Pages

November 22, 2013

Un om e acuzat ca vrea sa traiasca altfel decat la cheremul corporatiilor si politicienilor






Un om a vrut sa pescuiasca intr-un rau pentru a-si potoli foamea asa cum omul a facut de milioane de ani. Pentru ca nu avea permis de la „principe” a fost arestat. In filmul de mai jos vedem modul in care acest om se apara in fata sistemului sclavagist.


Nu mai conteaza ca, in cele din urma judecatoarea nu l-a mai condamnat. Probabil ca, speriata de absurdul situatiei, si de o usoara tresarire umanista, ea a preferat sa se retraga si sa lase pe altcineva sa decida. Oricum, si-a indeplinit rolul de intimidare. Insa daca asta e justitie, nu pentru ca l-ar fi condamnat sau nu pe acest om, ci doar pentru ca a indraznit sa il aresteze pentru o astfel de fapta atunci mi-e rusine. Mi-e rusine pentru acesti ticalosi pusi in varful justitiei si mi-e rusine pentru ca eu insumi servesc unui sistem ticalos. Pentru ca, daca nu iti ofera alternativa la regulile sale, adica daca nu iti ofera posibilitatea de a refuza civilizatia si de a te retrage intr-un stil de viata arhaic, acest sistem este unul ticalos, banditesc. Acesta este sclavagismul modern nevazut al legilor facute pentru profitori si al falselor idealuri. Daca nu reuseste sa te pacaleasca cu promisiuni de implinire a „visului american” iata ca sistemul ticalosit iti taie orice posibilitate de independenta, refuzandu-ti un stil de viata arhaic, pedepsindu-te doar pentru ca vrei sa mananci din rau si nu de la McDonalds.

Salutari din Evul Mediu! Avem de a face aici cu iobagie contemporana. Singura diferenta e ca feudalul medieval e inlocuit astazi cu o armata de (in ordinea vinei):
a) politicieni
b) corporatisti/bancheri
c) judecatori
d) politisti/bodyguarzi/militari
e) designeri/jurnalisti/artisti
f) profesori
care spune la fel cum spunea si el atunci: „raul asta si pamantul asta in general e al meu si daca vrei tu sa pescuiesti si sa te hranesti din el trebuie sa-mi faci tu mie un serviciu”.

Unde e libertatea promisa? Unde sunt drepturile omului? La ei in buzunare. Pe mine nu ma multumeste deloc contraargumentul ca un sistem totalitarist te impusca pe loc in timp ce, in acest caz, l-a lasat in cele din urma in pace pe cel acuzat. Cu toata responsabilitatea spun ca acest om are dreptul sa se apere in fata banditilor prin orice mijloace.


November 11, 2013

Gasland: un documentar despre gazele de sist!





 

Pericolul reprezentat de gazele de sist este mai mare decat cel al exploatarii aurului prin cianurare. Cianurarea poate crea un dezastru local si sporadic (in functie de zonele aurifere) insa gazele de sist se pare ca se gasesc pe vaste suprafete din teritoriul tarii. Riscul unei poluari in masa si de imbolnavire a locuitorilor acestor teritorii este imens dupa cum se vede in acest film:




Niciodata romanii nu au fost supusi in istorie unei astfel de perspective terifiante. Daca nu luam atitudine atunci inseamna ca suntem niste lasi si ne meritam soarta. 


November 3, 2013

Nu vorbi despre demnitatea persoanei, nesimtitule!






Am vazut o prima iesire mai vizibila in presa a sinistrului Barbu dupa, evenimentul din Centrul Vechi de acum 2 saptamani. Recentul interviu se gaseste aici. Mi-e sila sa comentez toate aberatiile spuse de acest… sa-i zicem om. O remarca insa mi-a ridicat adrenalina si vreau s-o analiizez in aceste randuri. Sinistrul Barbu deplange asanumitul atentat la „demnitatea persoanei” la care ar fi fost supus in acea seara. Daca ce i s-a intamplat in Centrul Vechi este o lezare a demnitatii persoanei, atunci proiectul RMGC, pe care dumnealui il sustine, este un genocid la demnitatea persoanei. Sugrumarea economica a localitatii Rosia Montana si fortarea locuitorilor prin mijloace marsave sa isi paraseasca locurile natale, asa cum a facut RMGC, este un genocid la demnitatea persoanei. Riscurile imense pe care cei de teapa dumnealui le iau in numele localnicilor amenintati cu un dezastru ecologic in cazul cedarii acelei magaoaie de baraj de 180 de metri (asa cum s-a si intamplat la recent comemoratul Certej in 1971), este un genocid la demnitatea persoanei. Anularea dreptului natural al cetateanului de a se implica in treburile politice si instituirea cu forta a unei false democratii, democratia reprezentativa din care tu faci parte marsavule, este un genocid la demnitatea persoanei. Amenintarea cu sanctiuni de tot felul a celor care vor sa se implice in treburile comunitatii este un genocid la demnitatea persoanei.


Sinistrul Barbu si toti de teapa lui pot fi fericiti ca noi, oamenii simpli am inteles din exemplele istoriei ca prin recursul la violenta nu se consolideaza nimic bun. Asta ne face pe toti sa fim pasnici fata de sinistrele lor persoane. Altfel, fata de crimele odioase pe care le produc indirect, fata de batranii care mor in spitale din lipsa de medicamente, fata de copiii care nu se nasc din lipsa de perspectiva a parintilor si fata de ciuruirea constanta a sufletelor celor ce muncesc pe branci prin diferite companii pentru a le sustine viata lor de huzur, nici o pedeapsa nu ar fi destul de buna pentru echilibrarea prejudiciului. Acesti oameni ar trebui sa moara in chinuri groaznice pentru ca aceste crime pe care le produc acestui popor in fiecare secunda sa fie compensate.

Spargerea unui geam la masina chiar nu inseamna nimic. Dar iata ca, dupa cum spune in acest interviu, deja suma de reparatie a masinii s-ar si ridica la 9 000 de euro. Sinistrul nu se gandeste, desigur, ca acea caroserie poate fi indreptata li eventualele zgarieturi pot fi rechituite si revopsite la un service auto. El gandeste dupa principiul para-ndaratului specifica mentalitatii de demnitar: la inlocuirea ei totala. Hai ca platesc fraierii luxul lor! Mi-e sila! Din pacate civilizatia s-a construit si se consolideaza, dupa cum vedem, pe un lant de crime, asa cum suna un vers dintr-o viitoare piesa de-a mea. Ne ramane doar indignarea in fata acestor borgi veniti parca de pe alta planeta.