1.2. Garcea ca oglindire a coruptiei generalizate din societatea romaneasca: consolidarea piramidei spagii

April 8, 20160 comentarii


Cu Garcea la luat permisul auto 


1.2. Garcea ca oglindire a coruptiei generalizate din societatea romaneasca: consolidarea piramidei spagii 


Acest articol este parte dintr-un text mai amplu 

In Romania politia are rol de protectie a mafiotilor de lux si frustrare a cetateanului simplu. In cazul de fata politia are sarcina de instrument de rotunjire a bugetului. Ea este scoasa efectiv la … produs, dupa cum am aratat aici. Politicianul roman, atent acoperit si instrumentat de securitate http://baldovinconcept.blogspot.ro/2015/06/mecanismele-sociale-implicate-in.html , a perfectionat de mai mult timp o interesanta strategie de imbogatire prin distrugere. In loc sa asigure infrastructura pentru ca soferul in particular sau cetateanul in general sa nu incalce legea el distruge infrastructura in mod intentionat, fura banii de reconditionare sau dezvoltare a ei si scoate politia la dat amenzi pentru cei pescuiti ca incalca legea rutiera, greu de aplicat pe drumurile din Romania. Vorbim de un fel de suprataxare a celor care pot sa plateasca, adica cei ce sunt foarte activi din punct de vedere economic si circula mult. Dupa ce s-au obisnuit cu modul in care se circula in strainatate, acestor oameni le e foarte greu sa se „readpteze” la modul gropi si localitati dese, specific drumurilor din Romania. In alte cazuri conformarea prevederilor legale este practic e imposibila. Mafiotii au invatat sa ia adevarate suprataxe de protectie de pe acesti oameni in forma de amenzi sau spaga. Situatia se intampla si in alte domenii. Dar suprataxatii sunt in general soferii. Banii apoi sunt discret redirectionati spre firme cu care acesti functionari de lux din varful piramidei spagii construiesc, chipurile, capitalismul in Romania. Prin acest angrenaj ei ofera apoi prime institutiilor de control pentru a inchide ochii. Cei ce sunt indiscreti si actioneaza contra curentului sunt atent eliminati din sistem.

Iata ca e mult mai profitabil pentru guvernanti ca soferii sa circule pe aceste drumuri rudimentare, sa incalce legea si apoi sa plateasca amenzi. Putem intelege acum de ce nu se fac drumuri in Romania. Avem tot ce ne trebuie pentru a demara initierea constructiei acestor drumuri. Avem materie prima in munti care a alimentat zecile de fabrici de ciment astazi puse pe butuci. Avem muncitori rasfirati prin toate colturile Europei gata sa se intoarca acasa si sa construiasca aici o tara moderna. Altii isi pierd timpul prin carciumi din lipsa de locuri de munca. Din pacate nu exista vointa politica pentru astfel de primenire in infrastructura. E mai simplu de colectat spaga de la inferiori prin politica numirilor „strategice” in functii. Atata timp cat nu sunt proteste de strada si nu prea multe procese la CEDO pentru care trebuie sa puna obrazul, Europa e foarte incantata si ea de scaderea nivelului de trai al cetateanului simplu. El devine apoi mana de lucru ieftina in propria ei ograda, conform traseului pe care l-am descris aici .

Garcea guvernatorul are elicopter sau coloana oficiala si nu e afectat prea tare de lipsa de drumuri. E trist si ca politistii accepta sa faca o astfel de treaba. Dar, in acelasi timp e trist si ca si ca noi insine nu luam pozitie pentru a ne cere drepturile si preferam politica strutului deprimat. Nici lor nu le convine fortarea statutului lor oficial de aparatori ai legii catre bodyguarzi si instrumente de rotunjire a bugetului. Recent, un politist chiar a murit din cauza unei astfel de gropi intr-un drum, in timp ce facea parte dintr-o astfel de coloana oficiala nejustificata pentru unul dintre astfel de Garcea guvernant.

