3.3.1.5. Garcea chestionatorul fizicianul

April 15, 20170 comentarii


Cu Garcea la luat permisul auto



3.3.1.5. Garcea chestionatorul „fizicianul”


Fizica e un pic mai practica decat matematica, si Garcea chestionatorul ar trebui sa se descurce mai bine la ea. Din moment ce are cunostinte de mecanica in raport cu insasi meseria pe care o practica ar trebui sa le mai stie. Eu nu ma pricep. Nu mi-a placut fizica. Doar cea nucleara mi-a mai placut cat de cat. De aceea aceasta sectiune e una scurta. Nici nu aparea daca nu dadeam de urmatoarea intrebare:



Garcea chestionatorul a spus ca variantele bune ar fi B si C. Din asta ne dam seama ca el foloseste cuvantul „calitate” cu sens extins, respectiv cel de beneficiu, si nu cu sens de proprietate, asa cum se foloseste in fizica. Este clar ca nu poate fi un beneficiu faptul ca uleiul poate ingheta. Dar poate fi un beneficiu faptul ca el ingheata la temperaturi mai mici decat cele ale inghetarii apei. Nu-i nimic gresit aici; cuvantul „calitate” se foloseste cu ambele sensuri. Altceva insa ma intriga, si anume faptul ca Garcea chestionatorul a „descoperit” un obiect care nu are culoarea drept proprietate. Pam pam!

Desi nu mi-a placut fizica, totusi mi-aduc aminte de proprietatile corpurilor predate de profesorul meu dintr-a V-a sau a VI-a. I-am uitat numele bietului profesor dar n-am sa-i uit niciodata fata ovala si parul carliontat spre lung, o combinatie de Al Bano si Julio Iglesias. Ei bine, omul asta ne spunea la scoala ca obiectele au proprietati ca gustul, mirosul, culoarea, rezistenta la intindere, forma, etc. Chiar cand sunt transparente, ele tot au o culoare, si anume incolora. E un pic absurd, desigur, dar asta zice fizica. Oricum, chiar daca obiectele transparente n-ar avea culoare, uleiul e intre opac si transparent. Deci o culoare se vede treaba ca trebuie sa aiba. Du-te si cauta in manual domnu’ Garcea!

Nu stiu daca Garcea chestionatorul a mai facut si alte erori. Deocamdata atat.





Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved