Scindare in ortodoxie. Crestinismul isi reclama sensul originar

March 15, 20098comentarii

15-03-2009

Intreaga institutie religioasa a crestinatatii postconstantiniene inseamna de fapt un armistitiu si o tradare a idealurilor crestinismului catacombelor. Am sa scriu un articol amanuntit pe blogul concept despre sensul originar si pierdut ulterior al miscarii crestine. Crestinismul este reactia umanitatii si umanismului impotriva sclavagismului imperial sistematic instaurat in umanitate de cultura greco-romana prin specializarea militara cu care s-a facut ceea ce pompos se cheama astazi civilizatie. Cu mijloacele de PR rudimentar (aflat inca in perioada de constructie) si cu manipularea specifica sistemul ticalosit a reusit sa inabuseasca miscarea crestina incepand de la Constantin.

In interiorul lumii ortodoxe romane au aparut voci puternice impotriva sistemului sclavagist asa cum crestinismul a facut-o la inceput, in perioada catacombelor. Scandalul cipurilor a amplificat o voce care cred ca a inceput sa se auda pe la inceputurile blogosferei mai intai prin credinciosul de rand posesor de blog iar acum s-a extins deja in interiorul bisericii.

Ortodoxia nu prea a avut vocatia protestului. Faptul ca eu personal nu am auzit pe nimeni ca incearca fata de un Becali care fata de spiritul crestin este efectiv o mizerie. Preotimea efectiv se complace intr-un soi de compromis ambivalent si strutesc fata de comportamentul unui astfel de om. Ei se bucura la galbenii pe care el ii ofera bisericilor pe post de „indulgente” folosind biserica drept rampa de lansare a ambitiilor sale politice. Cam asa s-a comportat BOR fata de multi Becali fauritori de „istorie” pe plaiurile mioritice…

Daca Papa Ioan Paul al II-lea s-a exprimat critic, virulent si fara echivoc fata de mafie prea fericitul nostru s-a complacut intr-o fericire legumicola, porceasca, a capului plecat fata de sistem. Evident ca nici Ioan Paul al II-lea nu s-a impotrivit sistemului fara echivoc asa cum a facut-o Isus. Dar chiar sistemul mafiot (local) caruia i-a adresat cuvinte grele are oriunde in lume legatura cu statul si autoritatile. Evident ca statul insusi este o mafie ceva mai bine organizata, o mafie care a reusit sa invinga celelalte clanuri care ar fi vrut taxa de protectie de la sclavii locali.

Astazi s-a ajuns in situatia in care numeroase bloguri de cultura ortodoxa se apropie de ceea ce cultura oficiala numeste "anarhism" si "extrema stanga". Iata ca in interiorul "ortodoxiei" apare un curent de ortodoxie extrema, un curent care se intoarce la idealurile pierdute ale umanismului crestin al catacombelor dupa 2000 de ani de prostitutie/armistitiu in fata sistemului sclavagist caruia de fapt i s-a opus principial si fundamental.

Deja cativa preoti au fost dati afara din BOR pentru ca s-au opus cu vehementa impotriva implementarii cipurilor in actele de identitate, un pas destul de aproape catre situatia orweliana a implementarii cipurilor direct in corpul uman. Lumea bisericii de deja impartita intre cei care accepta si cei care nu accepta compromisul cu cipurile.

Cateva autoritati religioase importante au inceput sa ia pozitie impotriva conducerii BOR si a masurii luate de autoritatile statului in aceasta chestiune si deja s-au plans enoriasilor ca incep sa fie hartuiti. „S-ar putea sa nu va mai fiu preot, vin vremuri grele…” a spus cineva.

Situatia aceasta este cu adevarat fara precedent in ortodoxie. Fie ca vine de la credinciosul de rand neimplicat in structura de organizare a institutiei bisericii fie ca vine de la cei implicati in ea vocatia protestului impotriva sistemului devine din ce in ce mai evidenta. Perspectivele nu pot fi decat doua:

  1. Scindarea bisericii ortodoxe si (re)prigoana „postmodernista” (sic!) a crestinismului autentic.
  2. Renuntarea autoritatilor statului la masura cipurilor



Sistemul actual practic nu mai are iesire orice ar alege dintre aceste doua masuri credinciosul – cel mai supus dintre sclavi – se va razvrati din ce in ce mai puternic pana la nesupunere. Neimplementarea cipurilor inseamna practic imposibilitatea de aparare fata de ostilitatea lumii nonoccidentale fata de cea occidentala. Implementarea lor inseamna o incalcare a libertatiilor promise de sistem sclavului in schimbul acceptarii statutului sau. Intarirea masurilor politienesti nu va produce decat o si mai mare scindare intre sclavi si stapani fapt ce va conduce retroactiv la intarirea resentimentelor primilor fata de ceilalti si la inmultirea actelor teroriste. Evident ca soldatul periferic al sistemului pana la urma va inceta sa mai lupte pentru „Roma” in schimbul eliberarii dupa cei 40 de ani de slujire a „imparatului” si isi va lua el in avans singur libertatea promisa in valtoarea evenimentelor. In ambele cazuri sistemul va sucomba pur si simplu.



Share this article :

+ comentarii + 8 comentarii

4:33 AM

Turma lui D,zeu e supusa si, chiar daca unii pastori (in speta martirii de care vorbesti) vor avea soarta ciobanului moldovean, va continua sa rumege linistita perceptele impamantenite de 1700 de ani. Biserica are o structura perfectionata incontinuu de la vestitul conciliu de la Niceea. Latura ortodoxa desprinsa la 1054 din corpul bisericii mama n,a suferit ca Biserica Catolica miscarile protestante - Luther, Calvin...si poate e timpul, spui tu, sa sufere si ea o scindare.
Eu ma indoiesc ca va exploda taman acum mamaliga romaneasca tocmai in plan spiritual dupa ce s-a perpelit 6 decenii sub indobitocirea sociala si politica. Daca e sa fie o schimbare in biserica ortodoxa ea va veni ori de la greci ori de la rusi si dupa inflorirea asezamintelor monahale din ultimele decenii m,as indoi sa se vrea o schimbare.
Credinciosul-cel mai supus dintre sclavi-tocmai ca nu se va razvrati ci "va crede si nu va cerceta" mai departe. Razvratirea de care vorbesti apartine doar celor care s,au detasat de reteta servita de biserica pt prezentarea relatiei om-divinitate. E vorba, revenind la turma, de acea miorita care "de 3 zile-ncoace iarba nu-i mai place". Masura? nici una! ciobanasul moldovean, "martirul" si,o va incasa de la ceilalti pastori si turma va ramane sa pasca in continuare. Daca se va produce scindarea de care vorbesti atunci si Miorita trebuie reinventata si deci si poporul roman. Practic trebuie sa punem in versuri Baltagul:)

11:12 AM

Ma, io nu stiu daca in interiorul bisericii va aparea o schisma de genul protestantismului/luteranismului pentru catolicism. Doar sunt sigur ca se va intampla asta (si poate o schimbare chiar mult mai severa-- de genul crestinsimului fata de iudaism) daca sistemul nu va mai relaxa din masuri. Nu stiu daca e vorba de explodare a mamaligii. Religia nu merge pe explozii ci pe pasi marunti dar siguri.


Sa stii ca sunt fauritorii de religie care nu cred in Dumnezeu din prostie ca aia care cred pentru a face impresie buna sau pentru a se pune bine cu norocul. Profetii cred pentru ca au in ei un sambure umanist care le spune ca umanitatea putrezeste de vie. Ei bine, acest gen de oameni reusesc apoi sa stranga pe ceilalti in jurul lor. Sistemul nu se poate pune rau cu astfel de oameni, altfel isi taie creanga de sub picioare. Cam asta se testeaza astazi. Daca merge, bine. Daca nu atunci politicienii/cyborgii sociali de astazi vor fi protejati in secret de diferite programe specifice ale statului dar li se va construi o imagine de diavol de catre acelasi stat pentru a canaliza furia multimii catre ei.
Dar nici asta nu mai merge. Asta e! Relaxarea masurilor de educatie de prin anii 60 isi fac prezenta acum ca o cutie a Pandorei. Nu se astepta nimeni ca lumea sa se destepte atat de rapid. scandalul cipurilor e doar varful aisbergului. Problema consta in devitalizarea crestinismului, in prostituarea memoriei marilor sai profeti de catre profitori de genul papei sau patriarhilor. Credinciosul profet simte asta.

Situatia este exact ca in timpul romanilor. Daca sistemul face ceva va pati exact ce a patit limba latina: va disparea. Fireste va deveni legenda, dar nu cred ca asta le pica prea bine corporatistilor. Sistemul a invatat insa destule de atunci.
Cum va rezolva preoblema asta nu stiu. E forte greu pentru privilegiatii sociali sa renunte la banchete, tin cu dintii de viata lor ermetica, de cyborg insa cu cat se izoleaza mai mult cu atat se vor trezi in situatia regelui decapitat al Frantei.

7:00 AM

Ba orice schimbare in orice sistem se bazeaza pe explozii. In speta, la noi, explozia de mamaliga...vezi bobalna, horia, taranii la 1907, muncitorii de la grivita, 1989...Asadar io nu sesizez in sistemul bisericesc autohton acele bulboace propice pt o schimbare....desi mi,as dori,o. Exista acum o efervescenta cu pasapoartele, alimentata foarte mult de mass media, care cred ca te,a inselat si pe tine ca ar prezenta inceputul unei schimbari de macaz in sistem. E doar o furtuna intr,un pahar.
Iar situatia nu e nici pe departe ca pe timpul romanilor cand existau foarte multe culte si o decadenta accentuata. Impunerea crestinismului s,a facut ca un compromis si efectele se resimt in fisurile gen D. Brown si in cresterea alarmanta a numarului de eretici din civilizatia vestica. Pana una alta asistam a o talibanizare a celor care cred si la o detasare sanatoasa a celorlalti...Odata slabita sustinerea financiara a bisericii de catre enoriasi vom asista si la slabirea mecanismelor de propaganda specifice...ceea ce ma bucura maxim...sa se revina la un apostolat saracacios ca acum 2000 de ani si nu la opulenta gen Roma de acum 500 ani pana acum.

11:31 AM

De acord. Dar nu numai explozia ci si nesupunerea a schimbat sistemul. Iar faptul ca soldatul roman n-a mai vrut sa apere cultura si civilizatia romana a fost decisiv pentru disparitia limbii latine ca limba naturala.
Plus de asta mai e si tehnologia care schimba radical sistemul. Pai daca nu erau tractoarele si mai nou computerele care sa conduca singure tractoarele s-ar fi zis de mult cu "drepturile omului".

Sistemul se schimba tot timpul. Tu te gaandesti doar la schimbarea radicala asa cum s-a intamplat cu Revolutia Franceza. Dar exista si schimbari lente. Lente dar la fel de sigure.


Cat despre tema scindarii religiei, zici bine. Faptul ca sunt destui oameni care disociaza pe Dumnezeu de institutia bisericii/preotilor e graitor. O sa incep sa scriu articolul ala despre psihologia relegiei si o sa dau mai multe detalii.

Anonymous
6:44 PM

CreÅŸtinismul originar este cult demonic

Acei care au avut tangenţe cu creştinismul ca religie, în special cea creştin ortodoxă, văd la suprafaţă o credinţă a compasiunii şi a milei faţă de om. Aparenţele pot înşela, o evaluare a surselor primare ale acestei religii va aduce mai multă lumină asupra adevăratei ei esenţe. Să începem cu personalitatea lui Iisus Hristos de unde creştinismul a pornit doctrinar. Referinţele citate sînt din Biblia sau Sfânta Scriptură, folosită de Biserica Ortodoxă Română.

Numele Hristos este traducerea cuvîntului mesia (mai precis maÅŸiah) din ebraică. ÃŽnseamnă „unsul”, apelaÅ£ia dată de evrei celui care trebuia să vină trimis de Iehova (numele dat de ei lui Dumnezeu) ca să îi salveze. Prin urmare Hristos trebuia să îndeplinească în primul rînd o misiune de salvare a poporului evreu. A astfel de salvare cuprindea eliberarea de sub jugul romanilor precum ÅŸi scăparea de răul uman ÅŸi social, ceea ce evreii numeau Diavol, Mamona, Belzebul, Lucifer, etc.

Venirea salvatorului poporului evreu era aşteptată de multe veacuri. Conform credinţei evreilor omul trimis de Iehova trebuia să fie nu numai un salvator al sufletelor oamenilor dar şi un rege din stirpea regelui David, personalitatea istorică remarcabilă care făcuse parte din tribul lui Iuda. Noul Testament argumentează că Iisus era din acea spiţă şi prin urmare putea să-şi ceară dreptul de a fi rege al iudeilor.

Omul Iisus şi-a început misiunea cînd avea în jur de 30 de ani. Om fără carte, aşa cum se spune în Noul Testament, era totuşi proficient în regulile iudaice bazate pe Vechiul Testament şi pe alte scrieri existente la acea vreme. Treptat omul Iisus a format în jurul lui un grup de prozeliţi care deşi mic era perseverent în a-l urma în misiunea pe care şi-o asumase. Care erau caracteristicile acestei misiuni?

Matei, 15, 24, redă cuvintele lui Iisus atunci cînd o femeie canaaneeancă chinuită de un demon îi cere ajutor ca să scape de acel demon. „Nu sînt trimis decît la oile cele pierdute ale casei lui Israel” răspunde el. Iisus astfel refuză spunînd mai departe că „Nu este bine să iei pîinea copiilor ÅŸi s-o arunci cîinilor”. Cu alte cuvinte Iisus îi numeÅŸte cîini pe toÅ£i oamenii care nu erau evrei. Mai departe, în conversaÅ£ia lor, femeia îi răspunde că ÅŸi cîinii mănîncă din fărîmiturile ce cad de la masa stăpînilor lor. Iată un episod din Noul Testament care redă vorbele unui om despre care mulÅ£i cred ca este fiul lui Dumnezeu. Åži paradoxal aceÅŸti oameni nu sînt evrei, ci dintre neamuri, cei pe care Iisus îi numea cîini.

O altă caracteristică a misiunii salvatorului era că trebuia să fie rege al iudeilor. A fost oare Iisus rege? Cu siguranţă nu. Întrebat dacă este rege al iudeilor omul Iisus spune că împărăţia lui este în ceruri, deşi evreii aşteptau un rege, aşa cum fusese David în vechime, o personalitate politică de excepţie care să aibă regat pe pămînt nu în cer. Deci nici această caracteristică a salvatorului evreilor Iisus nu a îndeplinit-o.

Mai departe, în misiunea salvatorului evreilor era inclusă pacea, pe cînd Iisus declară răspicat că a venit să aducă sabia nu pacea ca să-l despartă pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa (Matei, 10, 34-35). Cum poate vorbi astfel cel ce se credea trimisul lui Dumnezeu dacă Dumnezeul lui nu era cel a dezbinării? Cum am eticheta astăzi un om care ar spune că a venit la cineva în vizită cu dorinţa de a-i dezbina casa?

Tenacitatea cu care omul Iisus dorea să-i convingă pe evrei că el este aÅŸteptatul mesia era deosebită. Acest fapt a atras reacÅ£ii fireÅŸti. Cărturarii ziceau că îl are în el pe diavol, pe Beelzebul (Marcu, 3, 22). Oamenii ziceau că are duh rău (Marcu, 3, 30), că are demon (Ioan, 7, 20). ÃŽnsăşi familia lui îl credeau că nu e în toate minÅ£ile (Marcu, 3, 21) ÅŸi nu credeau în el (Ioan, 7, 5). Omul Iisus etala cu adevărat o comportare stranie. Spune în Marcu, 3, 33, „Cine este mama mea? ÅŸi fraÅ£ii mei?”. Cum ar fi calificat astăzi un om care ÅŸi-ar respinge astfel rudele?

Noul Testament este plin de relatarea faptelor lui Iisus referitoare la scoaterea duhurilor necurate din oameni. ÃŽn Marcu, 5, 11-13, se spune cum el a trimis duhurile rele într-o turmă de 2000 de porci. După acest episod oamenii l-au rugat să plece de acolo văzînd că lucrează cu demonii (Marcu, 5, 17). Fariseii, oamenii scoliÅ£i în legea iudaică a acelor timpuri, îi spun că cu domnul demonilor (adică cu Satana) el îi scoate pe demoni (Matei, 9, 34). MulÅ£imea i-a zis că are demon (Ioan, 7, 20; Ioan, 8, 48). Iudeii au spus „Acum ÅŸtim că ai demon” (Ioan, 8, 52). Dar el nu a recunoscut argumentînd că diavolul nu poate lupta împotriva diavolului. Vom vedea în cele ce urmează de ce a spus Iisus aceasta.

Episodul cu scoaterea duhurilor din acel om ÅŸi trimiterea lor în turma de porci ne face se ne întrebăm ce a rezultat din intervenÅ£ia lui Iisus? Oare duhurile au murit prin moartea porcilor? Nicidecum, deoarece acele duhuri, aÅŸa cum intraseră în acel om, sau cum ieÅŸiseră din el pentru a intra în porci, tot astfel puteau intra în oricine altcineva. Pînă la urmă intervenÅ£ia lui Iisus s-a soldat cu moartea porcilor pentru că duhurile nu au fost distruse cum s-ar aÅŸtepta de la cineva cu intenÅ£ii bune. ÃŽn Marcu 5, 12-13 ÅŸi Luca 8, 32, se spune despre duhuri că l-au rugat să le îngăduie să intre în porci ÅŸi el „le-a dat voie”, „le-a îngăduit” considerîndu-l astfel mai puternic decît ele. Prin urmare i-au cerut permisiunea ca de la cineva mai mare ierarhic ca ele. Deci Iisus dispunea cum dorea de duhurile rele.

Ne întrebăm pe bună dreptate ce se întîmplă cu duhurile necurate care ies din om? Răspunsul îl dă chiar Iisus în Luca, 11, 24-26: „Cînd duhul necurat iese din om, umblă prin locuri fără de apă căutînd odihna; ÅŸi negăsind, zice: Mă voi întoarce în casa mea, din care am ieÅŸit. Åži venind, o află măturată ÅŸi împodobită. Atunci se duce ÅŸi ia cu el alte ÅŸapte duhuri mai rele decît el; ÅŸi ele intră ÅŸi locuiesc acolo; ÅŸi starea de pe urmă a omului aceluia se face mai rea decît cea dintîi”. Aceste trei versete din Sfînta Evanghelie după Luca sînt cele mai revelatoare cu privire la adevăratele intenÅ£ii ale lui Iisus. Nicăieri în Noul Testament nu se afirmă că Iisus a distrus duhurile rele care îi chinuiau pe oamenii posedaÅ£i, ci le-a scos sau le-a îngăduit să iasă din acei oameni posedaÅ£i. Logica ne îndeamnă să credem că un om venit de la Dumnezeu, cum se crede despre Iisus, trebuia să distrugă duhurile rele ÅŸi astfel să le împiedice să intre iarăşi în oameni. Dar Iisus nu face aceasta. Conform spuselor lui Iisus în Luca, 11, 24-26, un duh rău va reveni în cel posedat cu forţă ÅŸi mai mare astfel „starea de pe urmă a omului aceluia se face mai rea decît cea dintîi” (Luca, 11, 26). Mai putem oare crede în intenÅ£iile bune ale lui Iisus? IntervenÅ£iile lui sînt malefice fără ambiguitate. Un duh necurat trebuia distrus nu doar lăsat să iasă din corpul posedatului, ca ulterior să revină tot acolo. Rezultă că toate activităţile lui Iisus de scoatere a duhurilor necurate din oameni nu făceau decît să înmulÅ£ească duhurile rele. Iată cum a procedat „fiul lui Dumnezeu” cu „ajutorul” dat posedaÅ£ilor de duhuri necurate. Aceasta explică ÅŸi faptul de ce Iisus spunea că diavolul nu poate lupta împotriva diavolului. Iisus era mînă în mînă cu diavolul, activităţile lui de scoatere a duhurilor necurate nu erau făcute decît ca să-i impresioneze pe oameni, dar el ÅŸtia foarte bine că duhurile vor reveni mai tîrziu în omul de unde ieÅŸiseră, de data aceasta însoÅ£ite de alte duhuri mai rele.

Revenind la episodul cu porcii, dacă Iisus ar fi avut cu adevărat putere de la Dumnezeu şi intenţii bune ar fi distrus acele duhuri nu le-ar fi permis să intre în porci şi astfel să fie lasate libere să facă un rău şi mai mare după moartea porcilor. Puterea lui Iisus era prin urmare dată de diavol. Întreg episodul cu porcii arată natura demonică a lui Iisus. Din toată acea întîmplare au rămas păgubiţi oamenii, proprietarii porcilor, care fiindu-le frică de Iisus şi puterea lui demonică nici măcar nu au îndrăznit să-i ceară să fie despăgubiţi. Rezultatul final a fost moartea porcilor, paguba oamenilor şi mărirea răului prin duhurile necurate libere să-şi continuie teroarea demonică.

ÃŽn ritmul acesta de proliferare a duhurile necurate, care fiecare aducea apoi „alte ÅŸapte duhuri mai rele decît el” (Luca, 11, 26), nu este surprinzător de ce duhurile necurate s-au înmulÅ£it peste măsură astfel că au susÅ£inut ceea ce ulterior a devenit religia creÅŸtină ca ÅŸi cult demonic. Se poate face un mic calcul. ÃŽn Marcu, 5, 11-13, se spune cum Iisus a trimis duhurile rele într-o turmă de 2000 de porci. Presupunînd că în fiecare porc a intrat un duh necurat, după moartea porcilor cele 2000 de duhuri au chemat fiecare cîte ÅŸapte duhuri mai rele decît ele (Luca, 11, 26) rezultînd un număr de 16000 de duhuri necurate. Unde au intrat aceste duhuri mai tîrziu? ÃŽn oameni, deoarece porcii muriseră. CreÅŸtinii care au urmat după Iisus au avut din plin duhuri necurate care sa-i posede. La înmulÅ£irea duhurilor rele au contribuit apoi ÅŸi apostolii ÅŸi toÅ£i cei care cunosc astfel de metode de scoatere a duhurilor necurate, chiar ÅŸi în ziua de astăzi. Se explică astfel proliferarea creÅŸtinismului care nu duce lipsă de fanatici ÅŸi dezechilibraÅ£i, semne tipice de posesiune demonică. Cazul unor neoprotestanÅ£i („pocăiÅ£i”, cum sînt numiÅ£i de obicei) este tipic: unii se înfierbîntă la adunări arătîndu-ÅŸi evident latura de posesiune demonică.

Un alt episod din faptele lui Iisus este cel cu zmochinul. Iisus era înfometat ÅŸi a găsit un zmochin care nu avea fructe. Supărat, îl blestemă pe zmochin: „Rod să nu mai porÅ£i în veac!” după care zmochinul s-a uscat. Să spună oamenii care raÅ£ionează: Ce vină avea zmochinul că nu avea fructe ca Iisus să le mănînce? Să ne imaginăm că un astfel de om merge la casa cuiva ÅŸi cere mîncare. Nu i se dă pentru că oamenii din acea casă pur ÅŸi simplu nu au mîncare în acel moment. Apoi cel care a cerut mîncare îi blestemă ca în veac să nu aibă mîncare în casa lor. Cum ar fi etichetată o astfel de persoană care aduce ocară unor oameni pentru că pur ÅŸi simplu nu au mîncare atunci cînd el vrea să mănînce? Cazul lui Iisus este cel al omului rău ÅŸi iraÅ£ional. Un astfel de episod s-ar fi soldat astăzi cu furia oamenilor care i-ar fi tras cîteva beÅ£e pe spinare „fiului lui Dumnezeu”.

Să trecem la învăţăturile lui Iisus. Una dintre ele se referă la ceea ce omul mănîncă. Iisus susţine că nu ceea ce intră în gură îl spurcă pe om, ci ceea ce iese din gură, aceea îl spurcă pe om (Matei, 15, 11). Mai departe tot el spune că tot ce intră în gură se duce în pîntece şi iese afară, dar cele ce ies din gură pornesc din inimă, şi acelea sînt cele ce-l spurcă pe om, dar a mînca fără să-ţi fi spălat mîinile, aceasta nu-l spurcă pe om (Matei, 15, 17-20). Este o învăţătură de doi bani. Cîţi oameni cred că nu contează ce băgăm în pîntece? Dacă cineva bagă în gură otravă sau mîncare stricată nici nu mai apucă să o scoată afară că poate şi muri. Cît priveşte ideea că ceea ce iese din gură îl spurcă pe om cum spune Iisus, afirmaţia lui este de asemenea o aberaţie. Vorbele rele îl uşurează temporar pe om de răutatea din el, deşi aruncatul vorbelor pe alţii nu este o soluţie pentru a scăpa de răul din inimă.

Să analizăm acum doctrina păcatului promovată de Iisus, ideea cum că orice păcat ÅŸi orice blasfemie li se iartă oamenilor, dar blasfemia împotriva Duhului Sfînt nu li se va ierta (Matei, 12, 31). Să presupunem că există o Å£ară în lume care are un sistem juridic ce respectă această învăţătură a lui Iisus. De exemplu, un om ticălos este prins în fărădeligile lui ÅŸi adus în faÅ£a judecătorului care va aplica învăţăturile lui Iisus în cazul respectiv. Sînt consultaÅ£i martorii care declară că învinuitul a furat, a bătut cinci oameni la beÅ£ie ÅŸi a omorît un om cu un cuÅ£it. La judecată omul recunoaÅŸte ticăloÅŸiile făcute adăugînd că a cerut iertare lui Iisus pentru tot răul făcut. „Ai spus ceva împotriva Duhului Sfînt?” întreabă judecătorul. „Niciodată!” răspunde omul. Verdictul: „EliberaÅ£i-l că ÅŸi-a cerut iertare în numele lui Iisus Hristos, dar nu a hulit Duhul Sfînt!”. ÃŽntrebare: poate o atare învăţătură a iertării veÅŸnice să vină de la Dumnezeu sau de la Diavol? O astfel de metodă de a face dreptate oamenilor este înÅŸelăciune curată, Dumnezeu nu poate iertă răutăţile oamenilor, cei vinovaÅ£i trebuie să repare cumva răul adus ÅŸi să înveÅ£e că repetarea răului nu va fi iertată prin simpla recunoaÅŸtere a greÅŸelii. ÃŽnvăţătura lui Iisus este prostie curată. O societate sănătoasă nu poate funcÅ£iona pe astfel de învăţături fără sens.

Evreii în Vechiul Testament aveau o metoda mai logică, deşi nu era cu totul justă, ideea că se plăteşte ochi pentru ochi. Dar în învăţăturile lui Iisus privind aplicarea dreptaţii se vede mai degrabă mîna diavolului decît cea a unei forţe a dreptăţii. Numai diavolul trece cu vedere faptul că merge şi aşa, că simpla iertare dată de el diavolul poate absolvi pe om de relele pe care le face. Diavolul iartă de păcat pentru a-l ţine pe păcătos mereu în păcat. Este şi metoda folosită de Iisus pentru a-i menţine pe oameni în jugul suferinţei pe care a iniţiat-o în locul salvarii pe care trebuia să o aducă aşteptatul mesia, salvatorul evreilor. Este oare acesta salvatorul? Poate trimisul lui Dumnezeu să-i îndemne pe oamenii să se complacă în rele iertîndu-le tot timpul fărădelegile? Mai degrabă un spirit demonic face aceasta.

Să cercetăm mai departe faptul cum Iisus crede că oamenii lui Dumnezeu pot fi deosebiţi de cei ai diavolului. În Matei, 7, 10-20, Iisus îi avertizează pe ucenici să se ferească de profeţi mincinoşi căci după roadele lor vor fi cunoscuţi. Preceptul este bine ştiut din Vechiul Testament, ideea că pomul se cunoaşte după rod. Să vedem ce roade a adus pomul lui Iisus după aşa zisa înălţare a lui la cer?

CreÅŸtinismul a pătruns treptat în lumea zisă „păgînă” prin înfricoÅŸarea oamenilor asupra pedepselor ce-i aÅŸteaptă dacă nu se vor supune noii învăţături. Această frică de pedeapsă persistă ÅŸi astăzi fiind practic hrana creÅŸtinismului. Fără continua teroare a diavolului, care pîndeÅŸte omul la orice pas, creÅŸtinismul s-ar dezintegra. De remarcat este atenÅ£ia care se pune pe diavol ca personaj principal ÅŸi toate cele care vin cu răul ÅŸi suferinÅ£a, răstignirea lui Iisus pe cruce, sîngele, patimile lui, etc. ÃŽn cele din urmă Iisus pozează în învingător, chiar după ce a fost bătut în cuie pe cruce ÅŸi i s-a pus pe cap coroana de spini în locul celei regale a regelui din stirpea lui David. Pe cei mai mulÅ£i oameni traumele mentale pe care le implantează în minÅ£i frica, ÅŸi toate aspectele suferinÅ£ei ÅŸi întunericului, îi bîntuie toată viaÅ£a. DeÅŸi se spune despre „învingătorul morÅ£ii”, că a ajuns acolo la dreapta Tatălui, el priveÅŸte cu detaÅŸare întreaga panoramă a suferinÅ£ei umanităţii care a urmat după „înălÅ£area sa”.

Să vedem acum fructele date de pomul sădit de Iisus pe pămînt. Ce a urmat? Războaie, măceluri împotriva evreilor ÅŸi ale altora, dezbinare veÅŸnică printre cei care au urmat învăţătura lui Iisus, inchiziÅ£ie, arderea oamenilor pe rug, arderea cărÅ£ilor, obida oamenilor, cuceririle sîngereoase urmînd crucea însîngerată, care cînd era pumnal cînd cruce, ÅŸi multe alte „fructe” ale demonului „înălÅ£at la cer”. Astfel de rezultate ale misiunii sale „salvatoare” ne sugerează că Iisus s-a dus direct în iad de unde nici că-i pasă ce se întîmplă pe pămînt deoarece sistemul introdus de el funcÅ£ionează din plin ca fruct al faptelor „mîntuirii” aduse oamenilor. Salvarea care se aÅŸtepta din partea unui trimis al lui Dumnezeu este nonexistentă, Iisus nu poate fi decît un trimis al diavolului care în loc de mîntuire a adus durerea.

Cine sînt cei mai în măsură astăzi să evalueze misiunea „salvatoare” ale lui Iisus? ToÅ£i cei care au avut tangenţă cu creÅŸtinismul! Salvatorul se dorea un personaj al salvării din durere nu cineva care aduce suferinţă prin sabia pe care cu adevărat a lăsat-o omenirii. Åži sîngele continuă să curgă ÅŸi astăzi ÅŸi va continua atîta timp cît oamenii venerează pe demonul care a adus suferinţă omenirii cu 2000 de ani înainte. Iată că în ciuda obiceiului diavolului de a minÅ£i, totuÅŸi de cîteva promisiuni s-a Å£inut.

Care este spectrul creştinismului astăzi în lume? Nici o altă religie nu are mai multe secte decît cea creştină. Existenţa sutelor de grupări creştine arată cu claritate că dezbinarea generată de Iisus încă de cînd era viu pe pămînt continuă astăzi cu aceeaşi forţă încît te întrebi cum de este posibil ca oamenii să interpreteze diferit ideile dintr-o carte care este destul de coezivă în conţinut, Biblia? Explicaţia nu poate fi decît că Biblia este o carte plină de contradicţii, atît Vechiul cît şi Noul Testament. Cel puţin Noul Testament este grosier privind salvarea oamenilor de la moarte de către cineva care nu s-a salvat pe sine însuşi. Oasele i-au putrezit de mult acolo în Orientul Apropiat. Evreii nu l-au acceptat pe Iisus deoarece nu era nimic în el să sugereze că-i poate salva, că-i poate elibera de sub jugul romanilor aşa cum se aştepta de la un rege din spiţa lui David.

Cine a fost Iisus? Respingerea lui de către evrei în mod automat îl califică drept impostor ÅŸi amăgitor. Nimeni nu a făcut o evaluare mai justă asupra cine a fost Iisus decît poporul din care face parte ÅŸi în mijlocul căruia a trăit. Åži ei l-au categorisit drept amăgitor. ÃŽnvăţăturile ieftine ÅŸi stupide ale lui Iisus au mai mult marca răului decît cea a binelui. Omul Iisus este un caz demonic a cărui misiune „salvatoare” a supravieÅ£uit prin conjunctura istoriei, prin frică pe care o împlîntă în minÅ£ile oamenilor aÅŸa cum numai duhurile rele o fac, deghizînd răul într-un ambalaj pe care scrie fericire ÅŸi salvare. Dezbinarea adusă de „fiul lui Dumnezeu” continuă să ne macine sufletele ÅŸi să ne despartă inimile cu sabia pe care a promis-o. Åži asta avem astăzi: fiul despărÅ£it de tatăl său, fiica de mama sa, aÅŸa cum se arată în Matei, 10, 34-35. CreÅŸtinismul este un cult demonic, cea mai mare minciună care a putut vreodată exista în omenire: venerarea unui demon ca „fiu al lui Dumnezeu”. Iisus este cel care a înlesnit înmulÅ£irea duhurilor necurate îngăduindu-le să iasă din oameni ÅŸi să revină apoi cu alte duhuri ÅŸi mai rele ca ele (Luca, 11, 26). Pe această bază de idei demonismul creÅŸtinismului originar nu poate fi contestat.

Vă veţi întreaba cum se explică atîtea frumuseţi văzute în biserici şi catedrale? Există realmente creaţii minunate care glorifică amintirea narativă a celui care a fost Iisus. Răspunsul este că aceste minunăţii sînt rodul idealului minţii omeneşti, nu cel al învăţăturilor lui Iisus. Creştinismul este o religie parazitară a sufletelor care se întinde oriunde poate să ajungă cu teroarea fricii. Oamenii au creat cu mare elan frumuseţi în biserici şi catedrale pentru a contracara urîciunea creştinismului originar al lui Iisus, idealizînd aspectele durerii, portretizînd un Iisus cu faţa blîndă şi resemnat în faţa morţii, postura victimei care induce milă în cei care o privesc.

Dar cînd este să evaluăm obiectiv consecinţele acestor aberaţii doctrinare gunoiul creştinismului iese la suprafaţă în felul de a se comporta al oamenilor, în modul lor de existenţă, în violenţa şi răutatea socială a unor creştini, deoarece Iisus le-a promis că orice li se poate ierta afară de blasfemia împotriva Duhului Sfînt (Matei, 12, 31). Oamenii sinceri aflaţi printre creştini sînt doar victime credule care resemnaţi şi depăşiţi de înţelegerea reală a demonismului lui Iisus nici nu ştiu practic în mîna cui se află. Pioşi în viaţă, aceşti oameni aspirînd la Dumnezeul adevărat s-au rugat cu devotament lui Iisus. După moarte vor avea surpriza să ajungă în iad unde îi întîmpină Iisus şi le urează bun sosit.

Ce spune istoria despre rolul creÅŸtinismului? Puterea politică de-a lungul timpului a înÅ£eles cu realism marele potenÅ£ial de manipulare a oamenilor oferit de creÅŸtinism, care a fost folosit astfel de toate sistemele sociale inclusiv comunismul care iniÅ£ial l-a respins. Ulterior creÅŸtinismul a fost tolerat ÅŸi folosit în slujba noilor guvernanÅ£i comuniÅŸti care, înclinaÅ£i spre rău, exploatare ÅŸi minciună, s-au aliat cu cei de-o teapă cu ei, cei care îl slujeau de Diavol întocmai ca ÅŸi ei, dar folosind metodele demonului de pe crucea însîngerată, Iisus „salvatorul omenirii”.

Despre cine a scris aceste rînduri nu este nevoie să vă întrebaÅ£i cine este. Am îndrăznit să gîndesc ÅŸi să aÅŸtern aici cele aflate. Am scăpat de frica de Dumnezeu ÅŸi mă gîndesc la iubirea de Dumnezeu. Mă simt uÅŸurat, nu mai port jugul crucii, nu mai sînt un întemniÅ£at al lui Iisus. Privesc la minunile create de Dumnezeu, la cer, la soare ÅŸi mă gîndesc cum oamenii acestor vremuri mai pot crede că undeva în Orientul Apropiat, Dumnezeu ÅŸi-a trimis pe fiul său unic să „moară” pentru ca noi să avem viaţă veÅŸnică. Dacă un astfel de Dumnezeu face experimente cu noi să afle că nu i-au reuÅŸit. Dar dacă este mîna Diavolului întreaga decepÅ£ie a reuÅŸit. Sînt milioane ÅŸi milioane de oameni care au asimilat patologia lui Iisus, un spirit al răului de care omenirea este influenÅ£ată în prezent în proporÅ£ii gigantice. Aceasta ne duce la pieirea anticipată în viziunea apocaliptică din Noul Testament. „Salvatorul” ne învaţă cum să ne tîrîm, cum să purtăm greutatea crucii însîngerate după exemplul lui ÅŸi cum să murim, în loc de a ne arăta cum să trăim fericiÅ£i în viaţă, aÅŸa cum un adevărat fiu de Dumnezeu ar face-o. Iisus ne-a adus încet ÅŸi sigur la marginea prăpastiei de anihilare a omenirii. Atît cei care au asimilat duhurile necurate, aduse de către Iisus ÅŸi de cei care l-au urmat ÅŸi îl urmează, cît ÅŸi mulÅ£imea oamenilor de bună credinţă în Dumnezeu, care nu au fost încă atinÅŸi de aceste duhuri necurate, hrănesc în creÅŸtinism macabrul salvarii oferite de un om mort pe o cruce. Dumnezeule adevărat, unde să Te găsim?

UoooU! Cata comentariu!!! Fa-ti blog si publica acolo Anonimous.
Nu l-am citit pe tot insa din ce am citit nu sunt de acord.
Isus e o figura cu adevrat remarcabila desi legenda i-a pus in carca alte lucruri care in final, cred eu, ii stirbesc imaginea. Nu cred nici ca crestinismul a fost originar demonic insa a ajuns demonic in mainile celor care au pus mana pe el.