Aceste teste sunt oglinda perfecta a acestei situatii. Ele reprezinta un fel de steag de pirati care avertizeaza corabiile ca au de platit o taxa de trecere. Mesajul lor e simplu si destul de usor de inteles: „Noi suntem mafia drumurilor si voi trebuie sa platiti spaga. Asa cum facem parti absurde sau stupide in legislatie si chestionare, la fel va dam si amenda oficiala cu optiuni de micsorare in spaga neoficiala”

Sunt multe accidente care se datoreaza necunoasterii suficiente a legislatiei sau uitarii ei. Poate ca ar trebui dat un examen de legislatie odata la cativa ani pentru toata lumea. Dar marea majoritate a accidentelor se nu se datoreaza necunoasterii ci ignorarii regulilor de circulatie rutiera. Dupa cum am aratat in articolul citat mai sus, acest fapt se datoreaza mai curand lipsei unor drumuri decente, lipsei de autostrazi interregionale sau suspendate, prin orase. Aici poate fi blamat Garcea guvernantul care lasa muncitorii romani sa ajunga gunoieri sau capsunari prin Occident in loc sa ii tina aici si sa facem cu ei aceste drumuri.

Pe de alta parte, este foarte vizibil faptul ca traficul rutier este prea incarcat in anumite zone. Dar ingreunarea sau absurdizarea chestionarelor examenului de legislatie pentru reducerea numarului soferilor nu rezolva problema. Astfel de practici reprezinta un atentat la un drept constitutional. Ele au fost comune pe timpul dictaturii comuniste care mima statul de drept. Din pacate iata ca aceste practici sunt la fel de comune si astazi, pe timpul marionetelor ce mimeaza statul de drept la fel ca si atunci.

Haideti sa mai analizam un chestionar! Priviti aici tupeu de corupt intr-una dintre formele lui cele mai detestabile:



art. 114, (1) din codul rutier valideaza clar varianta declarata si de Garcea chestionatorul ca fiind corecta. El spune asa:



Imobilizarea involuntara pe partea carosabila este semnul avariei. Si un copil stie ca acele lumini rosii intermitente ale masinii stationate sunt luminile de avarie. Asta este scopul lor. Asadar nu se poate spune ca Garcea chestionatorul nu a stiut de ele. El a ignorat textul de lege cu acea aroganta a feudalului:

Dupa Garcea chestionatorul raspunsul corect ar fi doar B. Dar oricine stie ca intreaga masina vibreaza in cazul unei pene de cauciuc. Explozia pneului se manifesta printr-un soc initial care inseamna un sir scurt de vibratii. Apoi, datorita faptului ca pneurile s-au dezumflat total, vibratiile exista ca si in cazul dezumflarii partiale precizate de varianta B pe care el o declara corecta. Dar, din punctul lui Garcea chestionatorul de vedere aceste vibratii nu ar trebui luate in calcul ca varianta corecta. Asa ceva insa nu poate fi expresia nestiintei: intre pneul partial dezumflat si cel total dezumflat exista doar diferenta de grad. Nu se poate invoca nestiinta in acest caz ci razbunarea, spiritul despotic. O sa revin mai tarziu la aceasta problema cu mai multe detalii. Deocamdata ma limitez in a face o scurta prezentare celor care au conceput aceste chestionare.

Acesta este modul in care autoritatile din Romania urmeaza legile in urma carora ele au acele functii. Asta e modul in care politicianul isi permite mizeriile pe care le face stiind ca, oricum, va reveni peste 4 ani la putere in conditiile in care, in cardasie cu „opozitia”, a facut legi care sa nu permita altora accesul la aceste functii. Asta e modul in care politistul iti da amenda conform „muschilor” lui, pentru a face planul de amenzi si a consolida drumul spagii pe care l-am descris mai sus. Legile, chiar si asa partinitoare cum sunt ele, sunt doar vorbe goale imbietoare pentru un sistem sociabil ce functioneaza pe un cadru feudal. Din pacate, pentru a reusi in aceasta tara iti trebuie aceasta ipocrizie vecina cu minciuna de a spune una si a face alta. In fata acestei realitati iti ramane doar deznadejdea...

Acest articol se continua aici




Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved