Numai bine!

June 6, 20094comentarii

Mai tineti minte cum inaintea alegerilor parlamentare din 2008 tema camatariei bancilor facea valva pe la televiziuni. Eu mi-aduc aminte pentru ca atunci inca mai aruncam cate un ochi pe la stiri. Se prezentau cazuri cu bancile date in judecata, cu niste cazuri castigate de pagubiti, au existat talk showuri etc. Dupa alegeri se pare ca subiectul a disparut. Eu am incetat ( si chiar evit cu obstinatie astupandu-mi subit urechile sau ochii ) sa mai intru in contact cu vreo stire venita din presa clasica. Dar am continuat sa ma uit la M. Badea care in principiu cam face o sinteza a lor; pana acum cateva saptamani n-a mai zis nimic de dobanzile aberante ale bancilor. Deduc de aici ca subiectul a fost abandonat si ca dintr-o data el a redevenit pe tapet. Sa fie oare din cauza absenteismului record la alegeri? Sa li se mai dea romanilor o galusca cum ca ju$titia isi face treaba, cum ca politicienii se lupta pentru ca poporul sa o duca mai bine asa cum a fost si inainte de alegerile parlamentare?

Adevarul e ca abia cine a lucrat cu o banca (in calitate de client de rand fireste, nu de angajat sau altceva) isi poate da seama despre cum functioneaza sistemul social in general. Iar eu am patit-o si stiu. In 2 ani de zile Bancpost mi-a dublat rata. De aici deduc ca pretul final pe care eu il voi plati pe casa cumparata este de fapt cel putin dublu fata de cat am negociat initial. In ritmul acesta de fapt ar putea ajunge de 12-13 ori mai mare. Cand am cerut explicatii mi-au venit cu tot felul de gogomanii din astea pe care nu stiu efectiv daca le mai crede cineva, ca Euribor, ca Banca Nationala etc.

Oricum din valva de atunci prin massmedia in afara de cateva cazuri de castig in instanta a omului de rand in fata bancilor nu s-a mai auzit si de altele. Subiectul a murit temporar si astfel prin controlul presei de catre baietii de la SRI angajati sub acoperire sau prin alte metode asemenea s-a indus omului de rand ideea cum ca problema creditelor aberante s-ar fi rezolvat. Numai ca omul de rand, eu in special, am vazut ca acest lucru nu s-a intamplat. Stiu foarte bine ca inainte de scandalul de presa cu creditele din vara lui 2008 pe masura ce eram anuntat pe fiecare luna ca rata mea creste si creste am cautat fara succes sa cer ajutorul OPC-ului, Bancii Nationale, Ju$titiei, etc. Dintr-o data am aflat chiar de la TV adresa de e-mail a celor de la Protectia Consumatorilor ( reclamatii@protectia-consumatorilor.ro ) . Imediat le-am scris si mi-au raspuns prompt sa le duc documente. Mi s-a parut de la inceput ciudat pentru ca eu vorbisem initial cu ei intre 4 ochi si le stiam reticenta si neimplicarea. Functionarul cu care am vorbit mi-as pus clar ca creditele imobiliare nu e de competenta lor. Dintr-o data situatia s-a schimbat odata cu scandalul de presa si toate autoritatile plangeau de grija bitului cetatean escrocat de lacomia bancilor. Citez un fragment din mailul primit de la ANPC etc. samd.:

  • „Va multumim ca ati ales acest serviciu gratuit oferit de A.N.P.C.P.P.S. Romania, in spiritul respectarii si promovarii drepturilor legitime ale consumatorilor. Sesizarea dvs. a fost inregistrata cu nr. RO 22459 / 21.10.2008 si va fi solutionata in cel mai scurt timp, va vom remite un raspuns la adresa dvs. de e-mail cu privire la rezultatul comunicat de autoritatile competente. ”

Evident ca dupa ce au trecut alegerile n-au mai raspuns la e-mail deloc nu numai ca sesizarea n-a fost „solutionata in cel mai scurt timp ” . Probabil ca atunci, ca si acum, aceste institutii la fel ca si massmedia au primit niste ordine de sus sa devina ceva mai activi fata de acest subiect, sa vorbeasca despre interesul cetateanului, sa de impresia fie ea si temporara ca o astfel de escrocherie prin care omul de rand e furat de institutii si diferite autoritati se va termina in curand desi tine de cateva mii de ani. Sa fim seriosi: libertate ca libertate a presei, dar daca nu sunt niste baieti de pe la SRI care controleaza informatia n-are farmec.

Ce spune Basescu subit acum inainte de alegeri in legatura cu magariile bancilor e o ipocrizie. Aceste practici care jefuiesc efectiv omul de rand se regasesc in statutul sau de politician si om de afaceri. El are interes concret ca lucrurile sa ramana astfel pentru ca si statutul sau ramane astfel. Lupta cu bancile pe care el o promoveaza e ca si lupta politica: un wrestling care sa dea iluzia ca omul de rand ar fi aparat de cineva. In realitate ei si-au vandut cetatenii bancilor occidentale care fac aici profit maxim in timp ce in intreaga lume e recesiune. Ne putem inchipui ce comisioane si-au luat pentru a inchide ochii la jaful bancilor si de a nu lua nici o masura. Ei sunt tradatorii de comunitate si de tara pentru bataia de joc cu care omul de rand este tratat de banci. Cu tot juramantul lor "fata de neam si tara" sunt sigur ca pentru ei banul e mai frumos decat biblia pe care au jurat.

Acum insa ei se agita fata de absenteismul record pentru ca asta ii face chiar si la nivel oficial ilegitimi. Spun „si la nivel oficial” pentru ca stim ca de fapt ei sunt niste simpli urmasi ai vechilor jefuitori a caror legitimitate e data doar de legea junglei si nu de vreo „lege universala”. Refuzul alegerilor le arata acest statut iar ei au interesul sa de-a impresia ca cetateanul de rand i-a pus in situatia de paraziti sociali si nu ei insisi si astfel sa se scoata basma curata fata de acuzatia de jefuire a comunitatii. Evident ca ei n-au nici o problema cu asta. Pe ei nu ii deranjeaza faptul ca sunt acuzati de hotie, escrocherie sau altele de acest gen. La o adica oricand poate sa intervina Biserica sa demonstreze ca „asa a lasat D-zeu”. Dar daca au o imagine de oameni seriosi si cinstiti atunci acest fapt ce le-ar aduce un profit ceva mai mare in activitatile lor.

Oricum, pentru naivii care inca ar mai putea sa puna botul la vrajeala exista aceasta campanie pentru binele cetatenilor. Dragi colegi de natiune cu grad mare de naivitate sunteti pe cale sa primiti niste bonusuri in perioada asta pentru ca se apropie alegerile si trebuie sa mergeti sa votati acceptarea sistemului in primul rand. Poate ca si pentru cei care s-au lamurit cum e cu lupta intre bine si rau, intre "democratie" si "comunism", intre "baietii buni" si "baietii destepti", intre tehnocrati si oligarhi, pentru cei care nu prea mai pun botul la „schimbarea de la capatul tunelului” s-ar putea sa tina. Merita incercat. Si iata ca s-a facut o noua strategie de PR. Se vor livra de la TV numai vesti bune in aceasta perioada. Pe langa lupta ipocrita cu bancile am auzit lapidar la un post de radio la un moment dat despre maretele realizari a nustiu carui primar. Daca si eu care boicotez mass-media am auzit asta e clar ca dependentii de stiri vor primi un aflux in sensul asta. Stati pe aproape si dormiti in pace! Sistemul vegheaza pentru voi!
Share this article :

+ comentarii + 4 comentarii

12:17 PM

E absurda dublarea ratei daca se calculeaza dupa Euribor, mi-e sa nu fie dupa RO bor...care in anii de criza de dinainte de 2000 ajunsese si la 100%. Euriboru,ul in schimb nu are cum depasi cateva procente, restul de jecmaneala venind din explicatiile bancii legate de riscurile returnarii.
Dar iti poti refinanta diferenta de plata prin programul prima casa. Io zic sa te interesezi ca am auzit ca,ti poti schimba banca astfel incat sa beneficiezi de dobanda mica daca acea casa e prima a familiei.
Boc Poc si Nastratin Pogea nu mai poti spune ca nu se gandeste la tineretul viitor al tarii:))

12:20 PM

Poti regla timpul afisat langa comentariu? E nitel gresit cu 2 ore.

12:25 PM

A propos de Nastratin Pogea, acest star rock al economiei, a zis ceva care a trecut poate neobservat: "...toate firmele care incepand cu iulie 2008, cand a inceput criza, vor..."
Asadar dobitocul s,a dat de gol ca aceasta criza exista din vara 2008 dar in campania de asta toamna ei o dadeau inainte ca RO e in afara crizei:)))....Hoti, hoti, dar dobitoci, mari dobitoci...

12:41 PM

Absurda ca absurda da' functionala. Pai sclavia contemporana nu e tot absurda da' daca merge o putem vopsi pe ici pe colo si arata a libertate.
Evident ca is cu ochii-n 4 pe noile masuri de campanie electorala cu casele aproape date pe gratis cu care se lauda gu-viermu. Dar nu-mi fac iluzii. Asta e asa praf in ochi de alegeri. Dupa aia vor veni alte conditii, alte reglementari si tot acolo se ajunge. De fapt asa functioneaza insasi democratia; fie alegi pe cineva care nu ajunge sa ia decizii importante, fie deciziile importante luate la un moment dat sub presiunea strazii/votanzilor se estompeaza ca urmare a unor reglementari ulterioare. E ca o cursa a inarmarii.

Despre timpul de apritie al commenturilor nu le controlez eu ci blogger.com. El le pune.

Iar despre Pogea si astia nici nu stiu ce sunt. Presupun ca-s ministri. Nu-mi spune ca nu vreau sa aflu. Imi astup cu obstinatie urechile/ochii cand trec pe langa stiri tocmai pentru a ma pastra cat mai neatins de manipulare.

Post a Comment

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved