Lupuuuuu’! Vine furtuna! Fi’r’ea’ … de primarizza!

September 20, 20170 comentarii

(Acest articol este un pamflet prin care faceam haz de necaz fata furtuna anuntata si ulterior absenta, care ne-a dat peste cap planurile zilei . Atitudinea mea la rece fata de ce trebuie facut in acest gen de situatii se poate vedea aici)

Imediat dupa tragedia de la Colectiv, autoritatile au trecut in extrema opusa interzicand accesul in localuri a unui numar de persoane mai mare decat numarul de metri patrati ai localului. Asa m-am trezit eu asteptand pe la diferite intrari din diferite cluburi din Bucuresti ca sa plece cativa petrecareti ca sa intru si eu. Mai era putin si se ajungea la aparitia listelor de asteptare, ca pe timpul cozilor epice din dictatura. Care era logica unei astfel de idiotenii? Una destul de simpla: raspandirea pe cat posibil in mentalul comun a vinei catre local si, in final catre victimele insele care, chipurile, s-ar fi imbulzit in local. Noroc ca prostia asta n-a tinut prea mult. Cineva si-a dat seama ca o astfel de masura e stupida sau ca n-are nicio sansa sa isi atinga scopul de periere a autoritatilor spagare care au permis un astfel de local fara iesire de urgenta, cu adaugiri de materiale sau spectacole neadecvate.

Acelasi lucru s-a intamplat si astazi cand au anuntat ditamai furtuna de n-a vazut Texasul la ora 5. La drept vorbind, nu cred ca autoritatile sau cei de la meteo ar putea fi acuzati de lipsa de previziunii a furtunii dezastruoase de la Timisoara. De fiecare data raman unii inzapeziti in masini intre localitati dupa ce cu cateva zile se anunta ninsori abundente. La fel si acum, cine vede furtuna trebuie sa se adaposteasca. Am intrat si eu in scara unui bloc cand eram student, alaturi de alti cetateni, cand s-a iscat o furtuna din asta infernala in Bucuresti. La Timisoara si imprejurimi au fost unele victime care nu s-au adapostit suficient de bine. Chiar si cele lovite de ghinion, nu puteau fi salvate de avertizarea meteo sau autoritati. Ghinionul e ghinion si gata.

Ei bine, iminenta furtunii la Bucuresti a adus mobilizari cu totul speciale. Ca sa arate falsa lor grija fata de cetatean, spre deosebirile de edilii timisoreni, "duamna" rea si compania au dat ordin de forta majora. Scolile si unele institutii s-au inchis ca sa nu fie surprinse de dezastrul iminent. Meciul dintre Dinamo Bucuresti - Concordia Chiajna s-a amanat de teama ca jucatorii sa ramana fara minge si echipele fara jucatori. Lumea s-a imbulzit care incotro sa ajunga acasa si sa faca un live cu dezastrul iminent, de-au blocat Bucurestiul. Telefoanele ma sunau si pe mine, marele boicotant de stiri, ca sa ma adapostesc, ca ce alaltaieri in Timisoara azi in toata tara…

M-am inscris la maratonul din octombrie si imi propusesem sa alerg in seara asta. Da’ cand sa ies si eu nu pot de uragan. Ptiu! Dupa ce nu m-am putut toata vara antrena din cauza caldurii, acum na poftim furtuna! Ce sa fac!? Stai ca am o idee: alerg pe la 3 pana cand simt ca vine tornada si apoi ma bag in casa cu un sprint de final ca sa nu ma ia tornada. Gata, asa fac. Mi-am cam schimbat planurile pe ziua asta ca sa-mi scot 2 ore de antrenament la pranz, fie ele si pe ploaie.

Mi s-a parut mie ca pe la 3 cerul era mai mult senin decat noros, dar am zis ca, stai, ca e dupa blocuri si vine ea subit. Dupa vreo 5 km de alergat am inceput sa ma sufoc de caldura. Uite ma a dracu’ furtuna ce parsiva e! Cum vine ea pe nepusa masa! Intai induce victimele in eroare sa iasa la plaja si apoi hat: tsunami! Dupa 5 km am zis sa ma odihnesc putin undeva langa tramvai, sa urc repede daca vine vijelia. Nu autobuz, nu troleibuz nu taxi. Tramvai, tata. Hai ca am mai multe sanse sa supravietuiesc tornadei in tramvai, ca-i mai greu! Stau 10 minute, stau 20… Nimic. Batea un pic vantul. Parca m-am mai racorit. Hai sa mai alerg un pic, zic, pana nu se pune urgia! Dupa 2 km iar m-am incins. Iar am gasit un loc in statia de tramvai. Iar asteptare de 20 minute, iar alergare de 2 km. S-a facut 5 fara ceva, ora Z. Bai, gata cu gluma. Se pune vijelia. Hai acasa! Cand ajung intr-o intersectie, dau sa fac niste poze, inainte sa ma baricadez in baie. Cam astea sunt:






Bai mai da-i incolo si pe astia de la stiri, imi zic! Pai sa anunti dezastru si afara sa fie cer senin! „Zapuseala acum iarna?”, vorba lui Amza Pelea… Sun incoace si incolo pe la amici, cu stirile lor cu tot, ca mi-au distrus dupa-amiaza! Pai nici alergare si nici Caspar David Friedrich reloaded! Stai ma, zic ei, stai ca vine acum!

Editare ulterioara. Stau de 5 ore si nici urma de vant!



Nicio masina pe strada. Imi vine o injuratura care incepe cu fi’r’ea... La telefon primesc acelasi raspuns. Vine, vine! Deja are alura mesianica furtuna asta. Dupa ce mi-a distrus ziua nu las eu evenimentul asta sa-mi scape. Dupa ce-am pierdut sfarsitul lumii  , deja am capatat experienta: stau toata noaptea s-o prind ca pe eclipsa.

Editare ora 01, noaptea. Furtuna s-a intamplat. Dar nu aici ci în Spania. Real Madrid, echipa cu care tin, a luat bataie acasa de la Betis si a ajuns la 7 puncte in spatele Barcelonei care e lider. Sunt devastat…




Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved