In acest articol aratam cum Facebook a incercat in mod josnic sa influenteze in avantajul RMGC comunicarea dintre userii sai ce doreau sa se intalneasca pentru primul protest din 1-09-2013. Pentru cateva ore bune nimeni nu mai putea sa invite alti useri la acel eveniment. Nu se poate spune ca s-ar fi atins limita maxima de participanti si ca serverele Facebook nu ar mai fi facut fata la asa ceva. Raspunsul Facebook la initierea actiunii de invitatie nu lasa nici un dubiu. Mesajul de intampinare suna asa: „actiune blocata de sistemele noastre de securitate”. Facebook a revenit asupra deciziei odata ce lumea a inceput sa discute despre chestia asta in dreapta si stanga.
Ca sa intelegem si mai clar in ce mod Facebook raspunde unor comenzi obscure si corupe reflectarea corecta a realitatii starii userilor sai voi aduce un alt exemplu, la fel de ingrijorator: cumpararea de „like”-uri de la Facebook. Aceste „like”-uri vin de la useri nedecisi in chestiunea Rosia Montana sau absenti in ultima perioada de pe aceasta retea de socializare. Fiecare dintre acestia sunt neinformati cu privire la datele reale ale problemei. Cu alte cuvinte ei sunt pacaliti sa aprecieze pagina RMGC asa cum se poate vedea in urmatoarea imagine:
Asadar, cel care crede ca o incurajeaza pe "Coco" sa urce pe munte de fapt da un "like" ascuns la RMGC. Totul se face prin intermediul unei aplicatii acceptate intr-un mod dubios de facebook. Tinand cont de avertismentele pe care le primesc zilnic userii pentru continuturi si activitati necorespunzatoare, e foarte nefiresc ca RMGC scapa cu fata curata dupa o astfel de escrocherie informationala. De fapt nu e nici un mister: pur si simplu Facebook primeste bani de la aceasta corporatie pentru a inchide ochii la o astfel de mizerie. Sunt unii care nu joaca nici un fel de jocuri si nici nu stau prea mult pe Facebook pentru a fi prinsi in aceasta capcana. Si totusi si ei par sa fi dat "like" acestei pagini.
Am observat acest lucru de curand. Cand am intrat pe pagina RMGC am ramas consternat vazand unii dintre prietenii mei in zona de useri care au apreciat pagina. Mai mult decat atat, RMGC chiar a intins coarda, furand „like”-uri de la oameni care au si postat pe peretele lor mesaje categorice de respingere a proiectului minier propus de ei. Am facut repede niste printscreen-uri si am pus chenar rosu la acei useri care sunt clar impotriva proiectului dar, iata, s-au trezit ca li s-a subtilizat direct mesajul, fiind transformati in apreciatori ai acestuia.
Scopul cumpararii „like” –urilor este acela de a contracara valul urias de antipatie cu care aceasta corporatie se confrunta in ultimele zile. Antipatia pentru RMGC a culminat cu ziua de duminica in care s-au inregistrat numai la Bucuresti un numar de 15 000- 20 000 de protestatari, record pentru protestele postdecembriste.
Asa ca nu va grabiti sa dati „unfriend” prietenilor de pe Facebook care au dat „like” la pagina RMGC. Identificati-i dupa indicatiile din printscreen-ul de mai jos. Multi dintre ei n-au intrat niciodata pe aceasta pagina. Intrebati-i daca au apreciat aceasta pagina iar daca n-au facut-o atunci convingeti-i sa mearga si sa dea „unlike” acolo. Vad ca numarul total de „like”-uri este de 656,042. Vreau sa vedem daca acest numar va scadea daca fiecare facem aceasta operatiune.
Eventual puteti sa si raportati pagina ca fiind cu continut negativ insa, daca au reusit ei sa cumpere in acest fel Facebook, cu siguranta ca le vor putea cumpara si clementa.
No comments:
Post a Comment
Keep calm and say something smart!