3.2.7. Garcea chestionatorul spargatorul de lege

December 12, 20160 comentarii



Cu Garcea la luat permisul auto



3.2.7. Garcea chestionatorul spargatorul de lege


Daca in sectiunea precedenta l-am prezentat pe Garcea chestionatorul care si-a luat abuziv atributii de legislator, in acesta il voi prezenta jucand alba neagra cu legislatia, contrazicand-o cu tupeu si riscand fixarea in mintea cursantilor informatii gresite si chiar periculoase.

Haideti sa privim urmatorul chestionar:


Garcea chestionatorul spune ca varianta corecta ar fi doar a. Aceasta este intr-adevar corecta conform Art. 142 care spune

„Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor: h) in dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila, daca prin aceasta se stanjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse, precum si in dreptul marcajului continuu, in cazul in care conducatorii celorlalte vehicule care circula in acelasi sens ar fi obligati, din aceasta cauza, sa treaca peste acest marcaj; „

Dar varianta a) nu este singura valabila si orice incepator stie ca nu este voie sa incalci linia continua. Art. 120 la (1) din codul rutier spune foarte clar:

„Se interzice depasirea vehiculelor: i) cand pentru efectuarea manevrei se incalca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circula, chiar si partial, pe sensul opus, ori se incalca marcajul care delimiteaza spatiul de interzicere;”

Iata ca in acest caz si varianta b este corecta. Am vazut si o sa mai vedem pe parcursul acestor articole ca Garcea chestionatorul are o manie de a stabili ca gresite variantele de raspuns incomplete. Am facut o sectiune speciala aici cu privire la aceasta eroare. De fiecare data enumerarea sau formularea unei variante de raspuns este sinonima cu adaugarea cuvantului „doar”. Ei bine, conform acestei manii, niciuna dintre variantele de raspuns nu este corecta pentru ca nu precizeaza faptul ca ambele vehicule procedeaza neregulamentar. Desi in explicatiile de aici se citeaza si articolul 120 (1), totusi nimeni nu se gandeste sa spuna ca varianta de raspuns considerata corecta ar fi gresita. Pentru ca a facut-o seful. Traim intr-un stat medieval frumos ambalat in stat de drept.

Nu se poate spune ca Garcea chestionatorul n-a stiut de acest articol. Chiar atat de prost nu poate fi. Dar el vrea sa arate ca poate sa faca orice ca asa vor muschii lui de securist. Are jandarmi daca te revolti. Intrebari?


Remarcam ca intrebarea nu vizeaza numirea semnificatiei indicatorului ci obligatiile derivate din el. Una dintre ele este si aceea de a nu depasi in curbe periculoase, inclusiv vehiculele de transport de marfuri. In foarte multe chestionare Garcea face o eroare logica bizara declara falsa o notiune subinscrisa total intr-alta mai generala adevarata. Am sa revin la acest subiect cu o sectiune ulterioara („doar”). In acest caz e nepermisa depasirea vreunui vehicul intr-o curba foarte periculoasa. Fiind obisnuit cu stilul sau tendentios, eu am pus doar A, insa C-ul este la fel de valabil deoarece notiunea de „vehiculele de transport de marfuri” este subinscrisa in cea de „toate vehiculele” ce nu pot fi depasite intr-o curba deosebit de periculoasa. A nu acorda validitate raspunsului C este chiar un semn de neresponsabilitate. Practic, cu acest chestionar, Garcea incearca in mod iresponsabil sa dea valoare de fals unei interdictii foarte necesare, fiind intr-o oarecare masura responsabil pentru accidentele ce se intampla in aceste situatii.

Sa privim si urmatoarea intrebare:


Am aratat aici problema care pleaca de la legislatie in privinta lipsei de definire coerenta a prioritatii. Am prezentat la finalul acelei sectiuni si un exemplu de chestionar absurd facut de Garcea chestionatorul plecand de la aceasta gogomanie. De data aceasta insa gogomania devine periculos de practica. Garcea chestionatorul induce in mod pervers in mintea cursantului ideea periculoasa cum ca nu ar trebui sa ofere prioritate de sens, sau prioritate de stanga in cazul sensului giratoriu.

In dorinta de a face intrebari capcana cu orice pret, Garcea chestionatorul antisocialul, a fortat sensul conceptului de prioritate in varianta B de raspuns. Faptul ca statia este prevazuta sau nu cu alveola este decisiv pentru o astfel de intrebare. Dupa cum vedem in varianta B nu se spune nimic despre alveola, ceea ce nu o da valida per total. In acest caz nu mai e vorba de vreo posibilitate de existenta a unei prioritati deoarece fenomenul prioritatii e specific doar traiectoriilor intersectate.

Urmatorul chestionar incurajeaza incalcarea legislatiei cu privire la intalnirea cu calea ferata:



Dupa Garcea chestionatorul, raspunsul corect ar fi doar varianta B. Ea este sigur corecta conform art. 60. (3) din codul rutier care spune :

„La trecerea la nivel cu o cale ferata industriala, semnalizata corespunzator, conducatorii de vehicule sunt obligati sa se conformeze semnificatiei semnalelor agentului de cale ferata.”

Insa, pe langa acesta, mai exista si alin. (1) care spune foarte limpede:

„Participantii la trafic trebuie sa dea dovada de prudenta sporita la apropierea si traversarea liniilor de cale ferata curenta sau industriala, dupa caz.”

Asadar este foarte clar ca varianta A este si ea corecta. Frustrarile celor care au comentat aceasta intrebare se pot vedea. Merita aici postata explicatia halucinanta a administratorului de la scoalarutiera.ro pentru omiterea variantei A:

„Pentru ca in lege scrie asa „sa dea dovada de pridenta”, iar varianta A este „sa sporeasca atentia”. „

Desigur, dupa cum a tastat „pridenta” ne dam seama ca bietul om e ocupat cu PHP-ul si n-are prea mult timp de legislatie. El poate fi inteles, insa sefii lui aroganti si corupti, nu. Cand am dat de acest chestionar eu am pus toate cele trei variante, considerand ca si C este valabila. In alt chestionar prudenta este desigur recunoscuta, cum e si normal, dupa cum se poate vedea aici:



E bizar modul in care conduita preventiva a disparut dintr-o data tocmai cand avem mai mare nevoie de ea, adica atunci cand „sa ne asiguram si sa oprim, daca observam ca se apropie vreun tren”. Stiu ca in mod normal un agent de cale ferata insoteste un astfel de tren. Dar mai stiu ca in orice domeniu exista cate un Garcea, deci si in domeniul transporturilor feroviare. Iar daca se intampla ca un astfel de agent sa nu-si faca treaba pentru care e platit, e bine sa incerc eu sa-i fac si treaba lui care in acest caz este intr-adevar sa ma asigur si sa opresc. In urmatorul articol voi arata mai multe exemple de chestionare carora Garcea chestionatorul le da valide variante de raspuns care ignora sau distrug principiile conduitei preventive.





Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved