevul. Multe lucruri s-ar fi clarificat in acest caz. Dupa ani si ani nu s-a facut nimic in sensul asta si putem usor sa intelegem de ce.

Singura posibilitate de contestatie a acestui examen vine din obligativitatea prezentei martorului la acest examen. Insa despre aceasta prevedere afli abia dupa ce, invariabil, ai picat la prima incercare. Nimeni nu spune nimic despre aceasta potentiala posibilitate de aparare impotriva acestui despotism. Explicatia acestei secretomanii este data de interesul mai sus mentionat. Dupa cum am aratat si in introducere, acest martor este de obicei tot un viitor examinat, cu o mare disponibilitate de submisivitate fata cele afirmate de examinator. In cazul meu Garcea si-a mascat picioarele de actele dosarului pe care le-a desfasurat tacticos pe genunchi in asa fel incat martorul din spate sa nu poata sesiza aceste manevre, coplesit de ganduri si de emotii, Daca se intampla ca aceasta persoana sa aiba un caracter mai umil, atunci sigur nu poate depune marturie in favoarea ta. Dupa ce el mi-a fost martor la proba mea, a trebuit sa-i fiu si eu martor in cea a lui. Si in cazul lui, Garcea i-a apasat pe pedala de frana concomitent cu cea de acceleratie. Personal am a auzit clar de mai multe ori cum motorul ambala si se infunda fara ca masina sa accelereze. Dar cand totusi l-am intrebat la sfarsitul probei daca a apasat din greseala ambele pedale n-a putut sa dea un raspuns clar. De aceea, ca si in cazul introducerii, recomand aducerea unui prieten care are experienta in condus pe post de martor la aceasta proba si cererea expresa ca picioarele lui Garcea sa fie vizibile.

Conform tiparului clasic, satui de aceste sicane multi prefera sa dea spaga dupa mai multe incercari. Este  ceea ce s-a si dorit de la inceput cu absurdizarea acestor examene, sub acoperirea grijii inestimabile pe care autoritatile romane o poarta propriului popor. Altii recurg direct la spaga conform mentalitatii lor tipice care a dus aceasta tara pe locuri fruntase in ceea ce priveste coruptia. In acest link se pot vedea mai detaliat cotloanele spagii realizate Ă®ntre instructori si politisti. Din pacate unii dintre cei care recurg la ceea ce a vrut de fapt Garcea cu absurdizarea acestor examene, sunt la originea accidentelor grave. Disponibilitatea lor pentru „smecherie” se regaseste apoi in aroganta in trafic. Iata cum pe parcurs „buna intentie” isi arata de fapt adevarata fata! Paradoxul e ca cu cat mai multi astfel de cocalari provoaca mai multe accidente cu atat examenele devin mai absurde si mai greu de promovat. Chiar si soferii onesti vor avea tendinta sa creada ca, odata ce l-au promovat, au devenit un fel de campioni mondiali la automobilism, riscand sa calce mai tare pedala si sa provoace un accident grav. Iata cum se instaleaza cercul vicios al coruptiei! Partea buna ca primii vizati de accidentele grave sunt insisi spagarii; ei incalca grav regulile de circulatie la fel cum le-au incalcat si pe cele sociale si au promovat acest sistem al mitei in care este angrenata o intreaga institutie. Partea proasta e ca angreneaza si soferi onesti in aceste accidente.

Putem acum sa intelegem de ce examenele practice nu se filmeaza. De fapt drpciv nu vrea sa ramana cumva arhivat modul in care cineva a luat de fapt permisul. Daca, dupa un astfel de accident groaznic ne-am duce la filmarea arhivata si am vedea nereguli, atunci nu stiu daca Garcea ar mai fi dispus sa ia spaga. Consider ca plasarea de camere provizorii in masina si filmarea efectiva a examenului ar rezolva atat coruptia din jurul acestor examene cat si dreptul normal al cuiva de a contesta un astfel de raspuns. Lipsa de actiune a drpciv in acest sens spune suficient despre acest departament precum si despre intreaga autoritate asupra transporturilor in Romania.

Dupa cum am sugerat si in introducere, parerea mea este ca profilul cocalarului agresiv ar trebui sa dea examene auto periodice odata cu fiecare incalcare a normelor sociale. Astfel de restrctii se pot extinde si la cei cu media scazuta la purtare. Poate in felul acesta am mai potoli un pic din nesimtirea din aceasta tara. Acesta este o posibilitate de prevenire a accidentelor groaznice

Dupa cum am sugerat si in introducere, parerea mea este ca profilul cocalarului agresiv ar trebui sa dea examene auto periodice odata cu fiecare incalcare a normelor sociale. Astfel de restrictii se pot extinde si la cei cu media scazuta la purtare. Poate in felul acesta am mai potoli un pic din nesimtirea din aceasta tara. Acesta este o posibilitate de prevenire a accidentelor groaznice

Pe de alta parte inteleg si atitudinea iritata a soferilor cu experienta incurcati de incepatori sau cei care nu pot sa conduca in spatii inguste. Am trait pe pielea mea experienta coborarii din tramvai cu mai multi calatori pentru a muta masina unei tute care nu putuse parca cum trebuie si o lasase pe linia de tramvai. Asa ceva nu trebuie tolerat. Sustin interdictia intrarii pe strazile cu trafic intens a acestor soferi. Se poate institui o restrictie in anumite zone a celor care nu au un anumit nivel de experienta in condus.

Un numar de 12 tari , printre care Australia, Belgia, Canada, Germania, Norvegia, Suedia, UK sau Statele Unite, folosesc permisul provizoriu dat pentru a permite viitorilor soferi sa exerseze liber si sa-si dezvolte astfel in mod natural dexteritatea. Brazilia foloseste restrictii de intrare in anumite zone pentru cei ce au esuat la testul practic. Dupa cum putem vedea aici , in Marea Britanie permisul provizoriu iti permite sa mergi cu masina pe anumite drumuri daca esti insotit de cunostinte care au permis permanent.

In SUA se ofera acest permis si tinerilor sub 18 ani insa exista state cu restrictii de ruta. Tot aici se regaseste si „paradisul” obtinerii permisului de conducere, la fel ca si in cazul dificultatii testelor teoretice. In statul Colorado persoanele peste 21 de ani pot da examenul teoretic si cel practic in aceeasi zi. Desigur, dupa cum aminteam si in sectiunea anterioara, ei au drumuri acolo.

Dupa cum vedem, in Romania nu se ofera un permis provizoriu. Legislatia interzice expres orice fel de practica in afara unei supervizari speciale. Nu exista nici un impediment pentru care, dupa cele 30 de ore de practica sau chiar in timpul lor, elevul sa exerseze insotit de un titular de permis pe anumite drumuri laturalnice, neaglomerate si in anumite conditii pentru dezvoltarea abilitatilor de conducere. Dupa un anumit timp experienta va ajunge suficient de consistenta incat soferul sa poata sa circule pe orice drum, fara a incalca legislatia si fara sa stanjeneasca circulatia. Poti sa acumulezi experienta mergand o perioada de 6 luni sau un an cu un astfel de permis provizoriu, si apoi poti da examen riguros in care sa fie incluse si evaluarea experientei la volan.

Daca poti sa stapanesti masina pentru a nu incalca legislatia rutiera sau a nu stanjeni traficul, nu mai esti un pericol atat de mare incat sa ai nevoie de un instructor specializat mereu langa tine. Dar legislatia este croita exact pentru a impiedica acest lucru. Ea este menita sa-l convinga pe cursant sa mai plateasca o taxa in plus fata de cea cu care a fost de acord initial. Vorbim despre celebrul cost ascuns practicat de capitalismul de cumetrie in Romania in ultimul sfert de secol. Adica, pe langa cele 30 de ore de practica necesare acomodarii cu masina trebuie sa platesti si acumularea de experienta sau mita directa a lui Garcea. Interesul mafiotilor din jurul drpciv este acela de a mai scoate niste bani de pe examinat. Aceasta suprataxa se colecteaza fie oficial prin ore suplimentare de „perfectionare” a tehnicii incepatorului de a conduce, fie prin binecunoscuta spaga pe care am descris-o mai detaliat in linkul de mai sus. Acesta fie trebuie sa isi mai ia inca 6 ore de practica la scoala de soferi pentru a se putea reinscrie la urmatorul examen, fie va trebui sa recurga la spaga. Ma intreb ce mai ramane de taxat? Aerul? Apa? Soarele, ca in melodia celor de la BUG Mafia?



Acest articol se continua aici



April 16, 2016

1.5. Comparatii cu tarile occidentale in materie de examen teoretic de legislatie rutiera

Cu Garcea la luat permisul auto


1.5. Comparatii cu tarile occidentale in materie de examen teoretic de legislatie rutiera


Acest articol este parte dintr-un text mai amplu

In afara de absurdul testelor online despre care am dat deja cateva exemple in sectiunile anterioare, merita atentia si ciudateniile de pe site-ul http://e-drpciv.ro. Mai intai, trebuie sa iti faci un cont pe portal. Care e scopul? Se face o baza de date care se vinde apoi la corporatii pentru spam-uri? Sau ce? Inutilitatea contului este dublata de imposibilitatea de recuperare a parolei ceea ce inseamna ca, fie mafiotii din spatele acestui site au nevoie de cat mai multe adrese pentru a fi vandute pentru spam, fie aplicatia nu a fost facuta de profesionisiti. Am avut surpriza neplacuta sa vad, ca dupa ce am intrerupt testarile online, fiind ocupat cu altceva, la o luna deja aveam probleme de logare. Am pus adresa de e-mail, am pus parola si nu ma puteam loga. Am dat pe resetare parola, asa cum se face la diferite conturi carora le uitam parola. Cand am dat „trimite”, am primit mesaj ca adresa mea de e-mail pusa nu exista in baza lor de date. Nu-i nimic, mi-am zis, il mai fac odata. Dupa ce am completat toate campurile de initiere cont primesc mesaj ca deja adresa mea de e-mail e folosita pentru un cont. Ceeee! In 10 ani in care tot primesc parole noi pentru cele uitate nu mi s-a intamplat asa ceva.

Apoi cica trebuie sa alegi limba, insa doar la examen aceasta optiune functioneaza. Online singura varianta e Romana. Pai la ce Domne iarta-ma mai pui optiune de alegere daca nu exista decat o varianta? De ce nu lasi aplicatia intreaga si in simularea online?

Apoi exista asa-numitele intrebari de acomodare de gen cat fac 1+1 sau care sunt fructe dintr-o lista de alimente. Ce acomodare? Cei care intra in acest site sunt deja familiarizati cu legislatia. Nu mai au nevoie de intrebari de acomodare. Macar de ar fi cumva altele. Insa ele se repeta identic. Intr-o luna de zile cat tine scoala, devine iritant sa tot dai de aceleasi prime 3 intrebari „de acomodare” si sa le completezi „ca primaru’”. Abia la sfarsit am aflat ca poti sa le si ignori dand click pe butonul „urmatoarea intrebare” fara sa alegi vreun raspuns. Nu-ti afecteaza performanta la intrebarile propriuzise insa scopul unei astfel de „introduceri” este lipsit de sens. Daca aceste chestionare ar fi fost atat de lejere incat un cursant ar promova din prima lui incercare acest examen, atunci intrebarile de familiarizare ar fi justificate. Insa atata timp cat stai cam o luna la bifat intrebari, o astfel de familiarizare initiala devine agasanta. E suficient o simulare de examen esuata si toata lumea stie cum functioneaza aplicatia online.

Desigur, un astfel de mot e menit sa justifice banii investiti in acest soft. Numai ca mie o astfel de lustruiala inutila nu-mi abate atentia de la faptul ca aplicatia in cauza este mult inferioara sumei care s-a dat pe ea, conform obisnuintei cu capusirea bugetului si para-ndaratului. In ciuda designului colorat ea este preistorica in materie de pedagogie deoarece nu ofera direct raspunsul corect pentru variantele gresite alese de examinat.

Poate ca cel mai suparator lucru in aceasta situatie este faptul ca nu se dau explicatii clare pentru sustinerea unei variante de raspuns sau pentru infirmarea alteia. In momentul in care afirmi sau infirmi ceva trebuie sa si justifici. Reculurile dictatoriale pe care acesti ani i-au scos la iveala se regasesc in aceste mici detalii. Nu este pedagogic. Probabil ca, confruntati cu obiectiile publicului relativ la lipsa de explicatii privind variantele corecte si cele gresite, pe langa chestionarele de pe siteul drpciv, a mai aparut si altele precum scoalarutiera.ro , e- drpciv.ro sau cursrutier.ro, despre care am amintit, care dau si varianta corecta. Pe scoalarutiera.ro se dau si explicatiile complete, desigur exceptand cazurile intrebarilor absurde, unde si explicatiile sunt la fel de absurde. Pe e- drpciv.ro se spune doar ca e adevarata sau gresita si atat. Exista o sectiune de comentarii unde programatorul Milan mai ofera cateva precizari, dupa cum am vazut in unele chestionare deja postate in sectiunile anterioare. Faptul ca el este programator si face si intretinere si moderare da de banuit in privinta modului in care au fost folositi banii alocati pentru acest proiect. E posibil ca el sa fi facut si grafica, deseori deficitara din aceste chestionare.

Mai jos putem vedea un exemplu de grafica anacronica din aceste chestionare:



Conform imaginii prezentate motociclistul se va zgaria de autocamion deoarece nu exista suficient spatiu pana la axul drumului. Sageata arata ramanerea pe sens insa imaginea nu arata asa ceva. La explicatia de aici , se ignora cu nonsalanta acest fapt.

In mod normal trebuiau angajati mai multi oameni. Cineva ar fi trebuit sa fie platit doar sa se ocupe numai cu oferirea de explicatii auxiliare acelor comentarii. Altfel, un singur om care le face pe toate nu prea poate tine pasul cu raspunsurile si cu restul de sarcini care implica intretinerea unui site. Uneori exista raspunsuri lamuritoare pentru incepatori din partea lui. Alteori insa exista situatii stupide pe care comentatorii le-au semnalat just cu ani in urma, carora nu li s-a dat un raspuns si care n-au mai ajuns corectate. Nu poate fi invinuit pentru asta bietul programator. Am lucrat personal cu astfel de oameni si cam stiu de cate trebuie sa se ocupe. Remarc insa tocmai aceasta aroganta a acestor mafioti de la drpciv de a nu comunica cu „prostimea”. Neangajarea unui moderator care sa se ocupe numai cu asta e expresia acestei arogante. Stim ce s-a intamplat: salariul unui astfel de angajat al site-ului a ajuns discret convertit in prime pentru ei in timp ce un biet programator le face pe toate, de la grafica la programare si moderare de comentarii.

Probabil ca, datorita criticilor, pe langa siteul drpciv a mai aparut inca unul, respectiv http://www.legislatiarutiera.ro, cu grafica 3D bine facuta. Spre deosebire de imaginile photoshopate din siteul drpciv, aceste animatii arata experienta in domeniu. E posibil ca la ele sa fi lucrat si unii fosti colegi de-ai mei din domeniul jocurilor. Acest site este in stransa legatura cu drpciv pentru ca testarea online este aproape identica. Probabil ca codurile au fost copiate de la primul in acesta si doar modificate putin.

Mai exista cateva site-uri cu grafica 3D insa facuta mult mai prost, asa cum este aici

Poate mafiotii din jurul drpciv vor arunca un ochi pe siteul de teste teoretice din Marea Britanie, de aici:
https://www.gov.uk/practise-your-driving-theory-test

La ei sunt 50 de intrebari din care la 42 trebuie sa raspunzi corect. Se vede ca nu exista intrebari de mecanica. De asemenea, la sfarsit ti se explica clar de ce ai gresit si nu trebuie sa intri apoi in alt site ca sa afli raspunsul corect. Nu exista reclame care sa-ti distraga atentia de la invatare. Intrebarile si variantele de raspuns sunt scurte si clare. Se foloseste punctul. La noi exista fraze interminabile care uneori se intind si pe 3 randuri pentru ca Garcea chestionatorul nu stie sa puna punct. De asemenea exista si varianta audio la fiecare chestionar pentru cei care nu se pot concentra la citirea textului. Ia uitati-va cum 3 propozitii se inlantuie intr-o exprimare sontoroaga (punct nu) :

”Cum procedeaza conducatorul autovehiculului cand, aflandu-se intr-o comuna, in imediata apropiere a unei treceri pentru pietoni semnalizate ca atare, intentioneaza sa depaseasca un vehicul aflat in miscare?”

Sau

„Cum trebuie sa se incadreze conducatorul de autovehicul, daca intentioneaza sa schimbe directia de mers spre stanga intr-o intersectie prin care circula si tramvaie, iar spatiul dintre sina din dreapta si bordura trotuarului permite deplasarea vehiculelor doar pe un singur rand?”




Nici in cazul examenului teoretic din Franta nu exista teme din alte domenii auxiliare legislatiei si situatiilor concrete de condus. La ei insa testele sunt mult mai grele decat la englezi in sensul ca trebuie raspuns corect la 35 din 40 de chestionare. Dincolo de asta, principala problema este, dupa cum se vede, timpul de reactie care este de maxim 30 de secunde pentru fiecare.

Poate ca visul oricarui cursant pentru permisul auto este sa dea examenul in SUA. Acolo si un copil de 10 ani, fara cunostinte de legislatie poate trece cu usurinta examenul. La fel ca in cel din UK, nici aici nu exista intrebari de mecanica, prim ajutor sau de penalizari in cazul incalcarii prevederilor. Asta o invata fiecare in particular daca vrea sau daca vrea sa conteste o amenda. Trebuie sa dai cel putin 30 de raspunsuri corecte din 40 de intrebari. De asemenea, nu exista timp limita pentru rezolvarea testului. Pe langa faptul ca intrebarile sunt foarte usoare, undeva sub variantele de raspuns exista si o sectiune de ajutor (hint) in care practic ti se da mura in gura raspunsul, tot ce trebuie sa faci este un mic exercitiu de deductie:

http://driving-tests.org/

Numai total imbecilii nu pot trece de examenul teoretic. Explicatia e simpla, desigur: acolo exista drumuri bine facute, exista spatii suficiente si soferii nu trebuie sa se inghesuie ca sa circule, asa cum se intampla in Europa.

Desi avem printre cele mai grele examene de obtinere a permisului auto totusi Romania este pe locul 2 in Europa in ceea ce priveste numarul de morti in accidentele de circulatie . Desi are printre cele mai usoare examene teoretice, Statele Unite ale Americii are printre cele mai joase rate de mortalitate cu doar 12.9/ 100 000 in timp ce Romania are 31.4/ 100 000. Explicatia e una singura: multe lucruri se poate spune despre SUA si politicienii lor, dar au drumuri. Noi avem poteci pline de gropi si noroi.

Acest articol se continua aici



April 13, 2016

1.4. Chestionarele pentru obtinerea permisului auto din acest moment din Romania sfideaza regulile testelor grila si reforma in educatie in general


Cu Garcea la luat permisul auto


Acest articol este parte dintr-un text mai amplu

1.4. Chestionarele pentru obtinerea permisului auto din acest moment din Romania sfideaza regulile testelor grila si reforma in educatie in general


Pe timpul comunismului se foloseau materii suplimentare care selectau concurentii prea multi si la fel de pregatiti pentru admiterea la facultate. A fi sau a nu fi la facultate era sinonim cu apartenenta in clasa de mijloc sau in „clasa muncitoare”. Pentru a selecta doar o parte dintre candidati, initial s-a folosit metoda ingreunarii materiilor. Multi ani ne-am bucurat cu „desteptaciunea” elevilor romani care si-au umplut capul cu o gramada de informatii, care mai de care mai inutila si mai depasita moral. Orice carciuma are astazi cate un astfel de savant in varsta care te uimeste cu cunostintele lui de fizica cuantica, literatura si filozofie. Probabil ca acolo ar fi ajuns si Garcea chestionatorul daca nu i s-ar fi oferit acest post la drpciv. Fenomenul „meditatiilor” aici isi are originea. In urma acestor lectii particulare multi aspiranti la cariere de succes au ajuns cam pe la acelasi nivel de cunostinte. Asa ca in domeniile foarte disputate intrebarile capcana au devenit o a doua practica de selectie.

Garcea chestionatorul a ramas cu mentalitatea acelor vremuri „de mari cuceriri”. Dupa ce Garcea guvernantul i-a dat ordin sa mai reduca din aspirantii de soferie el si-a trait a doua tinerete. Rezultatul este acelasi ca atunci. Multi aspiranti la titlul de sofer honoris cauza au ajuns sa invete prin tocire. Nu isi pun problema aspectului logic sau pedagogic al raspunsurilor vis-a-vis la legislatie si la principiile pedagogiei ci invata mecanic raspunsurile. Practic nu inveti logica raspunsului ci tocesti intrebarea, aducandu-ti aminte cum ai intalnit-o acasa in simularile de pe respectivele site-uri.

Acest lucru insa nu este normal. De cand era el elev lucrurile s-au mai schimbat. Testele cu intrebari capcana nu mai sunt acceptate intr-o pedagogie moderna. Orice test modern trebuie sa aiba mai multe calitati printre care si obiectivitatea. In metodica predarii moderne obiectivitatea unui test

„reflecta gradul in care itemii sunt suficient de explicit formulati iar raspunsurile suficient de clare, incat orice specialist sa poata obtine scoruri identice sau asemanatoare.”

Iata un astfel de chestionar cu cerinta neclara, una intre multele astfel de exemple pe care le voi mai arata pe parcursul acestui sir de articole:



Aceasta intrebare e simpla pentru cei ce locuiesc pe langa Herastrau si cunosc drumurile. Din imaginea de fata nu ne dam seama daca aici e o intersectie sau nu, deoarece ea se taie fara sa se vada marginea drumului pe care suntem noi. Am fost de cateva ori pe la PPL dar n-am mai tinut mine ca drumul pe care merge masina galbena il intersecteaza si se continua dincolo de drumul nostru. Insa se poate vedea ca nu ne dam seama ca aici este o intersectie intre drumul nostru si cel al masinii galbene.

In urmatorul chestionar se da o greseala in cerinta, ceea ce este total contrar metodologiei de testare prin teste grila:


Varianta corecta este C. Observam ca ea anuleaza orice sansa ca in interiorul cerintei sa fie cuprins vreun adevar deoarece o persoana ranita cu leziuni ale coloanei vertebrale nu trebuie miscata pana la sosirea ambulantei si a specialistilor.

O astfel de manie se datoreaza interesului pervers traditional al legislatorului de a duce in eroare si de a nu acorda celor slabi aceleasi privilegii. Dreptul exceleaza in folosirea artificiala de astfel de termeni tehnici dar si practici ce nu sunt comunicate pentru toti tocmai pentru a le da un avantaj celor puternici in fata celor slabi.

Conform cu Art 23, Alin (5) din codul rutier:

”Pregatirea teoretica si practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere se efectueaza de catre profesori de legislatie rutiera si instructori auto atestati de autoritatea competenta, conform normelor metodologice aprobate prin ordin comun al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului, al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului administratiei si internelor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.”

Iata ca astfel de intrebari sunt pe hartie avizate in mod justificat de ministerul educatiei si cercetarii. Acest aviz ar trebui sa concorde cu „metodele moderne” de predare si invatare regasite in politica de reforma si ajustare a invatamantului romanesc la standardele europene. Ma intreb daca vreun specialist din ministerul educatiei si cercetarii chiar s-a uitat pe aceste teste. In realitate vechile metehne isi continua functionarea. Mimam reforma sau o incercam absurd cu instrumente medievale. Ca om cu cativa ani de experienta in invatamant pot spune ce e simplu de vazut pentru oricine: e imposibil sa instalezi un soft contemporan pe un computer de 20 de ani. Lipsa de ajustare a infrastructurii face ca reforma in educatie sa fie doar o simpla scuza pentru guvernanti de a pune Romania pe butuci si a trimite cetatenii la slujit in Occident. Fenomenul meditatiilor si mitei pentru promovarea examenelor si-a modificat un pic forma dar a ramas identic in principiu. Astazi exista profesori universitari care au legalizat mita promovarii examenului, ca sa zicem asa. In loc sa primeasca bani pentru promovarea studentului, el ii vinde acestuia cartile cu raspunsuri unilaterale la anumite probleme interpretabile sau discutabile. Sunt unele domenii in care nu exista unanimitate sau in care solutiile tin de viziuni subiective. Un astfel de Garcea pedagog nu accepta la examen decat variantele de raspuns identice cu cele din cartile lui. Desigur, de teama sa nu pice examenul sau sa piarda bursa (daca o are), studentul accepta aceasta mita oficializata a conditiei cartii cumparate. Probabil ca asa si-a luat si Garcea doctoratul si iata-l aplicand „cu succes” metoda.

Metoda pedagogica vizibila in aceste teste este cea a cartofarului pokerist al carui interes nu este sa filtreze si sa transmita informati ci sa insele si sa-i provoace confuzie adversarului. Caci cursantul este tratat in acest caz ca un adversar de pe care trebuie sa se mai scoata eventual niste bani la fel cum se va scote mita de pe viitorul sofer. Faptul ca unele raspunsuri se vede ca nu sunt valide atunci cand sunt declarate valide, in timp ce altele nu sunt recunoscute ca atare desi se vede ca e logic sa fie recunoscute astfel. Abuzul nonsalant al logicii, ignorarea ei dupa principiul „asa vrea muschii mei”, atesta coruptia din societatea romaneasca contemporana despre care am detaliat mai sus. Tara noastra este condamnata la subdezvoltare de catre mentalitatile medievale care ii decid viitorul. Diferiti argati au ajuns in functii cheie si se comporta ca feudalii incercand sa-si rezolve frustrarile congenitale prin punerea in practica a propriilor fantasme antisociale.

Si pentru ca tacamul sa fie complet, ne putem imagina relatia intre drpciv si siteuri precum scoalarutiera.ro , e- drpciv.ro sau cursrutier.ro , care practic au trafic pe internet datorita raspunsurilor detaliate mai mult sau mai putin convingatoare la aceste intrebari absurde. Observand reclamele de pe aceste site-uri, nu e greu de mirosit faptul ca profitul reiesit in urma vanzarii spatiului anumitor companii se imparte intr-un anumit fel cu insusi Garcea chestionatorul. E de inteles astfel modul in care el contribuie cu predilectie prin imaginarea de cretisnisme la cresterea acestui trafic ce se regaseste, in final, in umflarea propriilor buzunare.

Acest articol se continua aici




April 12, 2016

1.3. Raspunsul lui Garcea chestionatorul la ordinul lui Garcea guvernantul de absurdizare a chestionarelor auto

Cu Garcea la luat permisul auto


1.3. Raspunsul lui Garcea chestionatorul la ordinul lui Garcea guvernantul de absurdizare a chestionarelor auto


Acest articol este parte dintr-un text mai amplu 

Si cum statea el asa Garcea guvernantul, cautand o cale sa rezolve situatia reducerii traficului prin incalcarea unor drepturi ale celor care le merita, i-a venit o idee: Garcea chestionatorul. Pam paaaaaam. Evrikaaaa…!!!!, i-a tunat in ureche. Ce doi se au ca fratii. Gemeni. Singura diferenta intre ei e ca Garcea chestionatorul este o varianta mai nescolita a guvernantului. I-am dedicat chestionatorului un intreg capitol despre cum i-a executat el ordinul guvernantului. La fel si lui Garcea legislatorul.

Ca un fiu care-si recunoaste parintele, Garcea chestionatorul a simtit cu mirosul lui tipic neajunsurile legislatiei si exact acolo a sarjat. Rezultatul a venit imediat: aceste teste sunt artificial extinse din zona primului ajutor, mecanicii de baza si a legislatiei rutiere catre logica, lingvistica, medicina, experienta la volan sau de mecanica diagnostica. Cei trei asteapta reactia publicului sa vada daca pot sa introduca si filosofie pescareasca sau fizica poantica. Serios vorbind, cate ceva din fiecare trebuie sa stim, atat cat am invatat la scoala. Dar este cu totul anormal ca aceste intrebari sa ajunga sa contina continuturi avansate din aceste domenii. Partea proasta e ca ele s-au facut salata in mintea lui Garcea chestionatorul. Si am eu asa o banuiala ca el nu e chiar un as in aceste domenii, si ca le-a copiat din ziare cam la fel cam cum facea la „Stefan Gheorghiu”. Voi dedica pe parcursul textului un subcapitol special interdisciplinaritatii lui de balta. Dintr toate, medicina si limba romana au fost cele mai mutilate, pentru care am facut chiar mai multe sectiuni. Vom vedea ca traumele fata de domeniul scoala inca il bantuie. Iar amintirea profesorilor dictatori, si poate chiar violenti, sunt o imagine foarte prezenta in mintea sa. De aceea, cu aceste chestionare Garcea si-a implinit un vis: el traieste in sfarsit fantasma identificarii cu agresorul din psihanaliza, propunandu-si sa faca scoala in general cu toata lumea. Nu doar scoala auto. Scoala despre toate. Scoala in general. Scoala vietii. Si a mortii. Si ranitii. Si invalizii.

Din pacate aberatiile pe teme cat mai inutile, cu mult in afara invatarii legislatiei si a practicii condusului NU il ajuta pe viitorul sofer. Dimpotriva, ii abuzeaza capacitatea de invatare si contribuie direct la uitarea ulterioara a lucrurilor importante din legislatie. Desigur, multe lucruri de prin aceste chestionare sunt de ajutor. Insa momentul lor nu este unul oportun. Multe dintre ele se intalnesc foarte rar in practica de sofer. La scoala pentru obtinere a permisului auto si in aceste chestionare cursantul trebuie sa se concentreze pe legislatie. Ea este destul de dificila pentru un novice. Orice alta informatie suprapusa artificial peste ea practic atenteaza la fixarea acelor informatii capitale in mintea cursantului. Chit ca-i este greu sa isi imagineze asa ceva, Garcea trebuie sa accepte ca mintea omeneasca nu are posibilitati nelimitate de stocare… Cu cat informatia este mai stufoasa si mai nesistematizata, cu atat ea este uitata ulterior. Nu are nici un rost sa extindem peste masura aria teoretica in domenii care mai de care mai ciudate. Soferul le invata pe parcurs, pe masura ce se loveste de problemele in cauza. Asa ca, decat sa indopam cursantul cu cai verzi pe pereti de care se va folosi sau foarte rar sau niciodata, mai bine reducem aria teoretica la legislatie si oferim cateva notiuni clare de prim ajutor, eventual redactate sub supervizarea unui medic.

Chestionarele cu aceasta tema au pareri sunt impartite: unii, mai putini, cred ca ar trebui pastrate; altii, mai multi, cred ca trebuie total eliminate. Parerea mea este ca ele trebuie reduse la resuscitarea cardio-respiratorie si la scoaterea victimei dintr-un potential pericol mai mare. In restul cazurilor trebuie asteptat sa vina un profesionist in loc sa facem pe baba cu leacurile si sa agravam situatia. Cu o astfel de nebuloasa cacademica riscam sa ne transformam in Garcea soferul, incurcand domeniile cam cum a facut Garcea chestionatorul cu informatiile. Am strans o multime de chestionare dubioase pe aceasta tema care efectiv creeaza haos in mintea cursantului. Masurile de prim ajutor sugerate de aceste chestionare sunt cum sunt si cele ce le-ar putea face necesare, respectiv ca si drumurile din Romania. Urmatorul chestionar il prezinta pe Garcea care se viseaza medic. Mie imi pare a fi este emblema pentru modul in care el trateaza primul ajutor in general:




Hmmmmmm! Hmmmmm???? Ce-i drept, o astfel de intrebare nu e dificila. Caracterul ei macabru insa m-a frapat. Fiti atenti la formularea ei, in special la prepozitia „prin”! Forma cerintei in acest caz ii da acestei prepozitii un rol de introducere a unui complement circumstanČ›ial modal. De exemplu propozitia „bicicleta se demonteaza prin desurubarea piulitelor…” este un astfel de constructie gramaticala care exprima metoda de operare, modul de realizare a unei activitati, cu ajutorul prepozitiei „prin”!. Asta cam sugereaza ca Garcea chestionatorul l-ar invata pe cursant cum sa asfixieze pe cineva… , Hai sa ne imaginam un Garcea politist care ne opreste in trafic. Se apropie de noi, trage un fum de tigara si apoi se prezinta in stilul deja cunoscut: „’naseaaraaa. Cheschior Garcea… Ia zii baaa… tu stii cum pot fi astupate caile respiratorii, trait’-ar familia ta de contribuabil indisciplinat, care esti tu indisciplinat?” Modul in care e redactata lasa semne de intrebare despre cum ies lui Garcea intentiile inconstiente neprelucrate in constient.

In cazul de fata prepozitia „prin” ar fi trebuit inlocuita cu conjunctia „de”, care introduce o propozitie cauzala. „Caile respiratorii pot fi astupate de” suna mai omeneste un pic. Vorbim despre examen pentru obtinerea de permis auto nu pentru angajare la jandarmerie, politie sau altundeva… Poate ca pe acolo o astfel de proba o fi eliminatorie. Dar, pentru un umil viitor sofer, astupatul cailor respiratorii cuiva s-ar putea sa nu fie tocmai o tema de viata si de moarte. Eventual Garcea ar putea face o intrebare mai constructiva de genul „Ce trebuie sa faceti pentru destuparea caile respiratorii?”, cu raspunsurile aferente ajustate.

Am ezitat ceva daca sa postez urmatorul chestionar sau nu. Na ca pana la urma l-am pus:


Nu ca vreau sa-mi speri cititorii… da’ eu inca am ramas cu o strangere de inima de la intrebarea anterioara. As putea sa jur ca aveam puls inainte sa ma verifice Garcea… Si ce cuvinte foloseste!!!… „scobitura”… Deja ma gandesc la „Stejarul din Borzesti” si scorburile lui de care l-au spanzurat tatarii pe Mitrut, prietenul lui Stefan cel Mare si Sfant pe cand era mic si pacatos.

Deci, ca sa simplificam, eu nu vreau ca Garcea sa ma verifice nici sub mandibula, nici langa ureche, pe partea laterala a epiglotei, nici in scobitura, nici sub scobitura, nici dupa puls si nici dupa pulsa! Nicaieri! Ok? Sa vina un doctor!

Si pentru ca mi-a mai venit pulsul ….asta …curajul la loc, cred ca chestionarul acesta are niste hibe. Vad ca raspunsul lui Garcea este doar c. Oi fi eu mai inimos asa da’ la mine se simte pulsul si sub mandibula. Si, mai mult decat atat, eu am puls si sub ureche. Adica tot langa ureche. Ca si pe acolo am vase de sange. Am cu ce ba! Ce pulsu’ meu!

In fine! Mai voiam sa zic ca daca tot ai o criza de inteligenta oficialist-savanta (eventual de renume mondial) si folosesti termeni anatomici specializati precum cel de „epiglota”, atunci foloseste in scobitura mea si pe cel de „sterno-cleido-mastoidian” pentru “muschii gatului”! Ca asa vrea muschii gatului meu! Pai ori dam admitere la premiul Nobel ori nu mai dam?

Urmatorul chestionar il arata pe Garcea chestionatorul in postura de expert in tinichigiologie auto, probabil jobul lui inainte de a se angaja la drpciv:



Iata in aceasta intrebare un alt exemplu de aberatie fara legatura cu examenul de obtinere a permisului auto. Probabil ca ea e de pe timpul lui Pazvante chioru’. Masinile de astazi nu mai au astfel de probleme decat foarte rar. Adica si-o imagina el Garcea chestionatorul ca un cursant o fi la fel de prost precum era si el la acea varsta. Dar daca ai 1000 de lei sa faci scoala totusi n-ai cumpara o masina de 200 de lei de pe care sa cada piesele pana la prima intersectie. De cele mai multe ori soferul incepator are si masina noua sau perfect functionala. Anomaliile apar pe parcurs si se rezolva la service auto. Daca sunt incepator in soferie chiar nu ma intereseaza cauzele anomaliilor masinii mele atunci cand apar. Nu ma apuc sa surubaresc eu prin ea. O duc in service. Tu ca sistem de evaluare si acordare a dreptului de a conduce autovehicule trebuie sa vezi daca eu cunosc legislatia si am suficienta indemanare incat sa nu provoc vreo nenorocire cu aceasta arma. Adica vrei sa spui ca nu-mi dai permis auto decat daca-mi bag mainile si restul corpului prin motor? Nu ma angajez tati la vreun service auto ca sa stiu elemente avansate de mecanica auto! Adica ce vrei sa ma inveti cu aceasta intrebare? Ca ai cumparat tu vreo rabla deghizata in masina in tinerete? Treci peste asta!

Mai jos il vedem pe Garcea chestionatorul in ipostaza de expert in lingvistica. El refuza validitatea unei variante de raspuns doar pentru ca nu i se pare lui ca suna romaneste:



Dupa el, varianta corecta ar fi doar B. Ramane totusi intrebarea de ce nu ar fi corect si A. Sa fie pentru ca „lanturile pentru zapada” n-ar fi antiderapante? E posibil ca nevalidarea variantei B sa tina de apetitul sau specific profesional pentru bataia de joc. Deja am amintit despre el in sectiunile anterioare, si voi mai reveni de mai multe ori de-a lungul textului. Dar e posibil ca explicatia pentru o astfel de decizie sa constea in insasi expresia „lanturi pentru zapada”. Probabil ca denumirea nu este cea oficiala. Dar totusi intrebarea nu se refera la denumirea oficiala a lanturilor ci la echiparea concreta a masinii pe drum cu polei. Dupa cum se vede, realitatea acoperita de raspunsurile A si B este aceeasi. Mi-e greu sa cred ca din lanturile de la punctul A s-ar face sanie... In cazul de fata stupizenia consta in faptul ca acest chestionar nu investigheaza cunostintele despre adaptarea masinii la conditiile de iarna, ci despre folosirea „corecta” a unei expresii pe care toata lumea de fapt o intelege pentru ca, asa neprotocolara cum e ea, reuseste sa comunice la fel de bine precum cealalta.

In urmatorul chestionar Garcea face pe marele economic adviser



Desigur, un alt caz de intrebare ce nu are ce cauta intr-un examen teoretic de obtinere a permisului auto. Reducerea consumului de combustibil este o problema pentru civilizatia actuala, intr-adevar. Insa asa ceva nu trebuie sa aiba legatura cu aceste examene. Cu atat mai putin cu cat traim intr-o societate capitalista care functioneaza pe incurajarea consumului. Intr-adevar, personal nu sunt impacat cu acest hedonism sclavagist al consumului. Dar chiar nu am nevoie ca Garcea chestionatorul sa-mi dea lectii de nostalgie „economica”. Daca economisesc un litru de apa la intretinere sau un kilowat la curent sau 3 lei la benzina tot nu am scos cat ia el pe spaga. Sau nu am reusit sa-mi acopar spaga data… Si, in orice caz, in afara de litera stricta a legislatiei, Garcea chestionatorul chiar nu are nici o autoritate morala sa-mi recomande mie altceva, si oricarui om ce vrea sa conduca o masina.

Am eu o banuiala ca nu ma intereseaza recomandarile lui… Ca sa nu spun ca trebuie sa ma feresc de ele. Caci, cum era de asteptat, Garcea chestionatorul s-a folosit de pretextul cu „darea de sfaturi parintesti” pentru a mai crea o confuzie in acest caz, conform ordinului lui Garcea guvernantul. Dupa el, variatele corecte de raspuns la aceasta intrebare ar fi si A si B. Variata A este clara pentru toata lumea deoarece se precizeaza ca este vorba de „cazul unei opriri lungi”. Insa in cazul variantei B apare o neclaritate. Culoarea rosie a unui semafor nu dureaza de regula foarte mult. Ea tine cam un minut sau doua. Oprirea motorului in acest caz este anormala. Iar varianta B are aspect de distractor, deci poate fi falsa. Dar exista intr-adevar si semafoare care pot dura mai mult sau chiar foarte mult. De exemplu cele pentru dirijarea circulatiei pe un singur sens in cazul unei lucrari pe sensul opus. In acest caz raspunsul corect include si varianta B.

Problema cea mai mare consta in interpretarea propozitiei lui Garcea chestionatorul de la varianta B. Articolul nehotarat „unui” nu precizeaza daca ar fi vorba despre semaforul obisnuit din intersectie sau cel al ingustarii temporare a drumului. El doar individualizeaza un element (semafor) intr-o multime data (semafoare) care contine cel putin doua clase. Ele se diferentiaza clar una de alta si comporta raportari diferite la ele din partea noastra in ceea ce priveste cerinta. Pentru o astfel de precizare ar fi trebuit adaugat si cuvantul „anumit” dupa „unui”. Acesta ar primi rolul de particularizare, de diferentiere intre cele doua tipuri de semafoare. In acest caz, o varianta clara de raspuns ar fi trebuit sa sune astfel : „B. la culoarea rosie a unui anumit semafor care dureaza foarte mult”. Raspunsul corect nu poate fi urmat unei deductii logice ci a interpretarii exprimarii lui Garcea chestionatorul. Practic aici trebuie sa tocesti intrebarea lui Garcea. Garcea, marele „recomandator” stalinist! Voi arata de-a lungul textului ca exista o multime de astfel de cazuri.

Un alt exemplu este dat de haosul in ceea ce priveste definirea conduitei preventive. Pe aceasta tema ipocrizia atinge cote maxime. I-am dedicat o sectiune intreaga. Deocamdata ma opresc doar la acest chestionar pentru a ne face o idee:



Garcea chestionatorul a decis ca varianta corecta sa fie C. Insa exista cazuri in care C nu este valabila. Un exemplu este cel in care autovehiculul este parcat in locurile special amenajate, in garaj sau chiar depozitat la cimitirul de masini. In acest caz conduita preventiva a soferului nu mai are legatura cu respectiva masina. Apoi, Garcea chestionatorul nu trebuie sa-si ia atributii pedagogice in afara soferiei mele. Daca-i dam aceasta libertate riscam sa vina Garcea politistul sa-mi spuna ca nu-i bine sa fac anumite lucruri ca simplu cetatean, ca s-ar putea sa topai cu masina prin trafic? Alooo! Aloooooooo! Stai asa Garceo la locurile voastre ca nu mai e pe timpul lu’ Stefan Gheorghiu!

Garcea chestionatorul la fel ca orice Garcea din toate domeniile are o mare problema in a intelege separatia puterilor in stat si de a ridica ochii din capcana mentalitatii feudale. E drept ca nici marii fani ai statului de drept n-au scapat total de tributul feudalismului. Insa, atunci cand traiesti total in el si doar te deghizezi in agent activ al statului de drept, si tu si statul ai/are o problema. Aceste chestionare nu trebuie sa se ocupe de conduita preventiva din afara strazilor. Pentru asta exista legislatia (nerutiera) in general. Ele trebuie sa se ocupe doar de conduita preventiva a soferilor. Daca un sofer parcheaza masina undeva si pleaca de langa ea, se cheama ca trece de la conduita preventiva de sofer la cea de om simplu. Acesta este un caz in care conduita preventiva la volan nu se mai aplica in situatia in care automobilul este parcat. El a avut o conduita preventiva decizand sa mearga si sa parcheze masina intr-un loc special amenajat, eventual platind parcarea, mai curand decat sa o lase pe partea carosabila sau pe trotuar. Dupa ce a parcat-o conduita lui preventiva ca sofer a incetat tocmai pentru ca nu a mai adaugat un alt comportament de conducere a masinii.

Pot sa accept ca exista o conduita preventiva pentru soferi inainte de a pleca la drum, in sensul de a nu se avanta in proiecte ce le poate afecta concentrarea si calmul la condus. Dar, odata ce omul a iesit din masina si s-a dus in casa cu familia e treaba lui ce face si nu a statului si nici a chestionarelor auto. Inteleg ca exista o oarecare nostalgie fata de perioada in care controlul asupra individului era aproape total. Dar timpurile s-au mai schimbat. Ar fi putut sa se schimbe si mai bine daca Garcea ar fi facut un efort sa inteleaga acest lucru. Garcea chestionatorul vrea sa faca pe filosoful moralist, dorind sa dea lectii despre gasirea sensului vietii prin conduita preventiva in timpul liber. Dar mai bine ar lasa-o balta cu filosofia si s-ar concentra pe legislatie. Pot sa ii respect experienta cu privire la cauzele extrarutiere care pot duce la accidente. Pot sa accept faptul ca recomandarile sale cu privire la viata extrarutiera ar fi bine sa fie urmate daca ar fi sincer date. O atitudine calma si inteleapta ar fi foarte importanta in aventura de pe strazile din Romania. Dar asta nu trebuie luat cu titlu de obligatie si, cu atat mai putin, nu trebuie sa faca obiectul unor chestionare.

Din pacate insa, aceste lamentari moraliste au o mare doza de ipocrizie in ele. Daca Garcea chestionatorul ar fi atat de ingrijorat de viata extrarutiera linistita a cetatenilor acestei tari, probabil ca si-ar da demisia din functie si ar deveni activist politic si ecologic. O astfel de preocupare sincera pentru viata semenilor ar trebui sa se finalizeze cu proteste de strada pentru drepturile omului constant incalcate de stat. Dar, din pacate, asta este exact ceea ce ii contrazice statutul lui Garcea in general. Frustrarile acumulate in urma unui mediu social intoxicat de conditiile de trai se regasesc in intoxicarea ulterioara a relatiilor interumane care ii fac pe multi sa aiba o viata haotica atat pe strada cat si in afara ei. Garcea este parte din acest sistem ticalos. Daca omul de rand ar demisiona de la jobul stresant pe care il are, si daca ar decide sa traiasca ceva mai ecologic, atunci n-ar avea bani de spaga din care Garcea traieste. Iata ca „ce spune popa” se cam bate cap in cap cu insusi statutul social al lui Garcea. Asa ca el nu are demnitatea morala de a da sfaturi in aceasta privinta.

Am mai multe exemple de astfel de chestionare care bat campii insa deja aceasta sectiune s-a intins prea mult. O sa le mai expun de-a lungul textului, la momentul oportun.

Acest articol se continua aici




April 8, 2016

1.2. Garcea ca oglindire a coruptiei generalizate din societatea romaneasca: consolidarea piramidei spagii


Cu Garcea la luat permisul auto 


1.2. Garcea ca oglindire a coruptiei generalizate din societatea romaneasca: consolidarea piramidei spagii 


Acest articol este parte dintr-un text mai amplu 

In Romania politia are rol de protectie a mafiotilor de lux si frustrare a cetateanului simplu. In cazul de fata politia are sarcina de instrument de rotunjire a bugetului. Ea este scoasa efectiv la … produs, dupa cum am aratat aici. Politicianul roman, atent acoperit si instrumentat de securitate http://baldovinconcept.blogspot.ro/2015/06/mecanismele-sociale-implicate-in.html , a perfectionat de mai mult timp o interesanta strategie de imbogatire prin distrugere. In loc sa asigure infrastructura pentru ca soferul in particular sau cetateanul in general sa nu incalce legea el distruge infrastructura in mod intentionat, fura banii de reconditionare sau dezvoltare a ei si scoate politia la dat amenzi pentru cei pescuiti ca incalca legea rutiera, greu de aplicat pe drumurile din Romania. Vorbim de un fel de suprataxare a celor care pot sa plateasca, adica cei ce sunt foarte activi din punct de vedere economic si circula mult. Dupa ce s-au obisnuit cu modul in care se circula in strainatate, acestor oameni le e foarte greu sa se „readpteze” la modul gropi si localitati dese, specific drumurilor din Romania. In alte cazuri conformarea prevederilor legale este practic e imposibila. Mafiotii au invatat sa ia adevarate suprataxe de protectie de pe acesti oameni in forma de amenzi sau spaga. Situatia se intampla si in alte domenii. Dar suprataxatii sunt in general soferii. Banii apoi sunt discret redirectionati spre firme cu care acesti functionari de lux din varful piramidei spagii construiesc, chipurile, capitalismul in Romania. Prin acest angrenaj ei ofera apoi prime institutiilor de control pentru a inchide ochii. Cei ce sunt indiscreti si actioneaza contra curentului sunt atent eliminati din sistem.

Iata ca e mult mai profitabil pentru guvernanti ca soferii sa circule pe aceste drumuri rudimentare, sa incalce legea si apoi sa plateasca amenzi. Putem intelege acum de ce nu se fac drumuri in Romania. Avem tot ce ne trebuie pentru a demara initierea constructiei acestor drumuri. Avem materie prima in munti care a alimentat zecile de fabrici de ciment astazi puse pe butuci. Avem muncitori rasfirati prin toate colturile Europei gata sa se intoarca acasa si sa construiasca aici o tara moderna. Altii isi pierd timpul prin carciumi din lipsa de locuri de munca. Din pacate nu exista vointa politica pentru astfel de primenire in infrastructura. E mai simplu de colectat spaga de la inferiori prin politica numirilor „strategice” in functii. Atata timp cat nu sunt proteste de strada si nu prea multe procese la CEDO pentru care trebuie sa puna obrazul, Europa e foarte incantata si ea de scaderea nivelului de trai al cetateanului simplu. El devine apoi mana de lucru ieftina in propria ei ograda, conform traseului pe care l-am descris aici .

Garcea guvernatorul are elicopter sau coloana oficiala si nu e afectat prea tare de lipsa de drumuri. E trist si ca politistii accepta sa faca o astfel de treaba. Dar, in acelasi timp e trist si ca si ca noi insine nu luam pozitie pentru a ne cere drepturile si preferam politica strutului deprimat. Nici lor nu le convine fortarea statutului lor oficial de aparatori ai legii catre bodyguarzi si instrumente de rotunjire a bugetului. Recent, un politist chiar a murit din cauza unei astfel de gropi intr-un drum, in timp ce facea parte dintr-o astfel de coloana oficiala nejustificata pentru unul dintre astfel de Garcea guvernant.

Aceste teste sunt oglinda perfecta a acestei situatii. Ele reprezinta un fel de steag de pirati care avertizeaza corabiile ca au de platit o taxa de trecere. Mesajul lor e simplu si destul de usor de inteles: „Noi suntem mafia drumurilor si voi trebuie sa platiti spaga. Asa cum facem parti absurde sau stupide in legislatie si chestionare, la fel va dam si amenda oficiala cu optiuni de micsorare in spaga neoficiala”

Sunt multe accidente care se datoreaza necunoasterii suficiente a legislatiei sau uitarii ei. Poate ca ar trebui dat un examen de legislatie odata la cativa ani pentru toata lumea. Dar marea majoritate a accidentelor se nu se datoreaza necunoasterii ci ignorarii regulilor de circulatie rutiera. Dupa cum am aratat in articolul citat mai sus, acest fapt se datoreaza mai curand lipsei unor drumuri decente, lipsei de autostrazi interregionale sau suspendate, prin orase. Aici poate fi blamat Garcea guvernantul care lasa muncitorii romani sa ajunga gunoieri sau capsunari prin Occident in loc sa ii tina aici si sa facem cu ei aceste drumuri.

Pe de alta parte, este foarte vizibil faptul ca traficul rutier este prea incarcat in anumite zone. Dar ingreunarea sau absurdizarea chestionarelor examenului de legislatie pentru reducerea numarului soferilor nu rezolva problema. Astfel de practici reprezinta un atentat la un drept constitutional. Ele au fost comune pe timpul dictaturii comuniste care mima statul de drept. Din pacate iata ca aceste practici sunt la fel de comune si astazi, pe timpul marionetelor ce mimeaza statul de drept la fel ca si atunci.

Haideti sa mai analizam un chestionar! Priviti aici tupeu de corupt intr-una dintre formele lui cele mai detestabile:



art. 114, (1) din codul rutier valideaza clar varianta declarata si de Garcea chestionatorul ca fiind corecta. El spune asa:



Imobilizarea involuntara pe partea carosabila este semnul avariei. Si un copil stie ca acele lumini rosii intermitente ale masinii stationate sunt luminile de avarie. Asta este scopul lor. Asadar nu se poate spune ca Garcea chestionatorul nu a stiut de ele. El a ignorat textul de lege cu acea aroganta a feudalului:

Dupa Garcea chestionatorul raspunsul corect ar fi doar B. Dar oricine stie ca intreaga masina vibreaza in cazul unei pene de cauciuc. Explozia pneului se manifesta printr-un soc initial care inseamna un sir scurt de vibratii. Apoi, datorita faptului ca pneurile s-au dezumflat total, vibratiile exista ca si in cazul dezumflarii partiale precizate de varianta B pe care el o declara corecta. Dar, din punctul lui Garcea chestionatorul de vedere aceste vibratii nu ar trebui luate in calcul ca varianta corecta. Asa ceva insa nu poate fi expresia nestiintei: intre pneul partial dezumflat si cel total dezumflat exista doar diferenta de grad. Nu se poate invoca nestiinta in acest caz ci razbunarea, spiritul despotic. O sa revin mai tarziu la aceasta problema cu mai multe detalii. Deocamdata ma limitez in a face o scurta prezentare celor care au conceput aceste chestionare.

Acesta este modul in care autoritatile din Romania urmeaza legile in urma carora ele au acele functii. Asta e modul in care politicianul isi permite mizeriile pe care le face stiind ca, oricum, va reveni peste 4 ani la putere in conditiile in care, in cardasie cu „opozitia”, a facut legi care sa nu permita altora accesul la aceste functii. Asta e modul in care politistul iti da amenda conform „muschilor” lui, pentru a face planul de amenzi si a consolida drumul spagii pe care l-am descris mai sus. Legile, chiar si asa partinitoare cum sunt ele, sunt doar vorbe goale imbietoare pentru un sistem sociabil ce functioneaza pe un cadru feudal. Din pacate, pentru a reusi in aceasta tara iti trebuie aceasta ipocrizie vecina cu minciuna de a spune una si a face alta. In fata acestei realitati iti ramane doar deznadejdea...

Acest articol se continua aici