Hai cu presiunea pe functionarii spagari!

July 17, 20180 comentarii



Am zis ca nu-mi mai pierd timpul in acest spatiu cu politica secundara, si asa am facut, chiar daca numarul de postari s-au redus. Oricum,in aceasta perioada sunt concentrat maxim in redactarea unor texte teoretice privind abuzurile emotionale dintre sexe. Asa ca timpul pentru politica secundara e cu atat mai putin disponibil. Insa, incurajez pe toti sa faca politica principala, aceea care te face pe tine cetateanul mai activ in negocierea cu autoritatile pentru nivelul de trai personal si al intregii comunitati si, generalizand, societati. Pentru asta oricand trebuie gasit timp. E ca si cum ti-ai face curat in casa. Poti sa mai amani spalarea vaselor sau aspirarea casei. Dar daca o amani prea mult stim ce se intampla. La fel e si cu politica principala care inseamna o curatenie in afara casei, o curatenie in societate.

O foarte eficienta politica principala este presiunea pe mentalitatea de spagari a functionarilor publici sa devina mai eficienti si mai folositori cetateanului, nu o masa birocratica greoaie, care ii pune piedici si are si rol de vama neoficiala, prin colectarea de spaga. Prea multe institutii bugetare au reflexul de a nu servi cetateanul pentru care sunt platite. Fiind, grabit, acesta de multe ori prefera sa dea spaga si sa rezolve mai repede problema, desi asa ceva un drept pe care il merita din start. Cu cat mai multi astfel de conationali se comporta astfel, cu atat mai mult functionarii adopta acest comportament pasiv de gica-contrism cu cetateanul.

Romania a ajuns sufocata de coruptie. Cu cat institutii inselatoare de gen DNA sunt mai vocale si acapareaza atentia cetateanului, convingandu-l ca sunt menite sa opreasca acest flagel, cu atat personal am simtit coruptia mai infloritoare. In ultimul timp sunt nevoit sa scot din ce in ce mai des telefonul si sa amenint cu plangerea penala, pentru a nu fi abuzat sau pentru a-mi folosi un drept legal pe care pionii din institutii vor sa mi-l refuze cu comportamentul lor spagaresc. Trebuie pusi la punct de catre toti si exista legislatie pentru asta.

Codul penal (LEGEA nr.286 din 17.07.2009) are deja celebrul ART. 297 privind abuzul in serviciu, pentru care Puterea actuala se lupta sa-l modifice, tocmai pentru a-si proteja votantii traditionali. El suna astfel la alin (1):

„Fapta functionarului public care, in exercitarea atributiilor de serviciu, nu indeplineste un act sau il indeplineste in mod defectuos si prin aceasta cauzeaza o paguba ori o vatamare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice se pedepseste cu inchisoarea de la 2 la 7 ani si interzicerea exercitarii dreptului de a ocupa o functie publica.”

pe langa acesta mai exista si neglijenta in serviciu, respectiv ART. 298 care spune:

„Incalcarea din culpa de catre un functionar public a unei indatoriri de serviciu, prin neindeplinirea acesteia sau prin indeplinirea ei defectuoasa, daca prin aceasta se cauzeaza o paguba ori o vatamare a drepturilor sau intereselor legitime ale unei persoane fizice sau ale unei persoane juridice, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 3 ani sau cu amenda.”

N-am nevoie sa votez cutare sau cutare politician pentru a ma folosi de aceste prevederi legale spre a-mi rezolva problemele. Trebuie doar sa le cunosc si sa le aplic atunci cand sunt in situatia de a fi provocat la spaga. Am negociat mai bine cu functionarul corupt. Am facut politica. Statul de drept nu-i nici pe departe unul echitabil, insa e mult nai echitabil decat cel medieval. Filmarea acestor spagari poate fi folosita ulterior ca proba intr-o plangere penala, pe langa presiunea mediatica pe care o putem face asupra lor prin intermediul retelelor de socializare. Noi cetatenii putem rezolva problema coruptiei, fara a face apel la cei care beneficiaza din plin asupra lor, respectiv politicienii si papusarii lor care le dicteaza actiunile. Ei bine, asa am facut eu recent la eliberarea Cartii de Identitate, parca un deja vu la experienta de acum 12 ani 

Pur si simplu, atunci cand am simtit ca functionarul in cauza isi bate joc de mine am scos telefonul si am inceput sa filmez.



Observati ce atitudine medievala are acest functionar care ma avertizeaza ca sunt pe mosia unei institutii publice si ca ar trebui sa le dau un fel de onor celor ce lucreaza acolo! Esti in slujba mea, functionarule cu mentalitate de spagar ce esti! Nu eu m-am ratacit pe mosia ta, ci tu esti un intarziat cultural. Esti un parazit medieval care a ajuns in functia asta prin deficientele sistemului corupt. Sus capul, dragi conationali! Institutiile statului trebuie sa raspunda in fata noastra si sa ne serveasca, nu sa ne puna piedici!





Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved