Cu Garcea la luat permisul auto
Acest articol este parte dintr-un text mai amplu
1.4. Chestionarele pentru obtinerea permisului auto din acest moment din Romania sfideaza regulile testelor grila si reforma in educatie in general
Pe timpul comunismului se foloseau materii suplimentare care selectau concurentii prea multi si la fel de pregatiti pentru admiterea la facultate. A fi sau a nu fi la facultate era sinonim cu apartenenta in clasa de mijloc sau in „clasa muncitoare”. Pentru a selecta doar o parte dintre candidati, initial s-a folosit metoda ingreunarii materiilor. Multi ani ne-am bucurat cu „desteptaciunea” elevilor romani care si-au umplut capul cu o gramada de informatii, care mai de care mai inutila si mai depasita moral. Orice carciuma are astazi cate un astfel de savant in varsta care te uimeste cu cunostintele lui de fizica cuantica, literatura si filozofie. Probabil ca acolo ar fi ajuns si Garcea chestionatorul daca nu i s-ar fi oferit acest post la drpciv. Fenomenul „meditatiilor” aici isi are originea. In urma acestor lectii particulare multi aspiranti la cariere de succes au ajuns cam pe la acelasi nivel de cunostinte. Asa ca in domeniile foarte disputate intrebarile capcana au devenit o a doua practica de selectie.
Garcea chestionatorul a ramas cu mentalitatea acelor vremuri „de mari cuceriri”. Dupa ce Garcea guvernantul i-a dat ordin sa mai reduca din aspirantii de soferie el si-a trait a doua tinerete. Rezultatul este acelasi ca atunci. Multi aspiranti la titlul de sofer honoris cauza au ajuns sa invete prin tocire. Nu isi pun problema aspectului logic sau pedagogic al raspunsurilor vis-a-vis la legislatie si la principiile pedagogiei ci invata mecanic raspunsurile. Practic nu inveti logica raspunsului ci tocesti intrebarea, aducandu-ti aminte cum ai intalnit-o acasa in simularile de pe respectivele site-uri.
Acest lucru insa nu este normal. De cand era el elev lucrurile s-au mai schimbat. Testele cu intrebari capcana nu mai sunt acceptate intr-o pedagogie moderna. Orice test modern trebuie sa aiba mai multe calitati printre care si obiectivitatea. In metodica predarii moderne obiectivitatea unui test
„reflecta gradul in care itemii sunt suficient de explicit formulati iar raspunsurile suficient de clare, incat orice specialist sa poata obtine scoruri identice sau asemanatoare.”
Iata un astfel de chestionar cu cerinta neclara, una intre multele astfel de exemple pe care le voi mai arata pe parcursul acestui sir de articole:
Aceasta intrebare e simpla pentru cei ce locuiesc pe langa Herastrau si cunosc drumurile. Din imaginea de fata nu ne dam seama daca aici e o intersectie sau nu, deoarece ea se taie fara sa se vada marginea drumului pe care suntem noi. Am fost de cateva ori pe la PPL dar n-am mai tinut mine ca drumul pe care merge masina galbena il intersecteaza si se continua dincolo de drumul nostru. Insa se poate vedea ca nu ne dam seama ca aici este o intersectie intre drumul nostru si cel al masinii galbene.
In urmatorul chestionar se da o greseala in cerinta, ceea ce este total contrar metodologiei de testare prin teste grila:
Varianta corecta este C. Observam ca ea anuleaza orice sansa ca in interiorul cerintei sa fie cuprins vreun adevar deoarece o persoana ranita cu leziuni ale coloanei vertebrale nu trebuie miscata pana la sosirea ambulantei si a specialistilor.
O astfel de manie se datoreaza interesului pervers traditional al legislatorului de a duce in eroare si de a nu acorda celor slabi aceleasi privilegii. Dreptul exceleaza in folosirea artificiala de astfel de termeni tehnici dar si practici ce nu sunt comunicate pentru toti tocmai pentru a le da un avantaj celor puternici in fata celor slabi.
Conform cu Art 23, Alin (5) din codul rutier:
”Pregatirea teoretica si practica a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere se efectueaza de catre profesori de legislatie rutiera si instructori auto atestati de autoritatea competenta, conform normelor metodologice aprobate prin ordin comun al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului, al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului administratiei si internelor, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.”
Iata ca astfel de intrebari sunt pe hartie avizate in mod justificat de ministerul educatiei si cercetarii. Acest aviz ar trebui sa concorde cu „metodele moderne” de predare si invatare regasite in politica de reforma si ajustare a invatamantului romanesc la standardele europene. Ma intreb daca vreun specialist din ministerul educatiei si cercetarii chiar s-a uitat pe aceste teste. In realitate vechile metehne isi continua functionarea. Mimam reforma sau o incercam absurd cu instrumente medievale. Ca om cu cativa ani de experienta in invatamant pot spune ce e simplu de vazut pentru oricine: e imposibil sa instalezi un soft contemporan pe un computer de 20 de ani. Lipsa de ajustare a infrastructurii face ca reforma in educatie sa fie doar o simpla scuza pentru guvernanti de a pune Romania pe butuci si a trimite cetatenii la slujit in Occident. Fenomenul meditatiilor si mitei pentru promovarea examenelor si-a modificat un pic forma dar a ramas identic in principiu. Astazi exista profesori universitari care au legalizat mita promovarii examenului, ca sa zicem asa. In loc sa primeasca bani pentru promovarea studentului, el ii vinde acestuia cartile cu raspunsuri unilaterale la anumite probleme interpretabile sau discutabile. Sunt unele domenii in care nu exista unanimitate sau in care solutiile tin de viziuni subiective. Un astfel de Garcea pedagog nu accepta la examen decat variantele de raspuns identice cu cele din cartile lui. Desigur, de teama sa nu pice examenul sau sa piarda bursa (daca o are), studentul accepta aceasta mita oficializata a conditiei cartii cumparate. Probabil ca asa si-a luat si Garcea doctoratul si iata-l aplicand „cu succes” metoda.
Metoda pedagogica vizibila in aceste teste este cea a cartofarului pokerist al carui interes nu este sa filtreze si sa transmita informati ci sa insele si sa-i provoace confuzie adversarului. Caci cursantul este tratat in acest caz ca un adversar de pe care trebuie sa se mai scoata eventual niste bani la fel cum se va scote mita de pe viitorul sofer. Faptul ca unele raspunsuri se vede ca nu sunt valide atunci cand sunt declarate valide, in timp ce altele nu sunt recunoscute ca atare desi se vede ca e logic sa fie recunoscute astfel. Abuzul nonsalant al logicii, ignorarea ei dupa principiul „asa vrea muschii mei”, atesta coruptia din societatea romaneasca contemporana despre care am detaliat mai sus. Tara noastra este condamnata la subdezvoltare de catre mentalitatile medievale care ii decid viitorul. Diferiti argati au ajuns in functii cheie si se comporta ca feudalii incercand sa-si rezolve frustrarile congenitale prin punerea in practica a propriilor fantasme antisociale.
Si pentru ca tacamul sa fie complet, ne putem imagina relatia intre drpciv si siteuri precum scoalarutiera.ro , e- drpciv.ro sau cursrutier.ro , care practic au trafic pe internet datorita raspunsurilor detaliate mai mult sau mai putin convingatoare la aceste intrebari absurde. Observand reclamele de pe aceste site-uri, nu e greu de mirosit faptul ca profitul reiesit in urma vanzarii spatiului anumitor companii se imparte intr-un anumit fel cu insusi Garcea chestionatorul. E de inteles astfel modul in care el contribuie cu predilectie prin imaginarea de cretisnisme la cresterea acestui trafic ce se regaseste, in final, in umflarea propriilor buzunare.
Acest articol se continua aici
No comments:
Post a Comment
Keep calm and say something smart!