Bucharest Halfmarathon 2017, un record negativ pentru mine :(, urmat de baterea propriului record in decembrie

May 12, 20170 comentarii



Anul trecut pe vremea asta tocmai venisem dupa o accidentare, si nu m-am putut antrena. Mai am o mica jena la inghinali de atunci, insa de data asta sunt bine fizic. Principala mea problema acum sunt cele cam 4 kg in plus pe care le-am luat de la Craciun si nu le-am mai putut da jos intre timp. Am fost si un pic stresat la acest inceput de an. Iar la stres eu raspund prin inversunare fata de nedreptatile lumii si conversie in cresterea poftei de mâncare. De aici si neputinta de a da jos cele 4 kg.



Nu cred ca voi putea sa cobor sub 5 min/km in medie pe parcursul celor 21 Km, dar voi incerca. Insa as putea totusi sa-mi bat recordul personal din 2015, când am facut 01 48 18, dupa cum spuneam aici, ceea ce ar fi fantastic. Imi doresc foarte mult asta. Vom vedea duminica.


Vad ca traseul e un pic modificat, nu se mai urca pe Calea Victoriei si nici pe lânga Casa Poporului. Asta e o veste buna pentru mine, pentru ca prefer suprafata plata in locul pantelor. Sper ca si bucurestenii sa fie la inaltimea unei capitale europene civilizate, si sa nu mai injure participantii. Anul trecut, la maraton s-au inchis mai multe strazi si a fost apogeul ostilitatii de pe margine. E duminica, ei trebuie sa se relaxeze, nu sa-si ia lumea in cap pentru ca s-au suspendat niste autobuze si tramvaie si nu mai pot ajunge la lucru. E duminica, bai crestinilor!. Alergati macar la câtiva km sa puneti sângele in miscare ca va manânca obezitatea si cardiecele! ;)

Actualizare 14 05 2017. N-am vesti bune. Am avut cel mai prost timp din 2012, de cand alerg. Mai exact 21 km pe o ora si 53 min. M-a sufocat caldura si umiditatea de dupa ora 10. Mai multi s-au plans de problema asta. Planul meu a fost sa alerg cu 5. 00 – 5. 10 si asa am mers primii 9 km, fara efort, prea mare, din inertie.


Dupa Km 9 insa am simtit ca ma sufoc de caldura, in mod ciudat daca ne gandim ca am trait una dintre cele mai reci primaveri de cand se fac consemnari meteorologice. Am inceput sa sar la 5. 20 si 5. 30 pe km, culminand cu km 20, cand am depasit 5.40.


Asta e, mergem mai departe. Nu cred ca voi fi apt in toamna la maraton, pentru ca o sa cam umblu in vara asta, plus pepenii de august si septembrie… asa ca n-o sa ma antrenez prea bine. Dar spargerea recordului ramane pentru la anu’.

Ca organizare, remarc traseul ceva mai interesant decat in anii trecuti. Ramane pe mai departe problema ingramadirii la start. Desi am plecat din lotul de start apropiat timpului meu, totusi si de data asta am avut o intarziere de 20-25 secunde pe primul km datorita aglomeratiei. Poate organizatorii se vor gandi in viitor la o plecare de la Piata Romana sau Universitatii, cu suspendarea circulatiei auto pe B-dul Magheru pentru maxim 2 ore si finish in P-ta Constitutiei. Sau, poate ar largi ceva mai mult poarta de Start/Finish chiar la locul unde se pleaca acum. Astfel ar fi ceva mai fluidizata plecarea.

PS. În urma antrenamentelor din toamna si a temperaturii optime, mi-am depasit recordul cu peste 2 minute pe aceasta distanta la maratonul de 1 decembrie  . Timpul exact nu îl stiu pentru ca am avut o eroare de GPS , iar organizatorii o eroare de start în ceea ce ma priveste, eu plecand mai tarziu. Timpul oficial este de 01:41:27, cu 15:18 î prima tura (4 km), însa nu a fost chiar atat. N-am alergat niciodata un km cu sub 4 minute, asa ca nici acum n-a fost asa. Exact pe aceasta distanta am avut si eu eroarea de GPS, asa ca nu stiu exact cam cat a fost. Dar, cu siguranta a fost tot în jur de 21 minute. Asa ca timpul meu trebuie sa fi fost pe undeva pe la 01:46. Îmi place cursa din IOR, aici am coborat prima data sub 01:50, si acum iata-ma sub 01:57.







Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved