Votul neominal

March 15, 20080 comentarii

Prin 2000 credeam ca votul uninominal e solutia pentru curatirea clasei politice. Credeam atunci in sistem. adica il luam ca atare. Fireste ca acolo unde exista el este un grad in plus de democratie, adica de decizie a omului de rand. Gradul e inca mic pentru ca omul de rand tot nu decide nimic. Tot altul decide pentru el. Dar macar poti sa nu il mai votezi pe ala care vine si fura in parlament de fata cu toata lumea. Acum, nici asta nu e o solutie. Poporul daca ar fi fost vertical nu ar mai fi votat cu gasca lui ani de zile. Eu personal asa am facut. Nu mi-a placut Iliescu nu am votat PSD si nu l-as fi votat atata timp cat s-ar fi vorbit de bine de el in acest partid. Am mers la urmatorii. PNTCD- au dat-o in bara-- i-am scos pe dreapta. PNL-la fel. PD-la fel. Siiii? Am ramas fara partideee... Normal ca nu mai votez deloc pentru ca votul meu e de fapt o punere a botului in fata ingineriilor lor. Oricum nu schimbi nimic. Ai votat impotriva PSD? ok. Juma' de PSD trece la PD pe care l-ai votat anterior. Domn'e cand omu' e jmeker nu scapi de el! Asta e cu politicienii. Fraierii se uita la circ telenovela, iswi fac iluzii, isi fac preferati si detestati, personalul bun si personajul rau: iata cum li se servesc povesti de adormit fraierii! Politicienii isi joaca rolurile in ring, se dueleaza, se intalnesc la o bere in secret isi dau mana, si-au luat banu'votu' si fraieru' pune botu'. I-auite de ce nu o sa revin eu in randurile "electoratului". Nu vreau sa fiu o masa inerta. Ca pestele. Nu se zice pesti ci peste. Nu cetateni ci populatie, nu tineri ci tineret.

Politicienii se comporta fata de "electorat" ca si fermierul cu animalele. Cand animalele fac galagie de foame atunci capii di tutti capi le mai arunca asa cate ceva. Reformele profunde nu se fac pentru ca deja asta ar insemna margaritar la porci. Cum sa faca ei reforme? Cum sa invete politicianul pe omul de rand sa faca ce face el insusi? Pai e prost? Hotz e da' prost nu. Si e de inteles . Pai daca tu ai fi leu ai invata bivolii sa stea strans uniti mai degraba decat sa alerge ca bezmeticii si astia sa le sara in spate? Mai electorat! Asezati-va linistiti la locurile voastre! Platiti-va taxele, tineti-ne pe noi in spate!
Votul uninominal e una dintre iluziile care sa-l convinga pe telenovelistul de acasa sa mai mearga odata la vot...
mai multe despre subiect aici
Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved