1 decembrie nu este ziua mea. Parlamentul nu este parlamentul meu. Armata nu este armata mea

December 1, 20120 comentarii








Nu-mi place conceptul de patriotism pentru ca in el se ascund doua lucruri total opuse. Eu nu ma consider un patriot desi voi urla de fiecare dat cand Romania da gol. Exista intr-adevar un patriotism sanatos care se rezuma la integrarea onesta in societate, la schimbul onest de produse intre membrii ei si la relatiile cat mai prietenoase cu colegii de comunitate. Din punctul acesta de vedere sunt un patriot; produsul muncii mele oficiale foloseste concret comunitatii si societatii in general in care traiesc. Acestea sunt limitele unui patriotism respectabil si de dorit. Numai ca termenul patriotism nu se prea potriveste aici devreme ce exista alti termeni pentru acest caz, cum este cel de „sociabil”, de exemplu.




Insa de cele mai multe ori termenul se foloseste in sensul rau. Exista un patriotism bolnav, un patriotism de casta cu tendinte xenofobe ce consta in obedienta soldatului fata de obiectivele armatei in care intra. El este direct descins din conceptul de „razboi”. Razboiul nu poate exista fara patriotism si nici invers. Mercenarul nu va fi angajat si la urmatoarea campanie militara daca nu arata loialitate deplina (patriotism fata de angajator). Razboiul este o afacere specifica culturii clasice, inca salbatica. Premisa culturii clasice este in principiu aceeasi cu cea a celei primitive: legea junglei. Cine e mai puternic fura bunurile celui mai slab. E simplu. In societatea primitiva lucrul acesta se facea cu pietre iar in cea clasica cu sulite, arbalete, gloante sau chiar bombe. Astazi la acest arsenal care s-a imbunatatit d.p.d.v. tehnologic s-au adaugat minciunile, escrocheriile si falsele contracte semnate in alb si in abstract fara ca partea opusa sa isi dea acordul pentru o anumita obligatie.

De aici se poate deduce ca bazele patriotismului la fel ca si cele ale razboiului sunt in general dubioase si ca patriotul e in general un ipocrit. Razboinicul nu produce nimic concret in comunitate. El produce doar teroare pentru supusi pentru a-i convinge sa slujeasca si astfel de a le fura produsele. Cultura actuala inca nu vede acest lucru ca pe ceva rau atata timp cat pilonii ei nu sunt amenintati direct de razboinic. Dar dupa 3-4 mii de ani de astfel de experiente omenirea s-a umplut de tulburari psihice de o diversitate si acuitate ucigatoare. Omenirea a inceput sa-si dea seama ca astfel de directie este una gresita si ca a merge sa furi bunurile unei alte cetati este imoral. Insa, pe masura ce omul va deveni din ce in ce mai disperat, mentalitatea sociala va trebui sa isi puna intrebari legate de crima tacita a razboinicului parazit. Si razboinicul si patriotul isi iubesc prada si tara intr-adevar. Insa dragostea lor e una toxica. Cei mai patrioti oameni pe care i-am cunoscuti sunt si foarte conflictuali si asta e un semn al ipocriziei patriotismului inflacarat. Daca respectivul loial era cu adevarat loial fata de ceva si cineva atunci nu mai devenea mercenar ci isi pastra loialitatea fata de comunitatea originara din care a provenit.

Am incercat in ultimul timp sa stau cat mai departe de circul acesta politico-comercial grotesc, mi-am dus televizorul departe si ma feresc de zonele unde se aud stiri. Insa de fiecare data cand imi este violat spatiul informational cu intoxicari corporatiste sau etatsit-totalitariste asa cum este si cea de azi 1 decembrie cu ziua nationala. Fata de aceasta emfaza sarbatoreasca care are de fapt, ca orice emfaza, o fundatie putreda raspund si eu ca atare. Adica deconstructiv. In ultimele zile cand am fost deranjat de avioanele sistemului neosclavagist care, chipurile, faceau repetitii pentru marele eveniment. La drept vorbind chiar mi-a fost teama sa le vad pe cer. Daca pica unul direct peste oras si face sute de victime? La cat se fura in tara asta daca va fi luat cineva (cu imprumut desigur) vreo piesa de prin ele? La cat se promoveaza pe pile in tara asta daca ala care verifica inainte de zbor e beat sau a uitat unde sta fiecare dintre ele? De ce nu faci tu repetitie undeva in afara comunitatii sa ma pot si eu bucura daca te prabusesti? Sau vrei sa ne spui cum ai pus tu statule steaguri la primarie, doua la prefectura, doua la televiziune, doua la primarie...?

Am inteles tu statule, ai fraieri de pacalit, ai de ridicat moralul sclavilor spre a-i face mai productivi spunandu-le povesti despre cum ii aperi tu cu avioane second hand de cei care au avioane de prima mana. Dar nu te mai da mare cu ele chiar in fata tuturor ca s-ar putea ca unii sa stim cum de fapt le-ai cumparat la pret de 2-3 ori mai mare fata de cele ultimul racnet. De ce te dai mare cu aceste harburi? Vrei sa traiesti cacialmaua la maxim mandrindu-te ca ai reusit sa-i si pacalesti pe fraieri golindu-le visteria si sa le furi in acelasi timp si admiratia? Uite ca s-ar putea sa nu meraga la toti! Deci draga stat escroc nu ne baga pe toti in aceeasi oala! Ai televiziuni, ai ziare, desfasoara-ti acolo puterea, recruteaza-ti de acolo slugile si intimideaza-ti-i astfel pe gura casca. Lasa-ne pe noi ceilalti in pace cu zgomotele tale infernale. Da stiu, spatiul mioritic e un bun producator de prosti la hectar. Dar vezi ca undeva lucrurile chiar nu se potrivesc si rezultatul este exact cel opus. Inteleg sa faca ditamai parada SUA sau Franta sau UK unde moralul cetatenilor e mai ridicat. Insa in situatia in care in Romania oamenii sunt atat de tristi si moralul le e atat de scazut o astfel de parada glorioasa e de fapt grotesca. Nu mai sarbatori tu statule in grup ziua romanilor pentru ca pentru mult prea multi dintre ei ziua de nastere e motiv de doliu la fel ca in unele religii orientale. N-ai nimic de sarbatorit statule. Moralul cetatenilor tai nu a fost niciodata in istorie atat de scazut. Stiu ca vezi asta ca pe o mare realizare insa crede-ma: n-ai nimic de sarbatorit. Canta-ti tu maneaua patrioata despre cum esti tu cel mai mare si cel mai tare in ograda ta si nu-mi deranja auzul. Ce vrei sa-mi demonstrezi? Ca legea privind deranjarea ordinii publice nu se aplica in acest caz la miile de decibeli emisi de aceste aparate infernale de aducere a mortii dar se aplica cu entuziasm politienesc daca cetateanul simplu striga sau doar afiseaza in locurile publice inscriptii ca „Jos Basescu” sau „Jos Ponta”?

Nu vreau sa sarbatoresc nimic cu tine statule! 1 decembrie nu este ziua mea. Majoritatea noastra a celor ce vorbesc limba romana nu avem nimic de sarbatorit in aceasta zi. Un sistem in care bancile sunt sisteme de crima organizata ce escrocheaza sistematic membrii comunitatii nu e sistemul meu. Un sistem in care ju$titia tergiverseaza la nesfarsit procese in care dreptatea este clar de partea celui slab nu e sistemul meu. Un sistem in care politicienii nu sunt alesi de o majoritate a cetatenilor (asa cum promite democratia) ci de niste naivi minoritari mutilati spiritual care nu-si pot imagina viata in afara obedientei fata de un conducator nu este sistemul meu. Sarbatoreste tu statule si escrocii tai largirea granitelor si oportunitatea de colectare de sume mai mari prin taxe desi cred ca nimic nu te-ar mai satura.






Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved