Explicatia pentru ridicarea placutelor de inmatriculare anti PSD abia dupa 2 saptamani

July 31, 20180 comentarii



Recent s-a pornit o dezbatere in spatiul public despre justificarea/nejustificarea ridicarii placutelor inmatriculate in Suedia cu mesajul M**EPSD. Cetateanul roman a intrat cu masina respectiva in tara in urma cu 2 saptamani, si a fost de mai multe ori oprit in trafic si verificat. Ambasada Suediei a declarat ca numerele sunt valabile. Intre timp Politia Rutiera a gasit decretul nr. 318 din 1980, care se refera la Conventia de la Viena semnata de Romania in anul 1968. Acest decret spune ca „numarul de inmatriculare prevazut la art. 35 si 36 ale Conventiei trebuie sa fie compus fie din cifre, fie din cifre si litere (...)” .



Intre timp Conventia de la Viena s-a schimbat dar, in virtutea inertiei postdecembriste romanesti, decretul in cauza a ramas in vigoare, desi de mai multe ori a fost incalcat fara sa deranjeze pe nimeni.


Eu vad cu totul altfel scandalul de fata. Parerea mea e ca in privinta UEPSD autoritatile romane au cerut lamuriri de la UE, care intre timp au raspuns negativ. Si pot banui ca acest gen de mesaj antipartide pe placutele de inmatriculare in strainatate nu va mai fi posibil de acum incolo. Democratia occidentala functioneaza pe incorporarea intr-un politician sau partid a imaginii negative pe care o anumita politica de presiune asupra cetatenilor conceputa de resorturi de decizie de deasupra politicienilor , in scopul profitului. Erodarea imaginii politicianului se face de obicei in cativa ani. In acest timp el preia asupra lui responsabilitatea, si isi cere milogeste apoi scuze de la cetateni pentru ca ar fi gresit din nestiinta sau nepricepere.

Un astfel de mesaj practic accelereaza si mai mult deteriorarea imaginii negative a politicianului, dar pe nimic, fara profit. Evident ca democratia nu poate sa accepte o astfel de irosire a capitalului politic, si EU a fost cea care in cele din urma a decis sanctionarea soferului cu aceste placute.

Oricum, in acesti ultimi ani, in Romania se experimenteaza (ca de obicei in ultima suta de ani) folosirea guvernarii bau-bau, care de fapt e menita sa aduca artificial la urne pe cei dezamagiti de sistem, care boicoteaza votul. Guvernarea bau-bau este un paravan pentru opozitie. Politicienilor din guvernarea bau-bau li se ordona sa execute politici dezastroase care trag sistemul social in jos, eventual spre dictatura, pentru ca apoi cetatenii speriati sa mearga si sa sustina opozitia, pe care fara acest bau-bau, n-ar fi sustinut-o.

Ori acest gen de propagare gratuita a imaginii negative a partidului bau-bau, fara extragerea cu folos de capital politic, precum fac aceste placute, nu e de acceptat de UE. Si, iata, dupa cum a recunoscut insusi purtatorul de cuvant al Politiei, dupa discutii cu „strainatatea”, au decis sa ridice aceste placute si sa intocmeasca dosar penal soferului. Faptul ca revista Ziarul de Craiova si mai multe surse au anticipat dosarul penal si ridicarea placutelor inainte ca faptul sa se intample, dupa cum dovedeste acest live facut de Mihai Dide


atesta ca se stia de aceasta directiva venita de mai sus, nu se stia cine iese la inaintare pentru a primi flegmele opiniei publice. Adica se negocia cine sa scoata cartofii din foc.

Asa ca trebuie musai sa punem in aceasta ecuatie aprobarea venita de la UE prin alte canale decat cele oficiale. Nu putem spune ca nu s-a gasit pana acum vreun jurist care sa nu stie de acest decret. Ba chiar arhicunoscuta de catre politisti a legea nr. 61/1991(legea ordinii si linistii publice) are taman la inceput o prevedere foarte clara in privinta asta . At. 2 din ea spune ca

„Constituie contraventie savarsirea oricareia dintre urmatoarele fapte, daca nu sunt comise in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:

1) savarsirea in public de fapte, acte sau gesturi, obscene, proferarea de injurii, expresii jignitoare sau vulgare, amenintari cu acte de violenta impotriva persoanelor sau bunurilor acestora, de natura sa tulbure ordinea si linistea publica sau sa provoace indignarea cetatenilor ori sa lezeze demnitatea si onoarea acestora sau a institutiilor publice;”

Legea 61 are multe elemente de neconstitutionalitate in ea, precum lezarea dreptului de libera exprimare si de protest stipulat de articolele 30 si 39 din Constitutia Romaniei. S-ar putea ca invocarea ei sa fi fost totusi evitata pentru a nu atrage atentia asupra acestui fapt, si a nu porni la nivel de societate civila o initiativa cetateneasca de schimbare, precum recenta „Fara penali in functii publice” care mai are nevoie de putin timp pentru a intruni numarul de semnaturi necesare pentru a fi legiferata. In acest caz autoritatile au preferat sa sacrifice acest decret, care oricum trebuia schimbat pentru ca e invechit.

Insa, indiferent de abaterile ei, aceasta lege interzice folosirea in public cuvintelor obscene, precum mesajul placutelor.

Ca institutie represiva, eu detest in general politia ,



dupa cum detest jandarmeria,




justitia



securitatea,




sau armata,




ca institutii represive. Insa in cazul de fata nu politia a decis aceasta actiune. Ordinele vin de mai sus, si nu pentru asta trebuie politia sau aceste institutii detestate . Motive autentice de detestat aceste institutii pot fi gasite aici, aici, sau aici

Odata cu acest scandal international, eu unul pariez ca nu vor mai fi acordate aceste numere de inmatriculare in tarile europene. De acum incolo se va lua in calcul nationalitatea cetateanului care solicita astfel de placute si limba sa de origine, spre a nu se mai intampla asa ceva. Vom vedea in viitor daca altii vor putea sa mai aiba astfel de numere, si daca am avut dreptate sau nu.







Share this article :
 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved