Pages

October 13, 2023

Uciderea generalului Vasile Milea


Acest articol este o secţiune dintr-un text mai amplu ce detaliază informaţiile din recentul meu documentar „Eroii au murit.1899. CIA”
Această secţiune are legătură cu precedenta


2.8.3. Uciderea generalului Vasile Milea


Precedentele acţiuni de manipulare se refereau direct la informaţie nu la realitate, fiind construite exclusiv din cuvinte ce comunică idei. Dimpotrivă, următoarele două vizează însăşi realitatea, manipularea ei în aşa fel încât să genereze ulterior idei manipulatorii adresate ţintei. O a 3-a mare importantă acţiune de manipulare a instituţiilor represive, în special a armatei, a fost moartea generalului Vasile Milea. Acest eveniment a avut reverberaţii de manipulare cu mult în afara instituţiilor represive, atingând întreaga masă a populaţiei la acea vreme. La nivel oficial astăzi se acceptă varianta că Milea n-ar fi putut face faţă presiunilor exersate de Ceauşescu asupra lui şi ar fi clacat psihic, trăgându-şi un glonţ în partea din stânga a pieptului, aproape de inimă. Glonţul a atins artera pulmonară şi acesta a murit la spital, în urma hemoragiei sau a sufocării de către un agent infiltrat în corpul medical. O să revin la această temă un pic mai jos.

Însă în acel moment moartea lui Milea a avut un impact uriaş atât în rândul opiniei publice dar în special pentru militari. Cei de la baza ierarhiei militare, împreună cu civilii au înţeles în bloc că el ar fi fost ucis direct de către însuşi Ceauşescu, din motive nu tocmai explicate. Aşa ceva a fost sugerat de generalul în rezervă Nicolae Militaru la TVR în jurul orei 14 din data de 22 decembrie, odată cu mesaj manipulator „Opriţi măcelul!”, despre care am detaliat în la punctul 1 al acestei secţiuni. Din intervenţia generalului Guşă citată mai sus rezultă că şi el credea că Milea fusese ucis. Apoi Ion Iliescu a insinuat şi el acest lucru în prima sa intervenţie la TVR. Apoi alţii au alimentat acest zvon ce a rămas activ până la simulacrul de proces de la Târgovişte în care Ceauşescu este acuzat fără echivoc de aşa ceva. Această manevră dezinformaţională a contribuit la imaginea lui Ceauşescu de om ce şi-ar fi pierdut subit minţile sau şi-ar fi arătat „adevărata faţă” de ucigaş stalinist.

Această minciună a rămas activă mult timp în conştiinţa publică. Inclusiv astăzi ea este crezută de unii, odată ce varianta sinuciderii a fost adoptată oficial. În acele zile campania de dezinformare îi crease lui Ceauşescu falsa imagine de hoţ al avuţiei naţionale, cu conturi în bănci străine, unde şi-ar fi petrecut timpul liber, în timp ce poporul trăia în austeritate. Inclusiv tema adevărată a plăţii datoriei publice de ţară părea o minciună creată de Ceauşescu pentru a ne exploata social pentru presupusul său trai de huzur, minciună construită de dictatura capitalistă care se pregătea să preia puterea. După cum voi arăta în următorul capitol, acest zvon a fost o promisiune mincinoasă pe care spionajul civil ne-a făcut-o ca popor, prin care de fapt munca noastră ar fi valorat mult mai mult, dar că Ceauşescu ar fi irosit-o în proprietăţi exotice şi conturi personale în băncile occidentale. Acesta era de fapt portretul următorilor demagogi de după 1989, pe care capitalismul sălbatic i-a proiectat încă de atunci în imaginea lui Ceauşescu. După cum voi arăta în celălalt capitol, el va fi acuzat inclusiv de distrugerea satelor, fapt care se va întâmpla ad litteram odată cu deportarea economică a milioane de români în Occident, odată cu disoluţia statului român de după 1989, după cum am arătat în detaliu la sfârşitul documentarului sau în diverse articole publicate pe Baldovin Opinius.



Astăzi au apărut destule date care arată că generalul Milea nu s-a sinucis, deşi însuşi Ceauşescu a crezut asta. Sinuciderea lui Milea nu are sens în acel context; dacă nu era de acord cu ce spunea Ceauşescu (ceea ce e puţin probabil), atunci putea demisiona foarte simplu. Dacă era de acord cu el, iarăşi nu existau motive de disperare; atunci nu erau semne de pierdere a puterii, în condiţiile în care el văzuse cu ochii lui cu o zi înainte la mitingul din 21 faptul că dictatorul era încă iubit de popor. Probabil că şi el fusese manipulat la fel ca şi Ceauşescu că România a fost atacată de Ungaria. Aceasta era principala ameninţare pe care cei din jurul lui Ceauşescu (nu spionii CIA) o aveau în acel moment. Sinuciderea lui în faţa unei invazii înseamnă un refuz de a lupta, ceea ce nu se potriveşte cu spiritul lui de parvenit, în căutare de funcţii şi avantaje.

Apoi, varianta sinuciderii lui Vasile Milea conţine o inconsistenţă psihologică majoră. El era un general cinic care îşi urmărea propriul interes. Era dispus să încalce legile morale şi juridice pentru propriul avantaj material. La sfârşitul anului 1964 a fost prins cu anumite matrapazlâcuri la unitatea din Medgidia pe care o conducea, şi puţin a fost să nu fie condamnat. Putea executa cu sânge rece ordine doar pentru a intra în graţiile lui Ceauşescu, fără să aibă remuşcări. Sinuciderea din ruşine pentru că ar fi fost umilit de cearta lui Ceauşescu nu are sens cu personalitatea sa cinică. De asemenea, nici ameninţarea cu plutonul de execuţie sau doar închisoarea nu-l putea aduce într-o astfel de stare deoarece mai trecuse odată prin această experienţă în tinereţe. Şi, nu în ultimul rând, după cum mai mulţi au observat, o astfel de tentativă de sinucidere prin împuşcare în piept şi nu în cap, aşa cum fac în general militarii, este foarte nefirească.

Unul dintre eroii aflării adevărului despre decembrie 1989, Grigore Cartianu susţine o altă ipoteză privind moarte lui Milea. În chestiunea COVID a cam fost afectat de o viziune ipohondriacă (justificabil zic eu, datorită propriei structuri psihice*). Inclusiv în chestiunea decembrie 1989 Grigore Cartianu a dat dovadă de partizanat în unele analize. Sub influenţa agentului SIA îmbrăcat în culori de istoric, Alex Mihai Stoenescu, Grigore a aruncat aproape totul în spinarea KGB şi Gorbaciov, periind discret CIA, după cum voi arăta în următorul capitol al acestei cărţi.

Totuşi co-judeţeanul meu a dat dovadă de obiectivitate în chestiunea Milea. Începând cu ora 01.05 din videoul „VERDE-N FAȚĂ cu Grigore CARTIANU si Iulian UȚĂ - Crimele Revoluţiei rămân un mister, după 32 ani”” el analizează obiectiv 3 variante în care a Milea ar fi putut muri. Prima este cea oficială, amintită mai sus. A doua este cea că ar fi fost ucis de oamenii fideli lui Ceauşescu, care i se pare şi lui slabă. În sfârşit cea de-a treia, pe care el o şi susţine, este aceea că Milea doar a încercat să se rănească pentru a ieşi câteva zile din peisaj, prin spitalizare. Neprimind îngrijire adecvată, sau chiar fiind „ajutat”, el a murit ulterior.

Ipoteza autorănirii are gradul ei de coerenţă cu spiritul lui de profitor al sistemului. Dacă Milea ar fi ieşit câteva zile din joc atunci fie se putea ralia înapoi cu Ceauşescu fie cu însăşi noua putere, care părea implacabilă. Însă această variantă are câteva puncte slabe. Ceauşescu cu siguranţă ar fi avut nevoie de el viu şi îl putea da pe mâinile Securităţii să afle de ce a trădat şi ce ştie. Conform implicaţiilor acestei ipoteze, toate direcţiile converg către recuperarea, nu spre uciderea lui. De ce nu a fost îngrijit după aceea? Apoi, varianta cum că Ceauşescu l-a fi certat pentru că ar fi refuzat sau tergiversat să folosească forţa împotriva manifestanţilor (literal „marş, şi adu trupele!”), este o minciună, probabil servită de Alex Mihai Stoenescu, pe care Grigore a crezut-o. Am arătat în cele două secţiuni anterioare că însuşi Ceauşescu a refuzat în cele din urmă să accepte împuşcarea dizidenţilor, deşi a fost manipulat să se apropie de acest punct. Am văzut în prima dintre ele cum a fost manufacturată teleconferinţa sa cu oficialii de la Timişoara , mincinos datată în 17 decembrie 1989 .

Pe lângă susţinerea ipotezei autorănirii, la minutul 28 din acest video , Grigore Cartianu relatează o situaţie destul de incredibilă dar reluată de mai mulţi istorici, care citează mărturia soţiei lui Milea cum că ar fi auzit pe viu momentul împuşcăturii soţului său, în timp ce vorbea cu el la telefon. Ea mai susţine că ar fi auzit un fel de luptă înainte de zgomotul împuşcăturii. Aşa ceva exclude încă odată posibilitatea sinuciderii, atât datorită luptei cât şi datorită lipsei de atitudine conformă cu momentul. În acele momente sinucigaşul sună pentru a-şi lua la revedere, fapt ce nu s-a întâmplat prin acea convorbire telefonică. Oricum, soţia sa nu a crezut această variantă din acţiunile ei întreprinse în spaţiul public pentru aflarea adevărului faţă de moartea lui Milea.

În prima emisiune postată mai sus, Grigore spune la ora 01.11 că ar fi văzut un raport medico-legal care denotă moarte prin asfixiere mecanică. Eu nu am putut găsi vreo urmă în spaţiul public a unui astfel de raport, dar asta nu înseamnă că n-ar exista. Dimpotrivă, aş paria că există cu forma descrisă de gorjeanul meu, doar că în acest moment nu ne putem baza 100% pe acest raport. Aşadar trebuie să-l luăm ca premiză foarte probabilă. Dar şi el susţine faptul că Milea ar fi fost ucis prin asfixiere.

În contextul celor spuse până acum, mie mi se pare mult mai credibilă o altă ipoteză, respectiv că cei care l-au asfixiat l-au şi împuşcat anterior. Dar ei au fost sabotori ai lui Ceauşescu, nu de fidelii săi, aşa cum s-a spus atunci în 22 decembrie. În dimineaţa zilei de 22 decembrie dictatorul afla cu stupoare pentru prima dată despre acuzaţiile de genocid îndreptate împotriva sa la Radio Europa Liberă. O altă crimă nu putea decât să adâncească această percepţie populară, cum de fapt s-a şi întâmplat. Însă cu Milea mort, el nu prea avea altă formă de disculpare personală decât cea a acceptării sinuciderii. Dar dacă el a murit prin sufocare, aşa cum se deduce din acel posibil raport medico-legal, atunci e foarte probabil să fi fost chiar împuşcat de aceleaşi forţe care l-au şi sufocat. Autenticitatea acelui raport medical din care se deduce moartea prin asfixiere duce la o altă ipoteză: cel ce a tras în el ar fi fost un civil fără experienţă cu armele; în loc să-l nimerească în inimă, reculul a dus la schimbarea direcţiei iar glonţul a ocolit inima. Un militar cu experienţă ar fi nimerit. Dimpotrivă, un civil a dat greş, iar Milea a murit abia la spital prin asfixiere.

Această ipoteză a uciderii lui Milea fost publicată pentru prima dată de procurorul militar Dan Voinea la minutul 16 din video-ul „Interviu document cu Dan Voinea”, din postură de magistrat însărcinat pentru investigarea evenimentelor din decembrie 1989 şi de responsabil pentru „Dosarul Revoluţiei”. Spusele unor oameni ca Dan Voinea şi alţi oficiali trebuie privite cu maximă reticenţă. Acest om a fost însuşi procurorul care l-a acuzat pe Ceauşescu în acel simulacru de proces de la Târgovişte. Astfel că el e foarte probabil să fie vreun agent DGIA sau SRI şi, prin urmare, direct sau indirect, al CIA. Ca oficial, Dan Voinea nu era el lăsat de capul lui să umble prin secretele evenimentelor din decembrie 1989 dacă nu ar fi încadrat în ordinele acestor agenţii. Există riscul ca declaraţiile acestor oameni ca el să fie ordine venite pe linie ierarhică, adică dezinformări. Dar uneori pot avea ordin şi să spună adevărul tocmai pentru a disculpa pe viitor instituţia şi a câştiga încredere în opinia publică.

Eu am inserat totuşi în documentarul meu o mărturie de-a lui, după cum am făcut şi cu vechiul şi noul securist Radu Tinu de la Timişoara sau cu probabil cel mai mare dezinformator faţă de tema decembrie 1989, agentul CIA Alex Mihai Stoenescu. Însă aceste mărturii au fost confirmate şi de altele de la alţi participanţi despre care nu există suspiciuni de spioni. Nu le-am inserat pe acelea în pentru că fie video-urile în care apar aveau rezoluţie mică, fie pentru că producătorii au decis nefericit să le acopere faţa celor ce vorbeau cu exemple din cele narate sau alte imagini, şi nu se vedea clar pe buze ce spuneau. Nu acelaşi lucru se întâmplă cu Dan Voinea, desigur, el fiind primul care a lansat în spaţiul public această ipoteză. Aşa că, avertizez cititorul să ştie de la cine avem această informaţie şi să o cântărească cu ochiul său critic. Trebuie să judecăm critic tot ce spune conform cu principiile dezinformării în care aceste instituţii sînt specializate .

Dar, de data asta eu unul cred că Dan Voinea oferă nişte argumente importante în sprijinul acestei ipoteze şi putem tinde să credem că spune adevărul. Varianta uciderii lui Milea de altcineva explică şi faptul că a fost lăsat/ajutat să moară în loc să fie tratat medical, dar şi ciudăţenia tentativei de sinucidere prin împuşcare în piept, şi nu în cap, aşa cum fac în general militarii.

E foarte probabil ca această afirmaţie a lui Dan Voinea să fie făcută cu obiectiv de psihologie inversă, de a submina emoţional această idee pentru ca nimeni să nu o creadă. Imaginea lui Dan Voinea de om care a tergiversat finalizarea „Dosarului revoluţiei” îi diminuează autenticitatea. Foarte puţini îl mai cred pe Dan Voinea, după ce acesta a fost procuror în acel proces stalinist, cu toată tentativa în aceste decenii de a i se spăla imaginea. Poate că această afirmaţie are şi acest rol. De asemenea, însuşi spionajului civil îşi poate astfel spăla în viitor imaginea, după ce a creat acest haos dezinformaţional în jurul acelor groaznice evenimente, atât în momentul în care s-au întâmplat dar şi după. Spionajul civil poate aduce ulterior argumentul că ar fi spus adevărul dar nimeni nu l-a crezut, după ce poporul se va fi trezit din anestezia dezinformaţională despre acele evenimente din decembrie 1989.

Asasinarea lui Milea de către un sabotor al sistemului are sens în planul general de creare a haosului din decembrie 1989. Deşi Ceauşescu a sfârşit în a crede că ar fi fost un trădător, Milea putea fi fost ucis tocmai pentru că a dat semne de refuz în a-l abandona. De fapt el avea toate motivele să nu o facă. Schimbarea regimului aducea cu sine şi pierderea funcţiei de Ministru al Apărării pe care o deţinea, cu puţine şanse de a o mai recupera vreodată. De fapt el risca să fie condamnat în acest caz, aşa cum se întâmplă cu orice fel de schimbare prin forţă a unui regim. Ca ministru al apărării, el putea găsi câţiva lunetişti care să sperie pe cei 2000-3000 de manifestanţi anti-Ceauşescu din Piaţa Palatului (azi Piaţa Revoluţiei) în 22 decembrie.

De fapt Ceauşescu a fost grosolan manipulat să creadă că Milea ar fi fost un trădător şi că s-ar fi sinucis, la fel cum am fost noi înşine minţiţi ca popor şi în acele zile şi după aceea. Să ne întoarcem la citatul din stenograma şedinţei CPEx din 22 decembrie 1989, republicată în cartea lui Grigore Cartianu „Sfârşitul Ceauşeştilor. Să mori împuşcat ca un animal sălbatic”, editată de Adevărul Holding în 2010 , de la pagina 474!

„Sigur că nu putem trage în muncitori. Noi suntem reprezentanţii muncitorilor şi nu putem trage în muncitori, dar sunt şi lichele.”


În momentul în care a făcut această afirmaţie, Ceauşescu a aflat de marele miting din 20 decembrie de la Timişoara, format din muncitori încolonaţi la ordin. În acel moment el a înţeles că ceva extrem de dubios s-a întâmplat, şi a invocat „agenturile străine” în generarea acestor evenimente. După asta el şi-a schimbat radical discursul despre ce se întâmpla în acele zile, abandonând ideea agitaţiei produsă de „huligani” şi adoptând pe cea a unei operaţiuni complexe produsă de spionajul civil. Între aceste două etape mai există una, cea a falsei alarme „Radu cel Frumos”, în care el a crezut după mitingul din 21 decembrie din Bucureşti, până în acel moment din dimineaţa zilei de 22, când a aflat despre mitingul din 20 decembrie de la Timişoara. Probabil că acesta este momentul celei de-a doua teleconferinţe a cărei stenogramă este publicată în cartea lui Grigore Cartianu la pagina 464, din al cărei conţinut s-a manufacturat fişierul audio despre care am analizat în secţiunea dedicată acestui eveniment .

Repet că Ceauşescu nu spune nimic despre intrarea trupelor străine în ţară la mitingul din 21, deşi tema e mult mai importantă decât nişte vitrine sparte la Timişoara, aşa cum aflăm din discursul său televizat din 20 decembrie. Acelaşi lucru se întâmplă şi la şedinţa CPEx din 22 decembrie 1989; în 22 decembrie tema intrării trupelor străine pe teritoriul României devenise ea însăşi secundară faţă de „protestul” în masă muncitorilor faţă de el şi partid. Inclusiv la procesul de la Târgovişte el vorbeşte doar o dată despre tema invadării trupelor străine şi încă odată despre rezistenţa populară, nu armată, în faţa acestei invazii. Acest fapt atestă că tema a fost importantă pentru el, dar că nu a avut suficient timp să o sudeze într-o naraţiune generală, în fluxul uriaş de informaţii pe care îl primise în ultimele zile.

O astfel de distincţie este extrem de importantă. În vâltoarea evenimentelor el deja uitase parţial de invazia militară, trecând la ideea infiltrării forţelor străine între tineri şi muncitori, în haine civile, descrişi ca „lichele”. Astfel se explică faptul că pe 24 la proces el nu a acuzat pe cei ce îl condamnau că fac parte din armate străine şi că România e invadată, ci că ei ar da o lovitură de stat, adică o uzurpare a puterii din interior. De aceea el zice la proces la minutul 19.34 că aceste trupe străine ar fi fost aduse în ţară de pucişti, şi nu că ar fi invadat ele însele România, aşa cum fusese minţit în 21 decembrie. Acesta e modul în care el a sudat în mintea sa aceste evenimente care s-au succedat cu repeziciune fantastică, din care părea că nu mai înţelege nimic. Acest aflux de informaţii, împreună cu ameninţarea cu moartea, l-au epuizat intelectual, fapt ce a făcut să aibă o prestanţă jalnică în apărarea faţă de acuzaţiile ce i s-au adus în acel simulacru de proces de la Târgovişte. Acelaşi tip de dezinformare prin creare de haos am avut în cazul Alexandra Măceşanu, lui Gheorghe Dincă întocmindu-i-se un dosar uriaş de peste 50 de volume cu balast informaţional menit să anestezieze opinia publică.

Valul acesta de informaţii l-au bulversat pur şi simplu şi i-au schimbat radical părerile lui Ceauşescu despre ce se întâmplă la Timişoara şi în ţară în decurs de zile şi chiar ore. Dar nu a avut destulă tărie de caracter să accepte că a fost manipulat şi a dat vina pe Milea, care i s-a părut că l-ar fi trădat. Dar este foarte probabil ca însuşi Milea să fi fost dezinformat, în intenţia de a crea o ruptură între cei 2. Ceauşescu l-a certat şi l-a acuzat de trădare, însă Milea tot n-a vrut să se dezică de el, urmându-şi cinic interesul descris mai sus. Pentru a nu periclita vieţile spionilor ce mărşăluiau în stradă în acel moment, Milea a fost ucis în cele din urmă şi scos din joc, o manevră cu două tăişuri. Pe de o parte eliminarea sa a micşorat riscul ca vreun lunetist să tragă la întâmplare în manifestanţi şi să ucidă vreun spion CIA deghizat în protestatar. Pe de altă parte ea a contribuit la inducerea stării de suspiciune în opinia publică faţă de dictator.

Oricum, din câte vedem din citatul de mai sus, precum şi din afirmaţia sa de la minutul 14 din înregistrarea procesului de la Târgovişte (că nu a dat ordin să se tragă în manifestanţi), cel mai probabil Ceauşescu însuşi a fost cel care a dat ordin ca armata să fie retrasă în cazărmi în 22 decembrie. Dacă n-a făcut-o direct, atunci sigur i-a ordonat asta lui Milea, în acord cu noul său nivel de înţelegere al evenimentelor. Acest ordin nu a fost al generalului Stănculescu, aşa cum au minţit în cor istoricii până acum. Stănculescu a fost un actor care a jucat rolul de pucist, pentru a ascunde de ochii opiniei publice adevărul despre decembrie 1989. Voi detalia această idee în următorul capitol. În contextul acuzaţiilor de genocid de care începuse să audă, Ceauşescu nu mai putea accepta ideea armatei prezentă pe străzi, aşa cum fusese manipulat să o susţină prin falsa alarmă „Radu cel Frumos”. După cum a afirmat în acel simulacru de proces de la Târgovişte, doar gărzile patriotice şi populaţia mai putea lupta contra „lichelelor” infiltrate între muncitori.

Pe de altă parte, pentru ofiţerii de rang înalt moartea lui Milea a fost un semn că nu se glumeşte şi că cine va opune rezistenţă „revoluţiei” şi va alege urmarea legislaţiei, va avea soarta lui. Doborârea lângă Alba Iulia a unui elicopter în care se aflau generalii Nuţă şi Mihalea a fost un al doilea mare semnal că astfel de „ghinioane” li se poate întâmpla oricui nu alege ce trebuie.

Cerinţa „Opriţi măcelul!” a lui Nicolae Militaru pe care am analizat-o la punctul 1 era şi o ameninţare la adresa celor enumeraţi mai înainte, adică comandanţii locali ai armatei române. Această acuzaţie indirectă la adresa lor îi făcea în percepţia publică responsabili pentru un măcel inexistent. Dar ea devenea şi o ameninţare în percepţia acestor capi ai armatei care suna astfel: „dacă nu vă veţi conforma planului veţi fi ucişi precum Milea. Opriţi măcelul! Salvaţi-vă! Fraternizaţi cu poporul!”. Aşa ceva este o genială acţiune de manipulare plămădită în laboratoarele de dezinformare ale CIA de care KGB nici nu visa. Aşa ceva poate face doar crema dezinformaţională al sistemului capitalist, bazat pe publicitate, marketing şi PR. Aşa se face în general politica în dictatura capitalistă, cu diferenţa că cei vizaţi nu sînt ucişi ci doar urmăriţi penal şi condamnaţi.

Ca în majoritatea cazurilor, soluţia ieşirii din impas a apărut în direct la TVR, prin aşanumitul căpitan Mihai Lupoi. El a venit să confirme „fraternizarea” armatei cu „revoluţia”, anunţată deja în mod fals înainte prin celebrul crainic Brateş care citea false mesaje de solidaritate venite din partea unor unităţi militare şi diferiţi inşi prezenţi prin studioul 4 al TVR din care se transmitea în direct. Entuziasmul teatral al celor din studio faţă de aceste mesaje a fost menit să contribuie la convingerea ofiţerilor de rang înalt să nu tragă în manifestanţi, conform legislaţiei de atunci, aşa cum am descris-o în articolul precedent, şi să accepte că „totul va fi bine”, după cum ne minţeau autorităţile în 2020 cu mascarada COVID, pentru ca apoi să plătim statul în casă cu preţurile duble în 2022. Lupoi îl va anunţa de acolo pe generalul în rezervă Militaru ca noul ministru al armatei, deşi nu avea în nici un fel autoritate de a decide o astfel de funcţie. Asta arată că acest căpitan avea o misiune clară din partea spionajului civil, fiind un agent dublu al DIA şi CIA. Afirmaţia lui era menită să îi convingă pe cât mai mulţi ofiţeri să îl accepte pe Militaru ca ministru, deşi cadrele militare îl urau profund (vezi protestul CADA din 1990 împotriva lui). Pe lângă Lupoi şi generalul Militaru, prin studioul 4 al TVR se vor mai perinda şi alţi miliari precum generalul Guşă, fiecare fiind aplaudaţi şi ovaţionaţi.

Ion Caramitru făcea apel la militari să nu urmeze ordinele venite le la superiori de arestare sau chiar împuşcare a manifestanţilor, deşi acestea au existat foarte rar. Şi căpitanul de rangul II „Cico” Dumitrescu va sugera nespunerea faţă de ordinele comandanţilor pentru militarii din Marina Militară. Pentru a fi siguri că soldaţii şi scutierii nu împrăştie manifestanţii cu gloanţe, au fost aduse în prim-plan nişte tinere, parcă luate de la concursurile de miss, care introduceau flori în ţevile armelor soldaţilor, special pentru a-i bine dispune. Două dintre ele pot fi văzute adunând astfel de flori de pe jos, probabil aruncate de soldaţi înainte din propriile puşti, şi dându-le scutierilor la minutul 5 din video-ul „Film 21.dec.89” ( care zice că ar fi fost făcut în 21 decembrie dar pe care eu îl cred făcut pe 22) .

2.2.3.4. Exemplul securistului mutilat, handbalistul Dan Marin


Dacă armatei i se făcea un culoar pentru spălare a imaginii, în schimb, Securitatea era în continuare blamată iar membrii ei descrişi ca terorişti, fideli lui Ceauşescu. Un exemplu este fostul sportiv de performanţă, campion mondial cu echipa naţională a României, handbalistul Dan Marin; asemenea tuturor sportivilor retraşi din activitate, şi el fusese re-angajat cu grad minor în Securitate. Agenţii CIA din Securitate l-au ales tocmai pe el să reprezinte imaginea instituţiei în acel moment. El a apărut desfigurat în acele zile la TVR şi dat ca exemplu de terorist după cum vedem în video-ul „Teroristul Dan Marin (TVR, decembrie 1989)” , una din multele dezinformări pe această temă, terminată totuşi cu un final fericit. El a fost menit să reprezinte Securitatea, cea fidelă regimului Ceauşescu. Observăm cum, prin această inginerie dezinformaţională, spionajul civil le-a oferit ofiţerilor din armată opţiunea de a fi aclamaţi precum Lupoi, Guşă sau Militaru, sau a fi bătuţi precum Dan Marin. Acest joc de împletire cu pedepse şi recompense este cheia manipulării în masă practicată de spionajul civil pe opinia publică precum un dresor pe animalul său.



O astfel de schimbare la nivelul de vârf al armatei s-a putut apoi propaga în toate instituţiile represive. Era momentul în care pilonii CIA din Securitate se deziceau de colegii lor fideli regimului, expunându-i blamului public dar şi atacului din partea armatei, manipulată să-şi spele imagine prin „lupta împotriva terorismului”, în variantă autohtonă. Teodor Brateş şi apoi Ion Iliescu anunţau că „trupele de Securitate au atacat unităţile militare la Sibiu”. Pe fondul acestei noi diabolizări a Securităţii, Armata a fost manipulată să-şi spele imaginea luptând de partea „binelui”, adică a „poporului revoltat”. La Sibiu ea a început un asalt cu muniţie grea asupra sediului Securităţii şi Miliţiei, aflate în apropiere. Prin această inginerie socială întreaga Securitate a fost avertizată că dacă va încerca ceva împotriva „revoluţiei”, va avea soarta lui Dan Marin şi a sediului Securităţii din Sibiu. Rezultatul a fost atitudinea din video-ul „24 decembrie 1989: Securiştii scandează jos terorismul!” , când angajaţii DSS scandează în cor în sediul lor „Sîntem cu poporul!”, „Vom lupta pentru popor!” şi „jos terorismul”, adică punct ochit – punct lovit, în sensul favorizării revoltei şi nu a stopării ei, aşa cum se întâmplase 2 ani la Braşov. Acelaşi lucru se întâmpla cu KGB peste 2 ani, când fidelii URSS împreună cu însuşi preşedintele instituţiei Vladimir Kriucikov au fost instigaţi să înceapă acel puci, ce a dus până la urmă la dizolvarea KGB.

Acum, la final, putem înţelege cum s-a făcut această uriaşă manipulare a opiniei publice şi instituţiilor represive, deopotrivă. Încă de la începutul revoltei de la Timişoara, acei piloni care bătuseră palma cu CIA i-au manipulat pe ceilalţi să accepte pasivitatea faţă de spărgătorii profesionişti de vitrine, sub falsa justificare că astfel s-ar pregăti reprimarea micii manifestaţii a enoriaşilor din parohia lui Laszlo Tokes, care protestau faţă de planul de evacuare a sa din casa parohială. Dar vedem cum un astfel de ordin manipulator a însemnat de fapt paralizarea Securităţii în câteva zile în controlul evenimentelor pe termen mediu, într-un soi de Aikido social care foloseşte forţa adversarului pentru a-l învinge.

Uciderea a 2-3 protestatari era suficient pentru a-i pune pe toţi pe fugă şi a termina cu mişcarea de protest. Din 1886, când s-au împuşcaţi greviştii de la Chicago, şi până la declanşarea Celui De-al Doilea Război Mondial astfel s-au tot „potolit” grevele muncitoreşti în SUA. Dictatura comunistă ştia la fel de bine precum cea capitalistă că astfel se pot dezmembra protestele şi grevele. Dar, în loc de 2-3 victime, partea sabotoare din Securitate a simulat subit incompetenţa şi a ucis undeva la 20 de oameni. Dacă partea fidelă din Securitate a tras în 2-3 demonstranţi pentru a-i speria şi a-i face pe ceilalţi să plece acasă, cei sabotori au început vânătoarea sistematică a celor neimplicaţi în proteste, dând impresia de amatori. Dacă partea fidelă din Securitate a arestat atât manifestanţi cât a putut prinde în 17 decembrie, cea sabotoare a arestat pe oricine îi cădea în mână, indiferent dacă era protestatar sau nu.

Deşi păreau eroi în apărarea comunismului şi al lui Ceauşescu, ei de fapt erau nişte sabotori din culise ai acestora. Laudele exagerate, împreună cu titlul de „profesor doctor şi savant de renume mondial”, acordat soţiei sale Elena, fac parte din acelaşi registru de psihologie inversă în raportul cu opinia publică. Pe lângă sabotorii de după 1989, Ceauşescu şi Elena par nişte eroi astăzi în ochii poporului; însă niciodată nu-şi vor putea reface imaginea de parveniţi cu aceste titluri nemeritate, indiferent de cât de bine îi va evalua până la urmă posteritatea. Aceste manevre de denigrare prin laudă excesivă au început cu mult înainte de haosul din 1989. Împreună cu zelul exagerării pedepsei, ele au avut rol de cal troian pentru Ceauşescu şi sistemul comunist din România, subminând din interior cei 45 de ani de evoluţie socială nemaivăzută în istoria ţării .

Analiza modului în care s-a întâmplat acest lucru în decembrie 1989 în România poate deveni etalon pentru înţelegerea modului în care instituţiile sînt manevrate din culise de nişte piloni, precum au fost cei din Securitate în generarea evenimentelor ce aveau să instige tragicul război civil din decembrie 1989. Sistemul defensiv naţional a fost paralizat, pentru ca România sa ajungă o colonie mai trebuia ca preşedintele Ceauşescu să fie eliminat. Despre cum s-a făcut acest lucru voi detalia în următoarea secţiune

* Nu o spun cu rol de defăimare ci cu atitudinea profesionistului în studii psihanalitice, care recunoaşte că majoritatea dintre noi avem o structură psihopatologică mai mult sau mai puţin depărtate de nucleul unei tulburări psihice sau a alteia.

25 comments:

  1. Foarte lung și incoerent articolul tău.
    Esențialul e că Milea a fost un criminal care a poruncit măcelul, la porunca comandantului suprem Ceaușescu. Ceaușescu însuși a spus la TVR în 20 decembrie 1989: „Armata şi-a îndeplinit pe deplin datoria faţă de patrie, faţă de popor şi cuceririle socialismului!”
    https://mariusmioc.wordpress.com/2008/12/20/ceausescu-la-tvr-20-decembrie-1989-populatia-din-timisoara-a-vazut-aceste-distrugeri-de-tip-fascist-armata-si-a-indeplinit-pe-deplin-datoria-fata-de-patrie-fata-de-popor-si-cuceririle/
    Cu alte cuvinte, a tras în populație. Măcelul despre care vorbea Militaru era foarte real, la momentul cînd acesta a afirmat acel lucru muriseră o mulțime de oameni în Timișoara, Cluj, Tîrgu Mureș, Lugoj, Sibiu. De pildă, Timișoara: https://mariusmioc.wordpress.com/2013/12/17/mucenicii-revolutiei-timisorene/
    În 22 decembrie Milea și-a dat seama că Ceaușescu va cădea și s-a gîndit că îl aștepta plutonul de execuție, ceea ce ar fi fost lucrul firesc și logic de făcut cu toți criminalii comuniști care au poruncit deschiderea focului împotriva românilor, după izbînda revoluției. La vremea aceea era valabilă pedeapsa cu moartea. Că nu s-a trecut la pedepsirea cum se cuvine a criminalilor comuniști este vina lui Iliescu.
    Foarte plauzibil ca în situația asta Milea să fi fost cuprins de disperare și să fi încercat să se sinucidă ori să fi încercat varianta de care vorbești, să simuleze sinuciderea. Ce spune nevasta lui Milea n-are credibilitate, e firesc ca soția să încerce să apere imaginea soțului. „Mulți istorici confirmă” - asta e o manipulare nerușinată din partea ta. Istoricii doar citează ce a spus nevasta lui Milea, dar nu pot oferi o confirmare. Doar martorii prezenți la fața locului pot confirma ce spune un alt martor. E vorba deci de o declarație a soției lui Milea, pe care nu o confirmă nimeni, dar care a fost repetată de zeci de ori prin presă, citată probabil și de mulți istorici. Repetarea de enșpe ori a aceleiași declarații, în enșpe mijloace de informare, nu înseamnă confirmare.
    S-a încercat și obținerea titlului de „erou martir al revoluției” pentru Vasile Milea, cu urmarea ca soția lui Milea să aibe drepturile cuvenite de lege ca urmașă de erou martir, dar această nerușinată încercare a eșuat.
    Cartianu este un falsificator cunoscut al istoriei revoluției, despre care am scris deja mai multe articole. Vezi pagina „Analize despre revoluția din 1989” de pe saitul meu, capitolul „Despre campania din ziarul Adevărul”
    https://mariusmioc.wordpress.com/analize-despre-revolutia-din-1989/

    ReplyDelete
  2. Dupa cum ai putut vedea din cel mai evidentiat titlu al acestui text, acest "articol" e de fapt o sectiune intr-o viitoare carte despre decembrie 1989 pe care, dupa cum vezi, o scriu in momentul de fata. S-a intamplat sa o public in acest blog in timp ce o scriu si de asta are aspect de articol. Dar el trebuie luat ca o sectiune si pusa in relatie cu cele de dinainte (vezi ca exista link spre sectiunile anterioare!). Coerenta textului meu e maxima, de aceea critica ta n-a putut gasi niciuna. El ia in calcul ipoteze diverse. Ceea ce nu prea faci tu in textele tale, acum ca m-am apucat sa le analiez in detaliu. Asta lasa un mare semn de intrebare fata de obiectivitatea ta. Ma intreb si te rog sa-mi raspunzi de ce in chestiunea COVID ai fost foarte critic fata de informatiile autoritati iar in chestiunea decembrie 1989 esti foarte docil, acceptand informatii filtrate clar de departamentul de dezinformare ale SRI, DGIPI si alte institutii de spionaj civil? Dar deocamdata te suspectez doar de insuficienta judecata critica a naratiunii oficiale si lipsa de experienta in studiul stiintei logicii (in special al capitolelor conversiei propozitiilor si sofismelor) , inserate nefericit de Ministerul invatamantului in curicula de calsa a 9-a, cand copiii sint insuficient de maturi.
    Ceaușescu nu a poruncit niciun măcel (la fel ca si Milea) pentru simplul fapt ca nu a existat un măcel in 21 decembrie. Mortii din noaptea de 21 spre 22 s-au datorat unor accidente precum cea a acelei masini mari care a intrat in demonstranti, scenariu repetat si la Giurgiu si apoi reluat dar esuat la Targu Mures in martie 1990. Asta a fost un accident "controlat". Daca armata ar fi tras un singur incarcator , fugeau toti ca potarnichiile asa cum s-a si intamplat si la SIbiu si la Timisoara.
    Măcelul a inceput dupa plecarea lui Ceaușescu, odata cu dezinformarile care au creat panica (vezi ca folosesti gresit cuvantul "psihoza" in textele tale, desigur influentat de limbajul jurnalistilor habarnisti care n-au citit in viata lor o pagina dintr-un tratat de psihopatologie!) .

    Cand Militaru a rostrit "Opriti macelul!" Europa Libera vehicula deja minciuna despre sutele de mii de morti. La Cluj, Tîrgu Mureș, Lugoj nu murise nimeni inca. La Sibiu era grav ranit un singur student , vanat cu o pusca cu luneta de pe unul din blocurile din jurul sediului armatei. La Timișoara majoritatea mortilor au fost vanati pe 16-17 ddecembrie de la balcoane (vezi cazul ciobanu!) , nu dintre protestatari, desi exista marturii ca s-a tras si asupra unor grupuri razlete. In dimineata zilei de 22 decembrie nu era sigur că Ceaușescu va cădea. Apoi, chiar daca ar fi fost sigur, Milea ar fi putut scapa de executie asa cum a scapat si generalul Vlad , pe baza simplului fapt ca ar fi executat ordinele lui Ceaușescu, comandant suprem. Dar, dupa cum am aratat in sectiunea atsa https://baldovin.blogspot.com/2023/10/manufacturarea-audio-inregistrarii.html (linkata in text) , Ceaușescu a fost manipulat sa ceara foc catre armatale invadatoare (conform alertei "Radu cel Frumos"), pe care apoi spionajul civil l-a manufacturat sa para impotriva protestatarilor.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. "confirmă” e acelasi lucru cu "citează" in contextul de fata. Ai interpretat tu haotic. Cititorul intelege ca nu s-a strans corul de istorici in casa lui Milea sa asculte ce vrobea el la telefon cu nevasta-sa. Se intelege ca o citeaza. Plus ca eu am declarat literal in text ca aceasta varianta mi se pare "destul de incredibilă". Si chiar cred ca e putin probabila, nu am zis-o asa pentru manipulare, cum zici tu. Ce motive sa o dau la intors? Nu e specificul meu. Dar, pentru mai multa precizie, o sa schimb "confirmă” cu "reluată".

    Am citit dinainte parerea ta despre Cartianu. El e un erou al aflarii adevarului despre decembrie 1989 precum Radu Moraru. Cartea lui "Crimele revolutiei" dar si celelalte 2 pe acest subiect ofera detalii dorite ascunse din istorie despre dezinformarile care au dus la foc fraticid in marile orase , pentru a carpi minciunile cu cei 60 mii morti de la Europa Libera. Ti-am cerut intr-un alt mesaj sa precizezi unde se spune ca acest numar ar fi fost lansat de grupul procesului de la Targoviste. N-ai spus. Pentru ca nu se spune acolo. Europa Libera spune, daca vrei iti trimit fisierul. Asa ca , la fel cum am schimbat eu cei doi termeni, schimba si tu minciuna ca acel numar ar fi fost mentionat la proces!

    Nu mai folosi termeni si formule jignitoare precum "manipulare nerușinată"! Ce manipulare as putea face eu mai ales ca am spus ca mi se pare "destul de incredibilă"? Am vreo putere in statul asta mafiot? Sint un psiholog care vrea sa curete istoria de minciuni, atata tot . Hai sa dezbatem civilizat! Altfel voi sterge comentariul. Uite, dupa cum schimb eu "confirmă” cu "citează" , la fel fa si tu cu expresia asta!

    ReplyDelete
  5. Pentru mine apărarea adevărului este mai importantă decît menajarea sensibilităților unora ori respectarea politeții în felul de adresare. Înțeleg că te rănește faptul că exprim o părere proastă despre „analizele” tale, dar obișnuiește-te cu gîndul că poți să fii și contrazis.
    Stupefiant că pretinzi că în problema decembrie 1989 sînt „foarte docil, acceptand informatii filtrate clar de departamentul de dezinformare ale SRI”, cînd sînt cunoscut că am publicat în 1994 cartea „Falsificatorii istoriei” în care acuzam de falsificare a istoriei, printre alții pe președintele în funcție al României Ion Iliescu și pe directorul în funcție al SRI Virgil Măgureanu, căruia îi și cerusem demisia,
    https://mariusmioc.files.wordpress.com/2008/10/copertafalsist2.jpg
    și la a cărui înlăturare din fruntea SRI cred că am avut un rol:
    https://mariusmioc.wordpress.com/2012/09/26/polemica-mea-cu-vasile-popovici-in-urma-caruia-virgil-magureanu-a-plecat-din-fruntea-sri/
    În epoca postadevărului se pare că faptele concrete nu mai contează, și ăia care acuză pe președinte și de șeful SRI sînt numiți „docili” față de instituțiile statului.
    Ești cumplit de ignorant cînd scrii că la Cluj, Tîrgu Mureș; Lugoj și Sibiu nu murise nimeni pînă în momentul cînd Nicolae Militaru a spus la TVR „opriți măcelul!”. Fuseseră omorîți pînă atunci:
    - 26 de oameni la Cluj (pentru care au fost condamnați generalul Topliceanu, maiorul Ilie Dicu, locotenent-colonelul Laurențiu Cocan și fostul prim-secretar PCR Ioachim Moga)
    https://transilvaniareporter.ro/actualitate/cluj-locurile-si-oamenii-revolutiei/
    - 6 la Tîrgu Mureș
    https://tudorcurtifan.wordpress.com/2018/12/15/decembrie-89-targu-mures-mortii-de-la-romarta-km-0-al-revolutiei-targumuresene/
    - 2 la Sibiu (Ioan Mititel și Vasile Diaconu)
    https://www.oradesibiu.ro/2015/12/21/video-istoricul-revolutiei-din-decembrie-1989-la-sibiu-detalii-si-imagini-memoriabile-de-acum-26-de-ani/
    - 2 la Lugoj
    https://mariusmioc.wordpress.com/2010/11/19/revolutia-din-lugoj-un-loc-unde-s-a-aflat-cine-a-tras/
    Prin urmare, intervenția lui Militaru la TVR cu „opriți măcelul!” era deplin justificată.
    Se povestește și acum în cărțile de istorie despre „măcelul din Boston” din 1770 care a avut rol în declanșarea revoluției americane. Au murit acolo 5 oameni, nimeni nu pune la îndoială titulatura de „măcel”.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Boston_Massacre
    Cînd e vorba de România, cică 160 de morți dinainte de fuga lui Ceaușescu nu-s măcel, fiindcă 160 morți români sînt mai puțin importanți decît 5 morți americani.
    Aberațiile astea cu inexistența măcelului la momentul cînd Militaru vorbea de el îți discreditează „analiza”. Dar fiindcă sîntem în postadevăr, memoria oamenilor s-a estompat în 34 de ani și există grupuri de interese slujite de felul cum interpretezi istoria, e posibil să obții sprijin și la un moment dat să fii promovat ca specialist în istoria revoluției, cum au fost promovați și Alex Mihai Stoenescu ori Grigore Cartianu.
    Fiindcă Militaru a murit mai repede după revoluție și nu se mai putea apăra, a fost un țap ispășitor convenabil pentru a se arunca asupra lui vina pentru crimele din 1989.

    ReplyDelete
  6. Cu privire la genocidul cu 60000 de victime, ăsta a fost comunicatul oficial al TVR cînd a anunțat procesul Ceaușescu. Poți vedea înregistrarea video pe saitul meu:
    https://mariusmioc.wordpress.com/2020/12/18/22-aprilie-1990-tvr-prezinta-in-intregime-procesul-sotilor-ceausescu-video/
    Că apoi toată presa internațională, inclusiv Europa Liberă, a preluat comunicatul oficial al FSN, este un lucru firesc.
    Cum ar fi fugit toți ca potîrnicile dacă armata ar fi tras este impresia ta, infirmată de fapte. Sistemul represiv a lui Ceaușescu era mult mai slab decît îți închipui dumneata și majoritatea populației României. De la un moment dat, cînd ieșiseră destui oameni în stradă, sistemul a fost pur și simplu incapabil să mai oprească mulțimea. Eu am mai scris pe subiectul ăsta iar în 1989 pe asta am și mizat:
    https://mariusmioc.wordpress.com/2010/05/01/starea-jalnica-a-armatei/
    Vezi și:
    https://mariusmioc.wordpress.com/2009/10/18/un-securist-cu-capul-in-nori-radu-tinu/
    Pe baza faptelor concrete - anume răsturnarea lui Ceaușescu - voi majoritarii („stupid people”, cum vă numea Brucan) ar trebui să acceptați că au fost greșite convingerile voastre despre trăinicia regimului ceaușist. Nu să încercați să ne explicați nouă, care am fost implicați în evenimente și ne-am realizat scopul propus, cum n-am înțeles noi bine și știți voi mai bine ce s-a întîmplat.
    O discuție asemănătoare am avut la o emisiune TV din 1999 cu Neculae Cerveni, deputat și fost deținut politic, care în 22 decembrie 1989 nu-și închipuia că e posibilă căderea lui Ceaușescu. „spuneam, cel puţin în momentul ăla, dacă Ceauşescu scoate o puşcă mitralieră pe Comitetul Central, s-a terminat”
    https://mariusmioc.wordpress.com/2009/12/23/despre-chitac-si-stanculescu-in-1999-6/
    I-am explicat atunci domnului Cerveni că au existat oameni mai deștepți decît el, care au evaluat situația mai obiectiv:
    https://mariusmioc.wordpress.com/2009/12/26/despre-chitac-si-stanculescu-in-1999-8/

    ReplyDelete
  7. Apropo de Grigore Cartianu, pe care-l numești erou al aflării adevărului, uite cum s-a manifestat în problema covid: „Am o problemă, domnule Becali. Din cauza dumneavoastră şi a altora ca dumnevoastră, «şoşocari» din ăştia, mor oameni. De aceea am o problemă”
    https://adevarul.ro/sport/gigi-becali-scandal-in-direct-cu-grigore-cartianu-2151516.html

    ReplyDelete
  8. Raspuns la al doilea comentariu al tau.
    Adevarul poatesi trebuie aflat prin dezbatere onesta fara jigniri. Altfel cazi in sofism ad hominem. Nu ma raneste dezacordul de opinii, sint format in ideea de individualitate. Dimpotriva, eu insumi te-am etichetat pe Facebook si te-am invitat astfel la dezbatere.
    Cred ca esti docil fata de datele autoritatilor pentru ca din ce am citit pana acum tu nu pui niciodata sub semnul intrebarii adevarul textului scris servit de autoritati in chestiunea decembrie 1989. Asta e cel mai usor de falsificat in zilele noastre. Linkurile pe care tu le-ai pus sint texte si atat. Eu n-am incredere in textul contemporan, afectat de manufacturare. Il citez doar atunci cand e incoerent pentru a-i arata posibilitatea de minciuna sau cand e o autobiografie. In analiza ta fata de "rechizitoriul revolutiei", niciodatanu pui sub semnul intrebariii vericitatea unor decalaratii ce apartin unor oameni care foarte probabili sint agenti de informatii. Astia dezinformeaza. Ai pus insa sub semnul intrebarii statisticile despre COVID-19 venite de la autoritati si pentru mine asta e un semn de inconsistenta psihologica.
    Nu sint ignorant fata de mortii de la "Cluj, Tîrgu Mureș, Lugoj și Sibiu", ci pur si simplu in acest moment cred ca s-au intamplat pe 22 , nu pe 21 cum zic acesti oameni pe care, inca odata spun, trebuie sa-i privim cu multa suspiciune. Cum sa mai cred asta cand aceeasi minciuna s-a petrecut si cu plecarea lui Ceausescu, si 95% dintre romani cred ca a plecat pe 21 dupa mitingul din care s-au redat doar cele 5 minute de 30 de ani, nu intreg discursul de 21 de minute. Eu unul nu pot sa cred asta la cate stiu despre subiect. E posibil sa ma insel, inca n-am ajuns sa investighez aceasta tema in detaliu. Dar o voi face si atunci voi recunoaste ca banuiala mea nu s-a confirmat. Dar, deocamdata nu cred .

    ReplyDelete

  9. Raspuns la al doilea comentariu al tau 2
    Dar chiar daca aceste morti s-ar fi intamplat inainte de imperativa lui Militaru "Opriti Macelul!" , mai intai am mari semne de intrebare privind cei 26 de oameni morti la Cluj. Fotografiile nu arata decat vreo 3 sau 4. Avand in vedere experienta mea cu mortii de la Timisoara de pana in data de 17 decembrie, unde din cei 42 (sua 41 dupa alte surse) , doar jumatate au fost identificati, restul fiind luati din cimitire sau chiar din afara tarii, am mari dubii fata de numarul asta de 26. N-am apucat sa investighez inca, dar, dupa cum am spus o voi face. Cert este ca la Cluj acei 4-5 morti au aparut in urma unui accident, cand s-au ciocnit 2 ofiteri si s-a descarcat accidental o arma, fapt ce a atras cateva focuri de arma dinspre soldati. Asta nu e un macel de care vorbea Miltaru, ci un accident nefericit. Eu il banui ca e posibil sa fi fost o diversiune menita sa agite spiritele si sa provoace artificial morti, asa cum s-a tot intamplat dupa 22. Pana atunci nu au existat desinformari cauzatoare de foc fraticid; cum parerea meaeste ca toata operatiunea din decembrie 1989 s-a facut conform unui sir de ordine venite de la CIA, asta ma face sa fiu sceptic ca astfel de diversiuni au avut loc inainte de a se intampla si la Bucuresti. Dar chiar si asa, acest gen de diversiune nu poate nici ea fi catalogata ca un macel inceput de armata cu scop de represiune a revoltei populare, ci de spionajul civil cu scop de a-i da revoltei populare un aspect de amploare mai mare decat era in realitate.
    Tu compari "macelul" de care vorbea Militaru cu Boston_Massacre, dar cei doi termeni nu sint identici. "Massacre" nu se traduce exact prin "masacru" sau "macel". "Massacre" inseamna uciderea mai multi oameni, care pot fi 5 sau 500. "masacru" sau "macel" din limba romana inseamna ucidere in masa, ucidere a unei multimi deoameni. Chiar daca ar fi fost ucisi cei 26 asa cum spune articolul linkat de tine (nesustinut de fotografiile de atunci) , in total 200 pana in 22 decembrie in toata tara, asta nu inseamna macelul de 60 000 de victime pe care il vehicula mincinos radio Europa Libera. Toata lumea care asculta acest post stia de cei 60 000 pana in 21 si de sute de mii in 22, iar Militaru confirma aceasta minciuna cu imperativa "Opriti macelul!".

    Militaru n-a fost un tap ispasitor. El a sunat la ambasada URSS in vazul tuturor si a cerut ajutor sovietic , amenintandu-i pe militari ca, daca vor urma juramantul, vor pierde intr-un razboi cu trupele sovietice. Actiunea asta impreuna cu imperativa lui au fost produse de manipulare avansata care au dus la "fraternizarea armatei" cu un grup minor de protestatari, dintre care majoritatea erau spioni infiltrati. Un astfel de produs de dezinformare numai CIA le putea face si s-a reptatat in cazul ascunderii adevarului fata de atacul de la PEarl Harbor, pe care l-am descris incepand de aici : https://baldovinconcept.blogspot.com/2022/11/2546-descrierea-celei-mai-mari.html . Milotaru fusese trecut in rezerva dupa ce a fost dovedit ca era agent GRU si toata armata stia asta in 1989. De aceea 100 de ofiteri ai armatei romane au facut razmerita in 1990 impotriva lui, uns in functia de ministru al apararii, desi statutul de militari le interzicea acest lucru, si nici alt mare agent CIA care a tras sforile in 89, Gelu Voican Voiculescu, nu i-a convins sa renunte la protest.

    ReplyDelete
  10. Raspuns la al 3-lea comentariu.
    Ma bucur ca macar te-am convins sa revezi acel proces si sa obsevi ca nu grupul Magureanu-Voiculescu-Stanculescu si restul de trepadusi au lansat zvonul cu cei 60 000 de morti. Intr-adevar, atat TVR cat si Radio Romania Actualitati au reluat aceasta cifra spusa mai intai la Europa Libera. Acest radio a fost primul care a anuntat condamnarea si executia sotilor Ceausescu. Cei 60 000 de morti au fost repetati pana in 21 de REL, cand nici TVR nici RRA nu o cotisera. Din cauza asta au si iesit acei oameni curajosi in acele zile. Fara aceasta minciuna nu iesea nimeni. "Revolutia din 89" ar fi fos un mare fas, la fel ca si la Brasov 2 ani mai devreme. Dupa ce in 22 a venit cu minciuna de "genocid de sute de mii de victime", Europa Libera s-au intors la 60 000 de morti, vazind ca nu poate fi atins acel numar prin instigari la foc fraticid. De aia s-au si facut acele sute de diversiuni care au dus la foc fraticid sau chiar vanare de oameni neutri in toata tara, respectiv pentru a carpi postfactum aceasta minciuna.
    Fuga in fata gloantelor e un lucru natural. Nici macar palestinienii nu stau sa fie macelariti de soldatii israelieni; dupa ce arunca o piatra sau doua se retrag si ei. Nu am fost si nu vom fi un poppor de spartani, ci de ascunsi prin pesteri. Asta e realitatea. Povestea cu eroismul national a fost o alta pacaleala cu care CIA ne-a fraierit sa acceptam naratiunea oficiala a rvoltei populare. LA scurt timp s-a terminat povestea si a inceput denigrarea noastra nationala, care tine pana astazi.
    O mitraliera e de ajuns sa cureti o manifestatie in 5 minute. Asa s-a intamplat in China in vara lui 1989, asa s-a intamplat si la Sibiu, si la Cluj, si si la Timisoara, desi aici mai mult s-au arestat oemani decat au fost impusacti.

    ReplyDelete
  11. Raspuns la al 4-lea comentariu
    Nici eu nu-s de acord 100% cu Cartianu si nici cu Radu Moraru in chestiunea decembrie 1989. Eroarea celor doi (Radu Moraru ceva mai putin) a fost ca n-au vazut tehnicile CIA si a spionajului civil american de dinainte de 1947 in diversiunile din decembrie 1989 si au pus totul in carca aproape defunctului KGB, care era dizolvat dupa puciul esuat din 1992. O sa vin cu argumente in urmatoarele articole. Dar nimeni n-a facut ca ei in aflarea adevarului. Daca nu erau ei sa vorbeasca despre macelul de la Otopeni, credeam cu totii ca acolo ar fi fost o razbunare, dupa cum minteau ziarele pana in 2010 si Cioroianu prin pastila sa de la TRV.
    Multi jurnalisti au fost pacaliti de trsut sau donatori in chestiunea COVID. Pe langa asta , Cartianu chiar are o constitutie psihica ipohondriaca (spre desoebire de Malin Bot, care e mai aprope de tb de personalitate de tip paranoid). Nu/i poti invinui pe ipohondraci ca au luat pozitia oficiala pentru ca insele masurile anti-pandemie ale autoritatilor au fost copiata cuvant cu cuvant din psihopatologia ipohondriaca. Detalii aici: https://baldovin.blogspot.com/2023/03/masurile-anti-covid-au-fost-copiate.html

    ReplyDelete
  12. Argumentul tău principal e că nu crezi datele pe care ți le-am dat, pentru care ți-am dat și niște articole de referință, pe care le numești „texte”. Ceea ce crezi tu e irelevant, adevărul există independent de credințele tale. Ești cumplit de ignorant în problema revoluției. Au apărut sute de cărți pe acest subiect, sute de articole în ziare, au fost o mulțime de emisiuni televizate. Cele mai multe articole și emisiuni TV au fost la începutul anilor 90, cînd și interesul opiniei publice pe subiect era mai mare. Dar pe atunci nu era internet și nu se găsesc pe internet acele articole. Ți-am dat ca sursă ceea ce am găsit pe internet.
    Mergi la o bibliotecă publică și caută colecțiile ziarelor și revistelor din 1990, 1991 și vei găsi multe articole care să-ți confirme existența morților la Cluj, Sibiu, Lugoj, Tîrgu Mureș, Caransebeș, Cugir, Timișoara și București pînă în 21 decembrie inclusiv. Deasemeni, poți găsi o mulțime de cărți care să vorbească despre asta. Ești prima persoană pe care o aud punînd la îndoială faptul că pe 21 decembrie 1989 au existat în revoluție morți la Cluj, Tîrgu Mureș, Sibiu, iar în 20 decembrie la Lugoj. Deși aceste orașe n-au fost tema principală a investigațiilor mele, pe acest sait găsești și subpagini cu articole legate de revoluția din aceste orașe:
    https://mariusmioc.wordpress.com/revolutia-din-alte-orase/revolutia-din-tirgu-mures/
    https://mariusmioc.wordpress.com/revolutia-din-alte-orase/revolutia-din-cluj/
    https://mariusmioc.wordpress.com/revolutia-din-alte-orase/revolutia-din-sibiu/
    https://mariusmioc.wordpress.com/revolutia-din-alte-orase/revolutia-din-lugoj/
    Pari tipul de persoană care n-a fost interesată de revoluția din 1989 și a început să se preocupe de acest subiect abia acum cîțiva ani, cînd a citit cartea lui Cartianu. Altfel nu-mi explic aberația pe care o scrii că „minciuna s-a petrecut si cu plecarea lui Ceausescu, si 95% dintre romani cred ca a plecat pe 21 dupa mitingul din care s-au redat doar cele 5 minute de 30 de ani”.
    Numai oameni cumplit de ignoranți ca tine și din zone precum Gorj unde nu s-a întîmplat nimic deosebit la revoluție și de aia nici n-au fost prea mult interesați de subiect pot spune că 95% dintre români cred că Ceaușescu a plecat pe 21. Nimeni n-a spus că Ceaușescu a plecat pe 21, toate cărțile, articolele din ziare și emisiunile TV despre acest subiect au afirmat că Ceaușescu a fugit din CC pe 22 decembrie. Numai în haosul din capul tău a existat părerea că Ceaușescu ar fi fugit pe 21 (și ai descoperit recent că n-a fost așa). Dar greșești cînd crezi că acest haos din capul tău e caracteristic pentru 95% dintre români.
    Nu crezi că au fost 26 de morți la Cluj pentru că în fotografiile pe care le-ai văzut nu apar decît 3 sau 4. Atunci nu umbla lumea cu smartfonul la ea, aparatele foto era puține, camerele de filmat adevărate rarități. Nici nu exista noțiunea de telefon mobil. Nu mai spun că în condițiile de atunci cine era văzut că filmează ori fotografiază, dacă nu aparținea miliției ori securității, putea fi arestat de miliție sau securitate. Deci numai cu mare fereală au îndrăznit unii să fotografieze ori filmeze, nu toate momentele revoluției au fost filmate/fotografiate. Nu e ca acum, cînd dacă apare vreo mișcare din asta imediat sînt sute de filmări disponibile pe internet (care internet nici nu exista atunci).

    ReplyDelete
  13. Mai repeți și minciuna aia sfruntată că dintre morții Timișoarei doar jumătate au fost identificați. Eu din 1991 am demontat minciuna asta
    https://mariusmioc.wordpress.com/2009/02/02/misterul-celor-40-de-cadavre/
    dar știu că ea e deosebit de persistentă
    https://mariusmioc.wordpress.com/2017/09/15/lupta-impotriva-dezinformarii-in-problema-cadavrelor-incinerate/
    https://mariusmioc.wordpress.com/2011/03/08/dezinformarea-paulian-pasarin-din-nou-la-moda-in-blogosfera/
    Nu ai prezentat nici o dovadă că Europa Liberă ar fi vorbit de 60000 de morți înainte de fuga lui Ceaușescu din CC. Ce a spus după fuga lui Ceaușescu nu a putut contribui la această fugă. Eu am prezentat emisiunile Europei Libere din perioada revoluției. În 19 decembrie spuneau că numărul morților e între 2 și cîteva sute, ceea ce era corect (informații exacte nu existau, regimul comunist pretindea că nu se întîmplase nimic)
    https://mariusmioc.wordpress.com/2009/11/18/europa-libera-19dec89-prima-editie-audio/
    În 20 decembrie Europa Liberă dădea declarația ministrului de externe sovietic, că nu știe sigur dacă au existat morți la Timișoara
    https://mariusmioc.wordpress.com/2009/12/22/europa-libera-act-romaneasca-20dec89/
    În 21 decembrie Europa Liberă cita o informație a agenției est-germane ADN că au fost 3000-4000 de morți. Nu pretinde că e informație sigură, ei citează sursa. În lipsa informării oficiale din parte guvernului român, citau orice găseau în presa internațională.
    https://mariusmioc.wordpress.com/2010/10/19/europa-libera-21-decembrie-1989-ora-1-parlamentari-din-moldova-sovietica-au-cerut-conducerii-de-la-moscova-sa-condamne-represiunea-de-la-timisoara-agentia-est-germana-adn-a-informat-ca-fortele-de-s/
    Este teoria lui Ion Iliescu, pe care cu docilitate o preiei, că Europa Liberă e la obîrșia numărului de 60000 de morți care a fost vehiculat în procesul Ceaușescu.
    https://mariusmioc.wordpress.com/2008/09/29/ion-iliescu-revolutie-si-reforma/

    ReplyDelete
  14. Legat de cererea de ajutor sovietic, în rechizitoriul Parchetului Militar se spune că cel care a sunat la Moscova pentru așa ceva e Mircea Dumitru, șef al Biroului Special al Marelui Stat Major care asigura cooperarea cu armatele țărilor din Tratatul de la Varșovia, care a recunoscut în fața Parchetului acest lucru. Ar fi făcut-o la ordinul generalului Eftimescu. Eftimescu era adjunctul lui Gușă. Singurul care a spus că Militaru voia ajutor sovietic (nu zice că a cerut) este generalul Gușă, care este unul din principalii reprimatori ai revoluției de la Timișoara, deci care ar fi avut motive să creeze diversiunea de după 22.
    https://mariusmioc.wordpress.com/2020/03/09/rechizitoriul-in-dosarul-revolutiei-18-solicitarea-interventiei-militare-din-partea-urss/
    Militaru a tăgăduit că ar fi cerut acel ajutor. Dovezile împotriva lui sînt foarte subțiri. Rămîn la părerea că Militaru, murind mai repede și nemaiputîndu-se apăra, a fost țapul ispășitor convenabil pentru a ascunde măgăriile făcute de conducătorii armatei care reprimaseră refvoluția pînă în 22 și aveau nevoie de diversiune pentru a se uita faptele lor și a se pretinde salvatori ai revoluției. Prin propagandă, criminalii au fost înfățișați ca eroi (cum s-a întîmplat apoi și în plandemie).
    Ești și incoerent legat de Militaru, după ce susții că revoluția e complot al CIA, pomenești de legăturile lui cu rușii. Hotărăște-te, ori au fost rușii, ori americanii!
    În general nu oferi nici o dovadă pentru ce afirmi. Vorbești de agenți CIA, poți nominaliza vreunul? Ce dovezi ai că ei au provocat deschiderea focului? Că deschiderea focului s-a făcut de forțele armate române a fost dovedit inclusiv prin condamnări la închisoare, iar cei condamnați au avut tot interesul să aducă dovezi contrare la proces.
    În loc să încerci să stabilești faptele, și apoi pe baza faptelor să creezi narațiunea generală a revoluției, tu pornești de la început cu narațiunea și cauți fapte care să ți-o confirme, iar dacă sînt fapte care-ți infirmă narațiunea le neglijezi ori le declari neadevărate. Analizele tale nu se bizuie pe fapte ci pe închipuirea ta și pe tăgăduirea faptelor concrete din 1989. Ai stilul documentarului „Șah-Mat” a lui Brandstater, despre care am pe blog un serial de 20 de episoade pe care-l găsești la pagina „Analize despre revoluția din 1989”
    https://mariusmioc.wordpress.com/analize-despre-revolutia-din-1989/

    ReplyDelete
  15. Folosesti inmpropriu termenul "ignorant". Ignorantul e un om inchis in prejudecati. Eu le-am calcat in piciare in acesti 7 ani de cand am inceput aceste studii sociologice si de psihologie a istoriei. Da, nu am parcurs inca toate datele pentru ca, dupa cum ai si zis,eu fac de curand treaba asta. Pana atunci am studiat filosofia, logica psihanaliza si psihiatria. Asta e bagajul care-ti lipseste tie si care pentru mine e un atu in a intelege realitaea sociala. Tu vezi doar factorul jurnalistic, eu ilvad si pe celpsihologic.
    O sa ma uit si pe sursele din anii 90. Atunci erau mai greu de falsificat. Dar asta in cativa ani. Noianul asta de informatii nu poate fi parcurs in cateva zile.
    Emisiunile lui Cartianu si Moraru de la B1 intr-adevar mi-au trezit apetitul pentru decembrie 1989, insa backgroundul meu a fost trilogia Zeitgeist in special Addendum. Am fost atras mai intai de contextul international, de cartea lui lui David Ray Griffin despre WTC. Abia apoi am vazut ca scenariul de acolo fusese practicat si la noi in 89 dar si in alte contexte precum atacul de la Pearl Harbor.
    Exista si la Gorj un soldat ucis in conditii dubioase, Cătălin Haidău. Cazul lui a facut furori in comunitate si parintii lui au raspandit in comunitate ideea ca a fost victima unei inscenarii, asa cum au facut parintii multor victime. Acesti oameni sint eroii din spatele celor 2 eroi din media care au facilitat aparitia adevarului maxim. Dincolo de asta, profesorul meu de filosofie era chiar din Bradesti, locul unde s-a facut diversiunea cu masinile lada din URSS. Nu leam inteles niciunul atunci, dupa cum nici tu n-ai inteles ce s-a intamplat in orasul tau, dar o sa intelegi cu timpul ca am dreptate.
    " Nimeni n-a spus că Ceaușescu a plecat pe 21"? Pai se vede ca nu te-ai uitat pe documentarul meu. Vezi primele 5 minute din el si vei vedea 5 surse dintre care 4 documentare Occidentale care sustin minciuna ca NC a plecat pe 21. Fa un sondaj in mijloacele de transport si o sa vezi surpriza. Oamenilor le-a ramas in minte ca acel "alo-alo" a fost ultimul mesaj transmis maselor, dupa care a fugit.
    De curiozitate, ai vazut cate cavouri sint in cimitirul Eroilor din Cluj? 17. Asta e un indiciu ca nu au fost 26 de morti, desi asa zic martorii. Revin cu un articol pe aceasta tema. Nu zic ca n-ar putea fi. Doar ca acum eu pun totul sub semnul intrebarii precum Descartes

    ReplyDelete
  16. Am citit acel articol pe care l-ai linkat. Jumatate estimez din toti. Din cei 41/40/42 am vazut ca 12 , deci cam un sfert, par a fi persoane fictive.
    Te inseli. Vezi in documentarul meu dovada palpabila pentru cei 60 000 de morti dati de Eurpa Libera! Am preluat o secventr dintr-una dintre inregistrarile lor. Ei au fost primii care au anuntat-o, apoi TVR si RRA. Dupa 22 Eurppo Libera a anuntat "sute de mii de victime". Pana in 21 au anuntat 4 500 de morti la Timisoara. E foarte probabil ca in between sa vina cu media de 60 000 de morti pe care numai CIA o putea face. Iliescu si KGB habar nu aveau ce inseamna manipularea. Ei erau buni pe bataie

    ReplyDelete
  17. rechizitoriul Parchetului Militar e ultimul lor unde trebuie sa te uiti. E plin de manufacturari facute de agenti CIA din STS si SRI. De asta s-a tot schimbat in aceste 3 decade. Cum apare o bomba de presa cum mai vin si ei cu abureli.
    Eu acum cativa ani am vazut un video cu Militaru sunand la ambasada URSS.Nu-l mai gasesc. O sa mai caut. Militaru a fost imediat instalat ministru al apararii dupa 22 de catre CIA.
    Toata lumea din aramata era speriata ca Militaru aduce armata sovietica si au facut pe ei cu totii. Altfel o mitralieraera suficient pentru a goni pe toata lumea.
    Eu sint cel mai aprig dusman al armatei. Dar pana in 22 nu au facut represiune. Cateva cazuri de foc sint nesemnificative. Majoritatea mortilor au venit nu dinre manifestanti ci din neutri si pasivii de la balcoane vanati cu pusti cu luneta de agentii CIA.
    Pilonii KGB au fraternizat dupa 1980 cu CIA. Operatiunea in ansamblu a fost gandita de CIA dar realizata cu piloni locali KGB si GRU precum Militaru. Seful lui era un ofiter GRU racolat ce CIA. Ei i-au ordonat acel discurs care a facut armata sa nu actioneze pentru restabilirea ordinii publice. Documentarul „Șah-Mat” e o dezinformare cu efect de psihologie inversa. Vezi dovada implicarii CIA in 1989 in propriul meu documentar! Daca nu te uiti , si din ce zici dai dovada ca nu l-ai vazut, nu putem avea un dialog. Aceste texte sint continuarea celor spuse acolo. Nu le-am mai repetat

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. Pentru mi multa claritate privind dezinformarea Europa Libera cu 4000, 60 000 si apoi "sute de mii" de morti, te invit sa citesti acest articol proaspat scris pe aceasta tema: https://baldovin.blogspot.com/2023/10/251-dezinformarile-alarmiste-lansate-de.html

    ReplyDelete
  20. Eu nu știu dacă ești de bună credință. Îți dau articol unde găsești înregistrare video cu comunicatul TVR de la procesul Ceaușescu iar tu scrii că „Ma bucur ca macar te-am convins sa revezi acel proces si sa obsevi ca nu grupul Magureanu-Voiculescu-Stanculescu si restul de trepadusi au lansat zvonul cu cei 60 000 de morti”.
    Cum procesul Ceaușescu a fost organizat de grupul Măgureanu-Voiculescu-Stănculescu, comunicatul TVR despre procesul Ceaușescu poate fi considerat ca emanat de grupul Măgureanu-Voiculescu-Stănculescu. Deci nu m-ai convins de nimic și e metodă de manipulare să pretinzi că m-ai convins de ceva, cînd eu am afirmat exact opusul și ți-am dat și trimitere unde găsești înregistrare video care confirmă ce am spus. Orice om de bună credință care revede procesul Ceaușescu observă că în urma acestui proces s-a lansat OFICIAL, de către noua conducere a țării, numărul de 60000 de victime ale lui Ceaușescu.
    Odată cu anunțarea OFICIALĂ, prin TVR, a numărului de 60000 de victime ale lui Ceaușescu, mijloacele de informare în masă din întrega lume au reluat acest număr. Avea credibilitate pentru că fusese declarat OFICIAL. Totdeauna presa mondială preia comunicatele oficiale ale guvernelor despre evenimente de interes.
    În situații de război și revoluții, totdeauna apar știri exagerate (chiar și pe timp de pace vedem asta). Ele sînt preluate în mijloace de informare, cele profesioniste precizează că sînt știri neconfirmate, și precizează sursa știrilor. Cînd Televiziunea Națională anunță un comunicat OFICIAL al noilor autorități, asemenea știre capătă o credibilitate sporită și e considerată o confirmare a celorlalte știri exagerate.
    Anunțul cu 60000 de morți a fost făcut după fuga lui Ceaușescu din CC, deci n-a contribuit cu nimic la mobilizarea populației care a provocat această fugă. Ți-am dat deja lincurile unde găsești emisiunile Europei Libere de pînă la fuga lui Ceaușescu. Niciunde acolo nu s-a vorbit de 60000 de morți.
    În 22 decembrie Europa Liberă a vorbit despre „sute de mii de victime ale acestui regim care a asuprit țara timp de decenii”. E vorba de toate deceniile de regim comunist, nu doar de decembrie 1989. Socotind deținuții politici, deportații în Bărăgan, deportații în URSS și toate celelalte victime ale celor 45 de ani de regim comunist se ajunge la sute de mii de victime, și în funcție de definirea cuvîntului „victimă” se poate ajunge și la milioane (de pildă, țăranii care au fost deposedați prin presiuni de pămîntul lor, chiar dacă n-au fost băgați în închisoare, ar putea fi considerați și ei victime). Deci, nimic exagerat în ce a spus atunci Europa Liberă.
    Teoriile tale despre ce este capabil să facă poporul român și ce este capabil să facă o mitralieră au fost infirmate de realitate. La Timișoara s-a tras cu mitraliera. Lumea se împrăștia cînd erau rafale și apoi revenea pe stradă, cum mi-a spus un martor ocular, care a fost împușcat atunci și a cărui mărturie am publicat-o în 1997.
    https://mariusmioc.wordpress.com/2010/08/03/cind-se-tragea-ne-ascundeam-cum-se-mai-linistea-ne-regrupam-in-strada/

    ReplyDelete
  21. Din nou îți arăți cumplita ignoranță cînd scrii că dacă nu erau Cartianu și Moraru să vorbească de măcelul de la Otopeni, „credeam cu toții că acolo ar fi fost o răzbunare”.
    Despre măcelul de la Otopeni s-au scris multe articole înainte de a scrie și Cartianu. Cartianu nu a descoperit nimic nou despre revoluția din 1989. Absolut tot ce a scris adevărat pe acest subiect fusese deja dezvăluit de alții înaintea lui, dar a adăugat o mulțime de minciuni și manipulări. În momentul cînd s-a apucat Cartianu să scrie despre măcelul de la Otopeni deja se făcuse o judecată asupra acestui caz. Încă din 2001 fuseseră condamnați doi generali și un căpitan pentru acest măcel.
    Nu știu cine credea că la Otopeni a fost o răzbunare. Dacă credeai tu asta, nu pretinde că ce credeai tu înseamnă „credeam cu toții”. Răzbunare a cui împotriva cui?
    Ziarul „Adevărul”, condus atunci de Cartianu, a încercat să arunce și în cazul Otopeni vina pe Militaru, fără nici o dovadă.
    https://adevarul.ro/stiri-interne/societate/militaru-macelar-si-la-otopeni-1026424.html
    Am mai scris că aruncarea vinii pe Militaru are scopul de a ascunde adevărații vinovați, implicați și în represiunea de pînă în 22. În cartea mea „Revoluția din 1989 și minciunile din Jurnalul Național” am atins un alt subiect - despre care nu se prea vorbește: cel de-al doilea măcel de la Otopeni care era cît pe aci să se întîmple. Pe baza declarației colonelului Ion Niculescu (martor ocular, de aia declarația lui are valoare, spre deosebire de o declarație a lui Cartianu, de pildă) am arătat și sursa dezinformării: generalul Gușă. Dar în cadrul campaniei de acoperire a adevărului despre revoluție cu un potop de minciuni (despre care am atras atenția din 1990) s-a hotărît să se arunce toată vina pe Militaru pentru a se ascunde activitatea generalilor care fuseseră prezenți și la Timișoara în 17-22 decembrie (Gușă, Stănculescu, Chițac), și care din acest motiv aveau nevoie de diversiune după 22 decembrie pentru a-și face uitate faptele.
    https://mariusmioc.wordpress.com/2009/03/10/ion-niculescu-si-evitarea-celui-de-al-doilea-macel-la-otopeni-2-video/
    Așa numita campanie de aflare a adevărului despre revoluție începută de „Jurnalul Național” condus de Tucă și continuată apoi de „Adevărul” condus de Cartianu (la amîndouă cu consultul lui Alex Mihai Stoenescu) nu avea alt scop decît scăparea de pușcărie a lui Victor Stănculescu, care fusese trimis în judecată, iar după condamnare se dorea obținerea unei grațieri.
    Legat de problema COVID, Cartianu nu a fost un simplu ipohondru. Nu doar a susținut vaccinarea, dar a pretins, ca un adevărat propagandist ce este, că mor oameni din pricina celor care pun la îndoială vaccinarea: „Am o problemă, domnule Becali. Din cauza dumneavoastră şi a altora ca dumnevoastră, «şoşocari» din ăştia, mor oameni”.
    https://adevarul.ro/sport/gigi-becali-scandal-in-direct-cu-grigore-cartianu-2151516.html
    Cartianu pare exact tipul de ziarist care scrie la comanda celui care îl plătește. „Evenimentul Zilei” scria la un moment dat că Cartianu primea 12000 lei lunar de la Ludovic Orban ca să-l susțină pe acesta.
    https://evz.ro/exclusiv-cartianu-marca-banu-cum-lucreaza-de-fapt-mercenarii-presei-grigore-fii-viteaz-ia-toate-contractele-si-publica-le-video.html
    Pot bănui că nu se singurul caz cînd a scris contra cost - de altfel asta e o situație des răspîndită în presa românească.

    ReplyDelete
  22. Atîtea aberații scrii că nici nu am timp să le discut pe toate. Eu am combătut aberațiile lui Alex Mihai Stoenescu sau Grigore Cartianu, care erau intens popularizate în ziare de mare tiraj și la TV, nu știu dacă merită să-mi pierd timpul cu tine care deocamdată nu te prea bagă nimeni în seamă.
    Scrii că-s numai 17 cavouri în cimitirul eroilor din Cluj și pretinzi că ăsta e indiciu că numărul de 26 de morți e fals. Numai în capul tău se pot trage asemenea concluzii. Foarte plauzibil că familiile unora din morții revoluției au vrut ca morții lor să fie înmormîntați în cavoul familiei, de aia nu-s la cimitirul eroilor.
    N-am văzut dovadă că Europa Liberă a lansat numărul de 60000 de morți. În 22 decembrie (după ce Ceaușescu fugise, deci fără efect în alungarea lui Ceaușescu) Europa Liberă a vorbit despre „sute de mii de victime ale acestui regim care a asuprit țara timp de decenii”. E vorba de toate deceniile de regim comunist, nu doar de decembrie 1989. Socotind deținuții politici, deportații în Bărăgan, deportații în URSS și toate celelalte victime ale celor 45 de ani de regim comunist se ajunge la sute de mii de victime, și în funcție de definirea cuvîntului „victimă” se poate ajunge și la milioane (de pildă, țăranii care au fost deposedați prin presiuni de pămîntul lor, chiar dacă n-au fost băgați în închisoare, ar putea fi considerați și ei victime). Deci, nimic exagerat în ce a spus atunci Europa Liberă.
    Nu e relevant al cui dușman ești. Singurul lucru relevant e că scrii aberații.

    ReplyDelete
  23. Răspuns la primul mesaj: Mi-ai mai trimis acel articol cu procesul in iulie in Facebook Messenger. Oricum eu il văzusem înainte . