M-a blocat Klaus Johannis. Sute de comentarii critice sunt sterse de pe pagina de Facebook a presedintelui

May 27, 20170 comentarii



M-am amuzat recent pe pagina de Facebook a presedintelui Johannis de comentariile satirice vis-a-vis de recenta reunire NATO de la Bruxelles. Ca numar, comentariile laudative erau majoritare. Insa ca numar de aprecieri, cele critice erau superioare. I-am lasat si eu un astfel de comentariu satiric pe pagina domniei sale. Dupa cateva ore toate comentariile savuroase, printre care si al meu, au disparut „ca prin minune”. Mai mult decat atat, nici n-o sa mai pot comenta pe viitor pentru ca am primit banare de comentare.


Pe pagina personala sau pe ID-ul personal fiecare stergem comentarii neplacute. Doar ca pagina asta este una publica. Facebook este un mediu de comunicare cu cetatenii pe care „ii reprezinta”, dupa cum zice domnia sa in cor cu cei ce constituie sistemul. Putem observa ca pagina in cauza nu este una personala, ci una oficiala. Se poate citi acolo „Public figure”.


Pai atunci aceasta pagina e spatiu public, mustereule, zic eu. Atata timp cat vad ca Facebook devine din ce in mai oficial, iar unii au primit amenzi pentru diferite reactii publice pe aceasta retea de socializare, atunci daca tot ai permis laudele securistilor postati platiti, eu zic ca ar fi bine sa fie acceptata diversitatea de opinii. Nu? C-asa-i în democratie, cica…

Nu ma deranjeaza faptul ca nu mai pot comenta pe pagina prezidentiala. Oricum am facut-o pentru prima data si cred ca n-am intrat mai mult de 2-3 ori acolo. Desigur, in aceeasi maniera nici la vot nu am fost si nici ca am vreo iluzie ca presedintele m-ar reprezenta cumva. Dar remarc mai intai discordanta intre cele declarate pe fata si cele facute in realitate. Pai cum ne reprezinta dumnealui pe noi? Taind microfonul vocilor critice si permitand doar postacilor sa-si manifeste opinia? Unde e diversitatea de opinii si unde e reprezentativitatea, daca este anihilat tot ce contravine cu laudele mult-iubite. Nu vorbim aici de injuraturi sau cuvinte obscene, ci de pozitii diferite decat cele de adulatie promovate oficial.

Adica daca, la o adica d-le presedinte, ma aflu in prezenta dvs. intr-un spatiu public si va huidui, tot asa vor face garzile dvs. de corp precum cu comentariul de pe Facebook? Imi puneti mana la gura sau imi injectati vreo substanta precum oamenii lui Putin membrilor vocali ai familiilor militarilor morti in submarinul Kursk, care-l acuzau de orgoliu de a nu cere ajutor pe spesele lor. Parca pe timpul lui Ceausescu disidentii erau trimisi la racoare, inainte de vreo vizita sau vreun congres, pentru a nu se auzi in multimea de urale. Se zice ca prin Coreea de Nord si China ar cam fi anihilati cei cu opinii diferite decat cele oficiale. Oricum, se cam pare ca ar cam fi multe aprecieri pe paginile de Facebook ale mai multor oficiali de prin zonele astea... Dar, dincolo de asta, ii intreb retoric pe oamenii presedintelui: asa faceti si cu voturile pe suport clasic? Frumos, frumos.




Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved