Pages

January 27, 2017

Politia la datorie. Cam mare datoria, totusi…



O femeie care joaca in filme pentru adulti, dupa cum atesta imaginea de mai jos




a blocat linistita o banda de circulatie pe un drum din Cluj. Un cetatean care a observat scena a chemat un agent sa rezolve situatia. Acesta, prins la mijloc, a trebuit sa-i spuna sa se dea o tara mai incolo ca vede astia…



Suparata ca a fost deranjata, femeia l-a intrebat cum il cheama ca sa caute in agenda…

Nu stiu daca agentul de fata nu a cunoscut-o sau nu a recunoscut-o. Dar cu siguranta sefii lui o stiau. Sau, cel putin ea avea numerele lor cu care i-a suge-
rat sa se dea el mai incolo. Ar fi rezolvat-o repede cu agentul dar uite ca n-a cunoscut-o/recunoscut-o cetateanul care a filmat scena. Cinste lui!

Povestea asta ma duce cu gandul la asta: http://baldovin.blogspot.ro/2015/10/spaga-din-drumurile-paradite-si-nefacute.html 




January 26, 2017

Fake life versus real life

Today I just wanna hit hell with fake politics and give a big love to real life. Just nothing else







January 23, 2017

Fara mentalitate spartana in civilizatia contemporana!



Din 2012 am participat la toate protestele spontane, asa cum se pare ca este si cel din aceste zile. Spun „pare” pentru ca asta miroase ca a fost organizat de PNL si USR, partidul ce are impresia ca ar fi vocea strazii. Cineva crede ca daca USR a ajuns la guvernare, strada ar fi fost cumva „domesticita” spre a deveni pro-establishment. E posibil sa mearga pacaleala asta si sa iasa mai putini in strada la o smenarie de genul Rosia Montana sau atacul la adresa asigurarilor de sanatate incercat de papusarii lui Basescu. Dar e posibil sa se si insele amarnic si sa primeasca huiduieli de la fostii colegi de protest in viitor. Deocamdata vad ca presedintele se pliaza peste acest protest si ca lumea il aplauda. N-am vrut sa-i intaresc pozitia politica, chiar daca un om in plus sau in minus nu se simte in 16-17 000 de oameni.

Asta ar fi primul motiv pentru care n-am iesit la acest protest, dar nu cel mai important. Cel mai important motiv de refuz este modul in care vad rezolvarea problemelor criminalilor in societatea noastra. Consider ca izolarea acestor oameni in puscarii este o solutie de avarie, provizorie. Nu putem renunta la ea in acest moment pentru ca, stim, criminalii ar face si mai multe crime si totul ar deveni o si mai mare jungla tehnologizata. Deoarece increderea orbeasca in represiunea marginalilor in general si criminalilor in special prin astfel de pedepse nu inseamna decat un nazism ceva mai diluat. Adica o eliminare fara scrupule a „exemplarelor neperformante”. Adica o jungla tehnologizata ceva mai cosmetizata a civilizatie.

Problema e ca majoritatea criminalilor recurg la crime nu pentru ca nu ar putea supravietui fara comiterea crimei, ci pentru ca sufera de psihopatie antisociala (Tulburare de personalitate de tip antisocial). Asa ceva are nevoie de psihoterapie si ecologizare a mediului social si nu de reprimare medievala. Exceptand tarile nordice si alte cateva de pe glob, „societatea civilizata” nu ofera tuturor oamenilor locuri de munca suficient de decente pentru a-si asigura drepturile fundamentale la hrana sanatoasa si locuinta decenta. Acest lucru arata cat de inechitabila este lumea in care traim. Oferind aceste conditii normale de trai si un mediu social ecologic, tarile nordice isi inchid galopant inchisorile din lipsa de … infractori. In Romania procentul celor care nu beneficiaza de locuinta decenta (cu canalizare si apa calda) ajunge undeva la 50%. In mijlocul orasului, daca urcati intr-un mijloc de transport veti observa cat de mare este numarul celor care nu si-au facut baie in ultimele saptamani. Acesti oameni nu au apa calda sau caldura in locuinte. Ei traiesc la nivel de Ev Mediu, dar societatea are pretentia ca ei sa se comporte si sa aiba randament la nivel de secol XXI.

Scopul acestei anomalii se regaseste in profitul unei elite economice capitaliste. Pretul huzurului lor este imbolnavirea psihica a acestor oameni cu consecintele negative in echilibrul social pe care le cunoastem. In societatea civilizata actuala se duce un razboi psihic Societatea inca represiva pune o presiune psihica foarte puternica pe ei, ceea ce constituie o cauza foarte importanta a intaririi predispozitiei antisociale si a punerii in act a infaptuirii crimei.

Fiecare om se naste un invingator. Fiecare om este un invingator chiar si in momentul conceptiei sale in pantecul mamei. Ei bine, de la acest statut, societatea ii transforma pe majoritatea oamenilor in ratati. Ei nu pot sa aleaga sa faca ceea ce vor cu viata lor, asa cum fac privilegiatii social. Ei „trebuie” sa faca ceea ce au altii nevoie sa li se faca. Daca refuza atunci sunt expulzati nicaieri, pentru ca, stim, toate pamanturile fertile sunt deja ocupate de state. „Folosesti” pamantul statului si atunci ii platesti chiria. Traim intr-un soi de neoiobagie. Asa ceva este un atac murdar la adresa demnitatii umane.

Acestea sunt culorile sumbre ale razboiului psihic ale societatii civilizate. Trecerea de la razboiul clasic la cel psihic este una dintre principalele doua diferente (alaturi de tehnologie) dintre societatea clasica si cea contemporana. Invinsii acestui razboi psihic regreseaza la modelul sau clasic, adica la crima. Distrugerea de bunuri, furtul, violul si uciderea sunt valorile concrete ale razboiului clasic pe care societatea moderna le incrimineaza si in urma carora criminalii sunt pedepsiti cu izolarea de restul societatii sau chiar cu pedeapsa capitala.

Cine nu mai poate suporta aceasta presiune psihica si regreseaza la acest stadiu anterior al civilizatiei e eliminat. Pedeapsa capitala este o excludere ireversibila. Celelalte pedepse sunt excluderi temporare dar care aduc cu sine marginalizari din partea comunitatii si familiei. In functie de rata sinuciderilor si a crimelor sistemul social ridica sau scade nivelul de trai al cetatenilor .

Fortele represive si comunitatea reprezinta la nivel comunitar exact spirala violentei dintre comunitatea palestiniana si statul Israel: fiecare atac terorist palestinian este urmat de bombardamente in masa din partea Israelului in care cei care nu sustin actiunile teroriste isi pierd apropiatii. Desi erau adeptii pacii, ei renunta la aceasta viziune pasnica orbiti de durerea doliului si recurg la alte actiuni teroriste urmate de alte represalii israeliene intr-un mod retroactiv. Si astfel niciodata nu se termina spirala violentei.

La fel se intampla si cu criminalii: presiunile psihice mari conduc la cresterea criminalitatii. Sistemul intareste fortele de ordine prin angajarea de noi membri care sa lupte impotriva criminalilor. In loc sa faca ceva util comunitatii, ei se comporta conform fisei postului, adica pedepsind. Capitalul financiar este astfel investit de societate in represiune si nu in constructie, ceea ce conduce la scaderea nivelului de trai al restului comunitatii si la aparitia de noi criminali. Represiunea inseamna distrugere sociala. Pentru a le „tine piept” sistemul angajeaza si creeaza noi forte represive si asa mai departe. Iata deci spirala violentei aplicata la nivel intercomunitar.



La opusul acestei mentalitati de selectie capitalista se afla insasi mentalitatea lui Isus, cel care a sugerat sa arunce piatra si sa pedepseasca pe acuzat cel ce e lipsit de pacat. Din pacate insusi crestinismul s-a pervertit la acest sistem social inuman si a renuntat la cele mai importante „invataturi” ale lui Isus, printre care si aceasta. Inclusiv cel ortodox. Crestinismul pstonstantinean l-a tradat pe Isus, facand pact cu fortele care de fapt l-au rastignit.

Marea majoritate a celor care au iesit la acest protest s-au dus acolo din spirit revansard: standardul lor de viata este cu mult mai scazut fata de cel cu care s-au obisnuit sau despre care li s-a spus. Ei vor ca „hotii” sa fie bagati la inchisoare. Desigur, pentru politicienii infractori si marii corupti ar fi indicat sa li se mai taie din libertati si sa ramana in inchisoare. Ei oricum si-au luat libertati sociale mult prea mari prin crimele lor, atentand astfel la libertatile majoritatii si alimentand dezechilibrul social. Dar a cere pedepse mai mari si lipsa de clementa pentru crimele minore precum furtul pentru hrana (nu din lacomie) este un gest de inumanitate. Din pacate acesti protestatari nu-si dau seama ca ei de fapt sunt folositi astfel pentru a intari sistemul represiv-distructiv, ceea ce se va intoarce mai devreme sau mai tarziu impotriva lor. Sistemul represiv se traduce la nivel macrosocial prin irosirea muncii unei parti din membrii unei comunitati. In loc sa produca ceva pozitiv pentru comunitate ei ii supravegheaza si ii pedepsesc pe ceilalti, limitandu-le astfel libertatile. Astfel ca cei care chiar produc ceva trebuie sa le faca treaba si represivilor care ii supravegheaza si pedepsesc. Plus de asta, angoasa pe care acesti spartani o lasa in societate trebuie umpluta cu divertisment in plus pe care, de asemenea, altii trebuie sa il produca prin munca in plus.

Un om pe ai caror umeri se pune astfel de presiune poate ceda psihic si comite crime. Se poate intampla oricui. Intre represiune si productie economica se produce astfel un fel de cursa a inarmarilor. Este un fel de vanatoare a celor slabi. Cei care cedeaza sunt repede eliminati intr-o furibunda selectie sociala de tip spartan si nejustificabila sub aspectul ontologic. In loc sa fie lasati sa produca ceva, orice, pentru societate ei sunt eliminati pentru ca refuza sa se incadreze intr-o ierarhie corporatist-dictatoriala. Din acest mediu social toxic profita desigur noii stapani. Fireste ca ei au interes sa faca si mai toxic acest mediu social. Ei au mult de castigat de pe urma faptului ca cetatenii traiesc asemenea animalelor din ferme. Din pacate lacomia lor mutileaza insasi umanitatea. A cere pedepse mai aspre pentru cei care ies din aceste chingi si nu un mediu social mai echitabil pentru potentialii criminali este de fapt un fel de sinucidere. Din pacate asta spune multe despre lipsa de empatie sociala a romanilor unii cu altii. Mitul Mioritei cu cei doi ciobani care pun la cale sa-l pradeze pe al treilea e foarte activ in constiinta romaneasca, din pacate. Cerinta supliciilor medievale pe care infiorator de multi o afirma este o proiectie a acestei constiinte antisociale romanesti, o rationalizare a ei catre „cei ce merita”. Din pacate, pe baza acestei mentalitati represiv-distructive adanc intiparite in constiinta comuna noii stapani reusesc sa vada cat de dispusi sunt supusii sa se supuna si cat se poate profita de pe lipsa lor de cerere de drepturi. Rezultatul consta in suprimarea libertatilor omului simplu, si asa foarte suprimate din societatea romaneasca contemporana. Iata cum extroiectia la nivel social al propriului conflict intre (ceea ce Freud a numit) Eu si Supraeu are aceeasi consecinta psihopatologica la nivel social precum are la nivel individual. Eugenia metasociala este o extrapolare a tulburarii psihice individuale in care doua forte psihice se anihileaza reciproc.

Uitati aici o mostra de autoflagelare pe care un astfel de om o imagineaza!



E o gluma, desigur. Ea descrie cum intreaga societate se poate concentra spre constructia unei inchisori gigant in care sa intre ulterior toata comunitatea. Observati ca gluma nu vizeaza doar pe mari criminali care atenteaza la nivel global la standardele de viata ale intregului popor. Ea ii vizeaza pe toti. Constructia Puscariei Neamului devine un fel de Turn Babel al carui prim scop este masochismul moral, autoflagelarea. Dupa ce am terminat inchisoarea gigant care sa atinga satelitul ne putem toti muta in ea, eventual ca profilaxie, pentru ca toti avem tendinte criminale inconstiente. Eventual putem lucra acolo. Invers decat in tarile nordice unde se inchid inchisorile din lipsa de infractori, aici ne dorim o inchisoare gigant in care sa intram toti. In nici un caz nu ne dorim o ridicare a nivelului de trai in asa fel incat toti sa fim fericiti si sa nu fie nevoie sa incalcam legea. Iata mentalitatea mortii caprei vecinului intr-o ipostaza tipica! Iata prototipul unui lagar de munca fortata de tip nazist! Aceasta gluma devine astfel paradigma votului de persoane conform criteriilor de simpatie in functiile de conducere, si nu a proiectelor sociale. Mersul la acest tip de vot nu inseamna deciderea propriului destin ci disponibilitatea de a-ti ceda dreptul politic unui escroc. Absurdul acestei glume este consecinta unei astfel de mentalitati sclavagiste care se vede pe sine demna de pedeapsa in fata seniorului. Cu aceasta mentalitate Romania nu va putea niciodata iesi din dualismul smecherilor corupti si fraierilor care muncesc pentru primii pana isi pierd mintile si apoi comit o crima sau isi cladesc propria spanzuratoare. Din pacate...

Ma indigneaza profilul unei societati impanzita cu spioni sub acoperire care cauta incalcari de legi si regulamente impuse de o minoritate de privilegiati.




In locul unei astfel de societati de cosmar pe care o traim astazi eu vad lumea viitorului plina de psihoterapeuti care pot rezolva radacinile psihopatiei antisociale de care sufera acesti oameni. O societate cu adevarat echitabila este aceea care ofera demnitate cetatenilor sai, nu oprobriu si joasa stima de sine care ii impinge la crima. Nu minciuni scrutate servite ca adevaruri celor mai lenti de minte in speranta ca vor ramane etern in mitul pesterii. Uite ca unii nu raman amortiti de lumina soarelui si incearca sa incalce regulile si sa sparga peretii pesterii. Exact pe acestia societatea ii extermina. Ne e mai comod fara ei, stiu. Dar facem o crima la fel de mare ca a lor. Si, problema e ca crima societatii o precede pe cea a individului suferind de psihopatie antisociala. Nu propun eliberarea violatorilor care sa ne agreseze mamele, iubitele si fiicele. Propun insa un mediu social decent si umanizarea acestor marginali inainte de a produce crima. Spirala violentei represive nu este o solutie. Sparta a decazut. Nazismul la fel. Fara mentalitatea umanista a lui Isus, chiar si asa pervertita de crestinismul postconstantinean, nu s-ar fi ales mare lucru nici din Imperiul Roman.




January 21, 2017

3.2.11. Garcea chestionatorul si grafica



Cu Garcea la luat permisul auto



3.2.11. Garcea chestionatorul si grafica


Uneori se vede ca graficianul cu care lucreaza nu poate mai mult. Am vazut in mai multe cazuri pana acum cum grafica pur si simplu e sub orice critica, precum in intrebarea de mai jos



si despre care am discutat aici. Insa de cele mai multe ori acesta este discret incurajat de Garcea chestionatorul sa exagereze neclaritatea imaginilor in spiritul coruptiei deja amintit de mai multe ori pe parcusul acestui text. Intrebarea de mai jos se inscrie in aceeasi linie:





O astfel de intrebare e foarte simpla in conditiile in care se dau suficiente informatii despre intersectie. Insa imaginea intersectiei este in asa fel taiata incat nu ne dam seama daca este nedirijata sau dirijata. Dupa mai multe minute de analiza a ei am putut vedea in partea stanga sus un semafor. Nu stim daca el functioneaza sau nu pentru ca unghiul este in asa fel prins incat nu i se vede culoarea. Fiind facuta de un amator in materie de grafica, nu ne dam seama daca chiar exista un drum spre stanga.



Pur si simplu aici cel ce a facut acest chestionar are nesimtirea de a ne pune banda la ochi si de a ne cere sa conducem fara sa vedem ce avem in fata. O astfel de intrebare nu o poti decat invata pe de rost precum trebuia el sa-si ia examenele daca nu ar fi dat spaga sa ajunga in functia in care e acum.



Am pus C pentru ca spatiul din dreapta tramvaiului este atat de mic incat se si vede cum oglinda si cornul din stanga practic intra in interiorul acestuia. Se stie ca tramvaiul poate fi depasit prin partea dreapta daca exista suficient spatiu. In cazul de fata se vede clar ca nu exista.

Grafica a atins inalte posibilitati de detaliu pe care Garcea chestionatorul nu le foloseste. El a preferat sa foloseasca in schimb imagini neclare sau desenate cu instrumente de pe timpul bunicilor. Asa ceva este o alta hiba ale acestor chestionare. Avand specializarea in domeniul artelor vizuale pot spune ca exista o multime de absolventi care cunosc programele de grafica cu care se pot face aceste imagini. Ei pot fi cooptati pe langa multe institutii si sa contribuie la o comunicare mai buna cu cetateanul, in afara de relatia de vasalitate pe care o impun astazi in Romania.