Anonymous
11:23 PM

Problema moaştelor în România

De la Revoluţia din decembrie 1989 încoace, în România se manifestă un fenomen unic în lume: ţara importă moaşte. Este paradoxal că activitatea este complet necenzurată. Cu alte cuvinte nu se ştie public cu certitudine cine sunt acei oameni mumificaţi. Tabuul religios împiedică cercetări obiective asupra persoanelor mumificate declarate sfinte. Mărturia celor care aduc astfel de corpuri, sau bucăţi din ele, în România este îndeajuns ca justificare în sistemul de legi.

Ne întrebăm pe bună dreptate de ce, cei care renunţă la moaşte în favoarea aşezămintelor religioase ortodoxe din România, fac aceasta? La ce preţ monetar sunt procurate aceste achiziţii? Tranzacţiile rămân secrete, credinciosul creştin ortodox neavând acces decât la pupatul moaştelor. În prezent în România s-au acumulat sute de moaşte, revista Lumea credinţei, anunţă cu mândrie că iar au sosit moaşte de pe undeva din lume, vestea dorind să fie o bucurie pentru creştinul ortodox.

De ce renunţă alţii la moaşte în favoarea românilor ortodocşi? Este o întrebare care surprinde pe oricine nu numai pe credinciosul creştin ortodox. Oare acei oameni nu mai au nevoie de puterea sfântă a moaştelor? Sau au constat că nu sunt deloc sfinte? Sau poate că la un preţ bun pot renunţa, astfel că moaştele intră şi ele în circuitul comercial ca orice bun de consum (sigur că aici nu este vorba de a le consuma, ci de a servi ca produse care îl aduc pe cel care le pupă mai aproape de mântuire).

Aceste nedumeriri nasc câteva ipoteze plauzibile:
1. Dându-şi seama ca bate un nou vânt al raţiunii, proprietarii moaştelor vor să scape de ele realizând grotescul şi sminteala venerării unor cadavre. I-au găsit pe românii ortodocşi singurii care să le accepte.
2. Proprietarii moaştelor vor dobândi beneficii băneşti care îi satisfac, astfel că renunţă la moaşte din dorinţa de profit.
3. Proprietarii moaÅŸtelor ÅŸtiu că mai devreme sau mai târziu pot fi implicaÅ£i juridic privind provenienÅ£a moaÅŸtelor. Analizele forensice pot dovedi falsul corpului mumificat. Mai mult, experÅ£ii pot descoperi că acel corp de „sfânt” de fapt a aparÅ£inut unui om ucis undeva, neavând astfel nimic din sfinÅ£enia ce i se atribuie, ci fiind un rezultat al crimei cuiva.
4. Moaştele sunt folosite pentru a transporta droguri, scăpând de controlul vamal deoarece trec drept obiecte de cult.
5. Criminalii vor să scape de acele cadavre care pot fi dovada că au comis crime. România, ca ţară predominant ortodoxă, prin regimul de cult al moaştelor, reprezintă protecţia cea mai sigură ca acele crime să nu fie descoperite.

Raţiunea ne îndemnă să credem că motivaţia altruistă de a renunţa la moaşte sfinte nu poate exista atîta timp cât proprietarii lor mai cred în puterile moaştelor. Moaştele sunt nepreţuite pentru cel care crede în beneficiile lor de a-l apropia pe om de viaţa veşnică promisă de Iisus. În plus, prin venerarea lor, moaştele sunt o sursă sigură de venituri încasate de la cei care le pupă. Nu rămâne decăt să credem că beneficiile de a renunţa la moaşte, spre a le exporta României, întrec pe cele de a le păstra.

Vremea nu este departe când statul român va lua măsuri ca moaÅŸtele aÅŸezămintelor ortodoxe să fie cercetate forensic ÅŸi astfel să se afle vechimea acelor cadavre mumificate ÅŸi poate chiar identitatea acelor oameni morÅ£i. Mitul inviolabilităţii moaÅŸtelor se va spulbera odată cu primele cercetări în această direcÅ£ie. România a ajuns în prezent un dumping, locul unde se aduc mumiile „sfinte” ca bătaie de joc făcută acestui popor credul în „păstorii” lor ortodocÅŸi. Românilor ortodocÅŸi li se oferă cu neruÅŸinare grotescul ÅŸi sminteala venerării moaÅŸtelor, a cadavrele mumificate ale unor oameni spre „mântuirea” sufletelor lor. Nu poate fi un exemplu mai relevant de descompunere religioasă a unui crez care se hrăneÅŸte spiritual din morbidul moaÅŸtelor.

Nu cunosc respectivul pasaj si cred ca e cam tarziu pt. mine sa ma documentez si sa vin cu contraargumente. Oricum "dezbinarea" in cauza nu e secifica lui Isus. Sa nu uitam ca el a fost abandonat si rastignit de comunitatea lui tocmai pentru ca n-a vrut sa devina un lider politic si militar; n-a vrut sa se razboiasca cu romanii si i-a considerat si pe ei fii ai lui D-zeu.
E fortat sa credem ca "focul" s-ar datora lui Isus. Nu trebuie uitat ca, pana una alta Isus n-a facut rau nimanui. Ca unele din ideile lui au fost rastalmacite si folosite in scopuri diferite de spiritul lor asta e o alta chestiune.
Eu voi ramane un admirator al verticalitatiii sale. Sa nu uitam ca in acele vremuri nu era ca acum unde fiecare poate sa spuna ce vrea. Atunci romanii iti luau gatul imediat fara prea multe discutii. El s-a dedicat in intregime adevarului si nu i-a pasat de consecinte. Asta e spiritul adevarat!

Post a Comment

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved