Birocratia pentru omul de rand e o crima sociala

May 27, 20080 comentarii

Fraier mai sunt că nu plec din ţară…
Recent am aflat că am o amendă de 500 ron. Primul lucru care mi-a venit în minte a fost cea de la jandarmerie pentru „armata e gunoi” de acum aproape 2 ani şi nu îmi puteam imagina o altă amendă. Dacă aş fi ştiut sigur că e de la jandaHARMerie nu m-aş fi obosit să mă interesez de provenienţa ei însă la modul în care funcţionează instituţiile în ţara asta te poţi aştepta la orice, poţi lua amendă din orice şi fără a fi anunţat. Aşa că m-am dus să văd despre ce-i vorba.
Birocraţia specifică unei viziuni totalitariste despre funcţionarea instituţiilor se simţea la fiecare secundă. Nu găseşti biroul de informaţii pentru că nu are scris pe uşă, mare, pentru cel care nu a mai călcat pe acolo. Intri prin 2-3 birouri doar ca sa afli unde sunt informaţiile. Funcţionarii discută între ei şi abia dacă observă că eşti un „client” care le plăteşti salariile gata oricând să se încrunte pentru că ai îndrăznit să le tulburi investigaţia metafizică. Probabil că au dat concurs (!!!) pentru acel post de tăietori de frunze la câini şi încearcă să îl onoreze cât mai bine conform spiritului care i-au adus în acest post. Să te ferească D-zeu să ai vreo problemă la primărie că se rezolvă doar dacă sari du „dreptu’”. Logica lor e simplă: şi ei au plătit dreptu’ la alţii mai sus puşi, acum e rându’ lor să colecteze…
Am trecut de la o clădire la alta pentru că în sectorul 3 impozite şi taxe, amenzi, administraţie şi nu ştiu câte alte instituţii stau unele pe lângă altele în vreo 5-6 clădiri din zona Costin Georgian. Până am ajuns la cea care mă interesează pe mine am trecut prin 3 astfel de clădiri şi niciuna nu avea rastel de biciclete. Aşa că dacă mergi cu bicicleta nu ai decât să o urci după tine pe scări pentru că nu ai un rastel de care să o legi.
În fine, am ajuns la biroul în cauză şi am aflat că era aceea de acum 2 ani. Numai că eu am contestat în instanţă procesele verbale ale jandarmeriei în urma cărora am fost amendat şi am şi câştigat. Asta le-am spus funcţionarilor dacă tot mă aflam acolo. La care ei aproape că m-au somat să aduc „dovada” de la tribunal! Ce vorbeşti? Adică eu trebuie să arăt că sunt nevinovat. Dacă un poliţist are chef să te ia la secţie pentru furt tu eşti trebuie să dovedeşti că nu ai furat, nu? Deci nu autorităţile trebuie să demonstreze că eşti vinovat ci tu trebuie să arăţi că eşti nevinovat.
Adică totalitarnostalgicii fac nişte gogomănii în relaţia cu cetăţeanul, se dovedeşte că acţiunea lor e gogomaniacă dar situaţia rămâne în coadă de peşte, nu fac nimic pentru a-şi corecta gogomănia. Scrisoarea trimisă de jandarmerie în urma pierderii procesului, cu scuzele de rigoare şi cu precizările despre „binele cetăţeanului” şi respppectul pentru el îs aşa nişte chestii venite de la ăia de mai sus. Fără cunoştinţă despre „cum merg lucrurile” de fapt. Jandarmeria are tupeul să îţi trimită acasă scuzele pentru acel incident dar să informeze primăria despre faptul că amenda pe care ei au trimis-o imediat nu au mai anulat-o. Nu este astfel o ipocrizie fără margini?
Iată cum instituţiile statului român în general şi jandharmeria în special funcţionează după legea prezumţiei de vinovăţie specifică timpurilor predecembriste. În loc să vadă dacă omul contestă în tribunal constatările lor şi abia apoi să trimită la primărie decizia. Că deh… în armată ordinu’ se execută nu se discută. Într-o astfel de instituţie nu funcţionează revocările, contestaţiile şi altele de acest gen şi asta se vede şi în relaţia cu cetăţeanul.
Fireşte că dintr-o astfel de experienţă nu poţi să ieşi cu părerea că mai bine stai deoparte, laşi de la tine decât să intri în contact cu instituţiile statului de gen poliţie sau jandarmerie, pentru că drumurile pe care trebuie să le faci în urma acestor întâlniri „amicale”, pierderea de timp este una dintre consecinţe. Majoritatea oamenilor o fac cu adevărat şi sper să ajungă să o facă în aşa fel încât justificarea funcţiei lor în stat să rămână doar aceea de a fi câine al politicienilor.
Pa tu! Hai că ne vedem la vot ;)
Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved