Bear Grylls la supravietuit in Romania

February 3, 200911comentarii

Relatia mea cu televizorul s-a racit mult de tot si cred ca se va termina la un moment dat cu divortul. Deocamdata el ma trezeste dimineata pentru o jumatate de ora si ma adoarme seara o ora de la 11 la 12 la emisiunea lui M. Badea. Cateodata Badea face referire la subiecte de presa cu care nu sunt familiarizat si atunci dau fuga pe Discovery, N. Geo sau Animal Planet. Asa s-a intamplat si aseara. Pe Discovery era Ultimate Survivor interpretat de Bear Grylls care supravietuia in Romania pe undeva prin muntii din Transilvania. De obicei supravietuirea tinea cam o jumatate de ora insa de data asta emisiunea a fost de aproape o ora. E mai greu cu Romania…




Nu. De fapt tipul si-a complicat singur existenta si a lungit suspansul „pe mai multe episoade” asa cum a mai facut-o si in alte ocazii doar ca sa ne arate cum iesim din nisipurile miscatoare, din apa inghetata cand s-a rupt gheata, din mlastina etc. De data asta asemenea unui copil care intra prin toate baltile si Ultimatia sa a cautat toate obstacolele. Cred ca doar pe Tiriac cu pusca l-a scapat. Sau poate nu era sigur ca va supravietui unei intalniri cu „the hunterman”. In fine, cert e ca toate vagaunile au fost luate la rand. Ce nu aveam eu incredere pana acum in modul cum vaneaza el iepurii salbatici cu bumerangul, dar acum ca vine si ma invata despre locurile unde am crescut pot sa spun ca ma face sa ating culmea scepticismului. Imaginati-va ca la un moment dat nebunu’ a intrat intr-o pestera sapata de un rau activ pentru a scurta drumul. Eu personal daca nu mi-am facut testamentul n-as avea curaj sa intru acolo cu atat mai mult cu cat apa inca curge. Chiar pe el l-a luat gura pe dinainte si a spus despre patania unor speologi care au ramas blocati intr-o astfel de pestera timp de trei zile pentru ca nivelul apei a crescut brusc. Apoi, raul subteran poate iesi la zeci de km departare de locul unde intra. Asa ca nu luati in calcul audienta de care Ultimul Supravietuitor are nevoie pentru a supravietui in showbizz ci vedeti-va de drum ca mormant va puteti gasi si altundeva chiar daca nu chiar atat de monumental ca intr-o pestera.

O alta faza demna de povestile de adormit copiii a fost torta. A facut el niste torte din rasina de copac (sa arda mai mult timp) si din tot felul de ramuri. Dupa ce a ars-o pe prima a ajuns la un moment dat in situatia de a se scufunda pentru ca raul intra sub o piatra. Ce sa faca? Sa intre cu torta aprinsa in apa era prea de tot. Asa ca a lasat-o balta si a aprins frumusete de reflector cu care sa vada omu’ pe sub apa. Ca cica torta nu arde sub acolo care va sa zica. Sa intelegem de aici ca cu mancatul de viermi si oua clocite tot cam la fel sta treaba? Adica mananci un vierme doi, da’ dup’aia scoti tata pachetu’ cu sunca din rucsacu’ cameramanului si bagi la ramazan. Supravietuire – supravietuire da’ asta nu inseamna ca treb’e sa mori de foame pentru cateva mii de dolari de la Discovery Channel.



Faza tare a fost la prins pastravi cu mana libera. Cand eram copil si chiar mai tarziu am prins ceva peste sub pietre sau la ragalie. Ragalia e un spatiu concav in malul raului care se formeaza datorita radacinilor copacilor care raman suspendate fara pamant dupa ce apa il erodeaza. Pestii se ascund deseori acolo. Ar avea mai mari sanse in largul apei dar probabil ca acolo ii pot lua plasele sau pescarii cu furculita noaptea. Oricum, cu mana libera n-ai nici o sansa sa prinzi peste in rau de munte altfel decat pe sub pietre sau la ragalie. Apoi iti trebuie si ceva experienta. De obicei palmele se tin in jos si larg deschise pentru a inconjura cat mai bine piatra. Bear Grylls tinea palmele in sus. Palmele nu se tin asa decat in cazuri exceptionale cand ragalia e mare. Se vedea ca omu’ n-a „supravietuit” prea mult prin Romania. Totusi cum necum, cu pestele adus de-acasa sau chiar prins pe bune el a reusit sa prinda o fata. L-a mancat pe loc dupa ce i-a scos maruntaiele.

Pentru ca tacamu’ sa fie complet nu se putea o supravietuire fara o intalnire cu ursu’. Era pe la 100 m de camera destul de linistit. Bear Grylls spunea ca nu ii vedea inca. Abia cand i-a vazut a luat-o agale in directia opusa. Ceee! Asa se comporta ursul salbatic? Mi-aduc aminte de o intalnire pe care am avut-o cu un mistret acum vreo 15 ani dupa ciuperci. Era destul de departe de sat asa ca nu putea fi un porc domestic. (Am sa descriu situatia in termeni muzicali ca tot ma preocupa mai nou domeniul) Am auzit mai intai un hardcore bass dublat de un snare puternic pe post de respiratie. In urmatoarea secunda un drum&bass porcesc cu alternante intre kick-ul copitelor si snare-ul respiratiei s-a dezlantuit pentru o clipa, timp in care mistretul disparea in surround-ul padurii. Nici n-am avut timp sa-l vad. Mi-am dat seama ca trebuia sa fie un mistret pentru ca beat-ul copitelor era mai puternic decat a unui porc normal dar ceva mai slab decat a unui cal. Nu cumva ursu’ lu’ Bear Grylls era de acela de-al lu’ Tiriac educat de mic sa stea la bataia pustii ca da bine la turism? Sa nu-mi spui ca i-o fi fost ursului frica de tine cand ti-a vazut CV-ul si a plecat dupa alte victime! Bai Bear Grylls vad ca te-ai integrat bine in Romania: ai dat-o rau de tot in fabulatii spirtiste! Da’ tot ti-a scapat ceva… De ce n-ai prins tata ursu’? Sa fi mancat urs proaspat din Romania era ceva, a? Gaseai tu niste furnici ceva sa-l mitraliezi, nu? Vezi ca mai trebuie sa lucrezi pe la PR.

Totusi trebuie spus ca el nu si-a gasit bine locul de supravietuire cel putin in ceea ce-i priveste pe romani. De fapt muntii Romaniei au fost elementul care a permis supravietuirea romanilor aici si n-a permis imperiilor sa vina si sa cucereasca. Supravietuirea adevarata se face … mai la ses. Trebuia sa vina sa ne arate cum sa treci pe trecerea de pietoni fara sa te omoare vreun manelist cu BMW-ul. Trebuia sa ne arate cum sa supravietuiesti fara sa dai spaga. Codru-i frate cu romanu’ nu am nevoie sa ma-nvete el cu sa supravietuiesc aici la mine acasa.

Dar de fapt marturisesc ca eu il simpatizez pe Bear Grylls. Chiar imi plac emisiunile lui. Ghinionul lui e ca i se cere sa faca audienta si atunci mai telenovelizeaza subiectul la fel cum fac si celelalte televiziuni vecine. Il admir si pentru ca a renuntat la armata in favoarea unui job constructiv. I-au ramas insa „instinctele” alea specifice militarului si raspandite in lumea celor cu „obiective” si „targeturi”, anume de a minti si insela. Dar probabil ca statul in natura va sterge cu timpul asta.




Share this article :

+ comentarii + 11 comentarii

Tot supravietuire este si asta, sa faci emisiuni vandabile (distractive si cosmetizate)despre supravietuire. Dar publicul are libertatea de alegere; si daca n-are altceva mai bun de facut... :)

ai sa-i zica atunci "Ultimate Avarvor" nu "Ultimate Survivor" :)

Anonymous
2:09 PM

of of...nu a-ti inteles nimik mai baieti din emisiune...nu conteaza mah unde este facuta emisiunea si cum...conteaza mesajul pe care il transmite in fiecare secventa...adica iti arata cum trebuie sa te adaptezi acelor conditii,ce trebuie sa faci daca te intalnesti cu aceste situatii.Faptul ca a fost facuta undeva unde vin turisti sau aproape de civilizatie nu are deloc relevanta...putea sa fie facuta si in studio...important este mesajul.MENTALITA ULTRAS

11:41 AM

1."Supravietuire – supravietuire da’ asta nu inseamna ca treb’e sa mori de foame pentru cateva mii de dolari de la Discovery Channel."- cam josnica aceasta afirmatie, eu personal nu m.as putea compara cu acest om, mai ales ca a fost si legionar, aceasta armata, cum ii zici tu, nu e una oarecare, nu intra in ea toti *** stii tu... si cred ca este pentru binele unora ceea ce ne invata, nu doar pentru castig! 2. "n-ai nici o sansa sa prinzi peste in rau de munte altfel decat pe sub pietre sau la ragalie."-aici tind sa te contrzic, chiar foarte mult! eu sunt de la munte, padurea e la 100 metri de mine, si cunosc foarte multe, in fine... se pot prinde pastravi, chiar si fara sa ii atingi, cam asa: ei urca pe rauri apoi parauri pentru a depunde in munti icre, apoi la coborare, se intr-un parau din "inima muntelui" bineinteles cei care cunosc, se inchide cu crengi de brad, iti pregatesti niste nuiele de rachita, iar atunci cand sosesc, spre seara si se strang la acea "ambuscada" incepi sa ii imblatesti cu nuiaua, pentru ai tahui de cap, apoi ii scoti frumos. Aceasta o poti face, daca nu te prinde padurarul:D 3."Asa se comporta ursul salbatic?Sa nu-mi spui ca i-o fi fost ursului frica de tine."- referitor la urs...el nu ataca doar atunci cand se simte in pericol, sau daca te iei de puii lui, asta din proprie experienta: eram cu oile, pe un munte, cu inca un prieten. mai la deal erau niste puieti de brad cam de un metru si ceva. oile ocoleau locul acela, unele chiar zbierau cum s-ar zice, atunci ma duc la deal cu cainele meu, cum mirosea el tufisul ala, la 5-6 metri distanta, deodata se aude un raget puternic, ma cuprinsese toti fiorii, mi-am luat ruxacul si direct intr-un brad am fost, iar ursul in sens opus de al meu, cainele "jucandu-si" rolul in al fugari, slava Domnului ca am scapat, acum cand ma gandesc ce tremuram si cum se clatina bradul cu mine, imi vine sa rad.
Inchei cu multumirile pentru ca ai facut acest subiect pe Blogul tau sau al cui o fi, dar eu am o mare stima pentru acest explorator Bear Grylls, si eu cred ca merita mai mult respect, pentru ca noi nu suntem in stare sa il judecam, daca am sti un sfert din lucrurile pe care le stie el, eu unul as fi fericit. deci RESPECT!

12:08 AM

In mod normal nu as fi publicat acest tip de comment-- dupa cum vezi am si lasat atentionare header in casuta de comment.

Am facut-o in speranta ca vei reveni pe acest blog si vei citi replica mea. Nu tin neaparat sa iti raspund pe puncte la obiectiile tale ci sa iti dau niste indicii depsre cum viata si mentalitatea ta de in principal pura om de munte (sau cel putin dupa cum se prezinta asa) a fost afectata de interventia barbara a mentalitatii (fals) civilizate.

1. cam josnica aceasta afirmatie, eu personal nu m.as putea compara cu acest om ...

folosesti gresit cuvantul "josnic". Josnic nu inseamna inferiorizator, slab cotabil, acuzator dupa cum suna cuvantul ci o actiune si afirmatie lipsita de fairplay. Josnicia fie prespune o relatie apropiata marcata de tradare fie anumite fapte abominabile (de genul comise in general de armate comunitatilor pe care le jefuia sau ameninta). Dar eu nu am nici o relatie cu Bear Grylls fata de care sa ii fac o marsavie. Nici nu stiu secrete despre el sa le dau in vileag si nici nu il prind la colt sa-i dau una pe la spate. Eu am comentat pur si simplu anumite trucaje pe care emisiunea lui , la fel ca majoritatea emisiunilor TV le folosesc. Un astfel de trucaj era si "mancatul de viermi si oua clocite" la care afirmatia izolata si comentata de tine se refera. Dar cred ca tie ti-a scapat sensul ei ironic. Sensul acestei fraze nu era acela ca Grylls se prostitueaza pentru cateva mii de dolari asa cum ai inteles tu. Sensul ei era ca de fapt el are o echipa ce ii furnizaza constant mancare iar viermii si altele sunt asa, doar de ochii publicului.

2 aici tind sa te contrzic, ... se pot prinde pastravi, chiar si fara sa ii atingi...

Nici aici nu ai citit atent textul. Eu ma refeream doar la pescuitul cu mana libera si nu cu vreun instrument anume asa cum sunt crengile de brad de care vb. tu.

referitor la urs...el nu ataca doar atunci cand se simte in pericol

cred ca ai vrut sa spui "el ataca doar atunci cand se simte in pericol" .

Banuiala mea este ca scena cu ursul e filmata in alta locatie-- ceva mai putin wild-- si apoi montata ca si cum ar face parte din periplul sau. Asta pentru a face reportajul cat mai "exotic".

Si ca sa merg cu banuiala mai departe si vazand blogul tau aflat la inceput am banuiala ca si tu ai fi vreun angajat al ministerului turismului care face pe prostul/naivul mioritic. Nu stiu sigur asta si tocmai din acest motiv am sa merg si pe varianta cum ca intr-adevar esti un personaj mioritic si am sa-ti dau si alt tip de replica in commentul urmator.

Dar totusi parca prea faci reclama spatiului mioritic la fel cum probabil ca ministerul turismului i-a platit ceva celor de la Discovery pentru a-l aduce pe Grylls in Romania. Oricum mai platise el ministerul in cauza o gramada de bani la Eurosport. Deci e foarte probabil sa fi fost si el platit mai ales ca in padurile Romaniei se poate supravietui foarte simplu nefiind medii ostile asa cum alege el. Mie mi se pare ca acest comment pare asa cam cum se felicita Elena Udrea pe sine si se dadea altcinev la emisiunea radio a llui Turcescu. Dar, ma rog-- nu pot fi sigur si de asta urmatorul comment ia si varianta opusa in calcul

5:43 AM

interesant raspuns, greseala a fost ca nu am folosit cuvantul potrivit se pare, si referitor la ultima parte, cu "angajat al ministerului..", poate as fi vrut, blogul meu l-am facut, din cate mai tine eu minte, doar pentru acount, cred, dar personaj mioritic, e buna asta sau comparatia cu omul de munte, mai bine lasam asta, pentru ca mi-am dat seama ca eu nu am inteles ce ai vrut sa zici tu in primul comment, iar tu nu ai inteles ce am vrut sa zic eu in al doilea comment, suntem persoane total diferite, cu "mentalitati" diferite. aaa si poza de pe blogul meu nici macar nu e din Romania ;)), e facut in Alpi acum 2 ani, in zona unde locuiesc e mult mai frumos.

Voivi
1:31 AM

Eu zic ca este de apreciat acest om Bear Grylls, prin mesajul pe care il trimite.Domnul care e impotriva a ceea ce face in episoade sa nu se mai uite la ele. El apreciaza realizatorii nostri de televiziune....halal...unii dintre ei.

Acum depinde despre ce mesaj e vorba. Daca mesajul e cel de iesire in natura -- toata stima. Daca e cel de prins iepuri cu bete aruncate eu zic s-o lase moarta :)

"Pentru" si "impotriva" nu se aplica la viata personala a cuiva ci la chestiuni publice. Asa ca cel putin in ceea ce ma priveste pe mine nu am nici un drept sa fiu cumva impotriva la ceea ce face. Ba chiar consider ca cele mai multe emisiuni sunt ok. Acolo unde sunt trase de par aiurea insa nu pot sa pun botu' ;)

Anonymous
3:53 AM

Episodul ala din Romania s-a filmat in rezervatia Padis din M-tii Apuseni , iar pestera pe care a strabatut-o se numeste Cetatile Ponorului.Am fost de nenumarate ori in Padis si am strabatut pestera aia de multe ori.Acolo am cunoscut-o pe logodnica mea, chiar si ea a trecut prin acea pestera fara probleme, deci poate supravietui oricine acolo, numai sa nu fie chiar tantalau si sa dea cu stangul in dreptul, ca asa poti muri si in centrul orasului.Nu era cazul sa manance un peste crud si nici balega de urs, pt ca la 20 minute distanta de-acolo este cantonul Glavoi si acolo se vinde bere, placinte cu branza si cam tot ce gasesti intr-un magazin ABC.
Cat despre sfaturile lui bune de supravietuire ... nu stiu daca toate sunt folositoare sau dimpotriva te invata uneori cum sa-ti grabesti moartea.Niciodata nu vei incerca sa strabati o pestera pe care nu o cunosti cu un manunchi de cetina de brad aprins.Asta daca nu vrei sa te ratacesti prin labirinturile pesterii si sa-ti putrezeasca oasele pe-acolo.O fi el supravietuitor ...dar cred ca se exagereaza mult in ceea ce priveste unele metode de-ale lui.

Pai uite ca de aia nu s-au mai facut alte serii. Lumea s-a prins ca exagereaza si l-a taxat. Totusi minciunelele alea ale lui trase de par imi placeau. Le-am revazut dupa aceea mai relaxat, "stiind poanta"

Post a Comment

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved