Transport urban alternativ, de weekend

April 14, 20150 comentarii



In conditiile in care aglomeratia si lipsa locurilor de parcare sint probleme consacrate ale spatiului urban, au aparut solutiile alternative. Ele confera mai putine bariere reale sau imaginare si mai multa libertate in zilele de weekend. Desigur, vechea bicicleta e buna pe distante mai lungi insa, de multe ori, in spatiul urban are si ea probleme de "parcare". De exemplu, daca te vezi cu cineva intr-un bar, iti ramane optiunea de a o lega pe undeva pe afara. De foarte multi ani, in Bucuresti exista hoti specializati in furtul de biciclete. Ei umbla echipati cu diferite scule de taiat lacatele si isi fac "meseria" prin jurul centrului istoric, Unirii, Cismigiu. Profitand de aglomeratie si de neatentia stapanilor, specifica iesirii cu prietenii, hotii le fura chiar si in mai putin de jumatate de ora.

O solutie a devenit minibicicleta impachetabila, cu variantele sale pe care le vedem peste tot. Bicicleta demontata poate fi adusa la masa si depozitata in incinta localului. Ea pare cel mai bun compromis intre costurile achizitionarii, cele de intretinere si adaptabilitatea la distante scurte si distante lungi. Dezavantajul consta in cele 5-10 minute de dezasamblare in care faci un pic pe mecanicul.



Cea mai comoda, placuta si discreta solutie este scooter-ul vertical, fie el electric sau pe benzina.



De asemenea, in aceeasi categorie intra diferitele variante electrice de biciclete-trotinete de genul YikeBike:


Aceste vehicule ocupa spatiu putin iar pretul variaza intre 500-2000 E, asadar nu este foarte scump. Dar exista si solutii mult mai ieftine, cum ar fi scheibord-urile sau bici-trotinetele, cu diferitele lor combinatii:


Am remarcat intre acestea un soi de intoarcere la prima bicicleta, cu roata din fata foarte mare si cu roata din spate mai mica, numita Halfbike. Uneori tehnologia si civilizatia pare ca se intoarce din locul de unde a plecat.


Desi ocupa ceva mi mult spatiu decat scooter-ul vertical, totusi e ideala pentru distantele mai mici din orase. Desigur, pentru tot ce inseamna vehicul cu energie de la muschii proprii, dezavantajul ramane acela ca, pe vara, nu il poti folosi in mijlocul zilei din cauza efortului. Risti sa intri transpirat in localul unde te intalnesti cu prietenii si sa-i umpli de transpiratie dupa ce dai mana cu ei. Iti ramane optiunea de a astepta seara pentru a se racori afara si de a putea deplasa normal. Mi-ar placea un oras mai putin aglomerat si cu mai putine injuraturi in week-end, iar recursul la aceste solutii poate fi o solutie pentru decongestionarea psihica a Bucurestiului. Macar in week-end.

Share this article :
 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved