Campania de fata nu iese deloc din acest tipar. Caca Cola vrea sa se implice in dezbaterea pentru apropiatul referendum, si sa-i iasa ceva vanzare la chestia asta. Si au ales cu grija partea pro-gay, pentru ca sunt mai potenti financiar, dar si mai indarjiti in apararea drepturilor minoritatii LGTB. Habotnicii religiosi care vor decapitarea gay-ilor sunt putini si, in mare parte bautori de apa de la robinet sau de izvor. Insa consumatorii de Caca sunt in mare parte sceptici la aceste drepturi date gay-ilor. Si si-au ales in asa fel campania incat sa nu-i supere nici pe acestia. Cei cu memoria mai buna, stim ca in jurul sarbatorilor compania de Caca are in reclamele lor gesturi, idei si atmosfera tipica mentalitatii traditionale. Datorita repetitiei pana la refuz, chiar si in spatiile unde vrem liniste si relaxare alaturi de familie cu chimicalele lor, pana la urma ne oripileaza pe toti, indiferent ca suntem adeptii mentalitatii conservatoare sau progresiste.
Iata ca acest „target” (tinta) al traditionalilor nu trebuie cumva suparat, iar presupusa lor apartenenta la „valorile diversitatii” e doar o vrajeala tipic corporatist-dictatoriala. Marea ipocrizie a acestei companii de Caca este ca nu declara deschis apartenenta la aceste valori. Pe Facebook o zic ceva mai clar, respectiv „Noi nu vedem nicio diferenta”. Ca de, nu toata lumea stie de Facebook. Oricum, chiar si la acest nivel, nu se zice nimic clar de gay. Aluzia e inteleasa doar de cei care deja ii sustin. In spatiul public ei folosesc formula „samefeeling”, inteleasa doar de cei ce stiu limba engleza. Faptul ca e pusa intr-un cuvant, e menita sa provoace si mai multa confuzie. Dar chiar si neinformatii asociaza acest slogan mai curand cu vechile sale slogane, precum „intotdeauna Caca”, „mereu acelasi gust de Caca”.
Observam ca caca nu declara fara echivoc ca sustine clar casatoria intre gay. Lasa un val de „mister” doar doar nu s-or prinde homofobii de mesajul lor. Ca, na, homofobii moderati sunt totusi majoritari. Si aici e curvia. Aici e jocul la ambele capete. Un fel de robot raspunde la mesajele de pe Facebook cam in felul in care raspund politicienii:
Multi au cazut in capcana asta si acum declara ca vor cumpara la greu caca. Este exact ce se urmarea. Pentru ca oamenii educati, informati in materie de statistica, fara fobii sau angoase personale fata de violuri imaginare, si de buna credinta in materie de drepturi ale omului sustin cuplurile gay. Activistii civici le sustin chiar cu indarjire. Libertatea gay-ilor este parte din libertatile noastre, ale tuturor. Daca atacam imaginea gay-lor practic ne atacam pe noi insine; de la suprimarea drepturilor civile ale unor oameni care se iubesc se ajunge la suprimarea altor drepturi, precum dreptul de a trai o viata decenta*.
Daca caca ar fi declarat deschis apartenenta pentru valorile drepturilor omului asa ceva ar fi fost chiar o premiera pentru companiile „populare”, in conditiile in care „poporul” e needucat in materie de psihopatologie si confunda homosexualitatea cu pedofilia. Si pentru ca veni vorba, merita de mentionat si faptul ca pedofilii nu sunt violatori de copii. Exista abuzuri sexuale ale pedofililor, dupa cum se stie. Insa cei mai multi dintre ei sunt heterosexuali, nu pedofili. Ei violeaza copii pentru ca nu au curaj/forta spre a convinge femei sa aiba relatii sexuale cu ei. Ciudat, nu? Si totusi real. Uite si asta e motiv de emancipare si fata de pedofilii neviolatori si neabuzatori.
Astfel de statistici erau intr-adevar utile, si nu o campanie de publicitate meschina pre cum a lu caca! Cea mai eficienta metoda de emancipare populara este exact aceasta educatie psihopatologica si chiar criminalistica, cu statistici si cu exemple individuale. Dar corporatiile, ca caca, nu au interes sa o faca pentru ca, asemenea politicienilor, au de profitat de pe urma acestei dezbateri. Ele ii tolereaza bine pe angajatii cu orientare gay. Cei mai multi dintre ei sunt foarte profitabili tocmai pentru ca sunt motivati de o atmosfera nepersecutoare. Asa ceva se intampla in orice corporatie. E exact ceea ce are nevoie corporatia: oameni motivati care sa aduca profit companiei. Dar ei au nevoie si de persecutorii din afara. Acestia practic ii sperie pe persecutati sa vina si sa presteze.
Pentru foametea de pe timpul dictaturii sau a epocii preindustriale corporatiile au fost niste pasi uriasi in favoare libertatilor umane. Astazi ele insa au ajuns adevarate piedici in cale libertatilor individuale, dupa cum am aratat aici . Ele sustin mai curand masurile dictatoriale, pentru ca „eliberarea” pe care o promit este de fapt o dictatura cu miros de libertate.
Mi-a stricat efectiv ziua de astazi. Ok. Uite raspunsul meu, Caca-Cola! Nu doar ca nu voi mai cumpara niciodata caca. Asta oricum nu prea faceam pentru ca prefer sucurile de fructe sau fructele direct. Dar voi merge si mai departe in deconspirarea acestei mizerii. Deja am si trimis cateva mesaje la rudele mele homofobe spre a fi raspandite printre ei. Si o sa mai caut. Ia sa vedem ce pozitie vor adopta, dupa ce afla „the main target” cu ce umbla ei! ;) . O sa sterg acest post si o sa-mi retractez ideile cand o sa vad un slogan de genul „Sustinem familia gay”. Eventual obsesiv, de Craciun…
* Din aceasta cauza si eu sustin libertatile comunitatii LGTB, mai ales ca am si prieteni din aceste minoritati sexuale. Dar nu cu indarjire, ci doar moderat. In ciuda prieteniei lor, stiu ca exista mecanismul psihic de "identificare cu agresorul", pe care orice agresat il dezvolta la un moment dat. Stiu ca orice abuzat si persecutat se va transforma in abuzator si persecutor, in virtutea traumelor din trecut pe care le vrea depasite, daca i se da putere. De aceea sustin moderat drepturile acordate persecutatilor, in general.
No comments:
Post a Comment
Keep calm and say something smart!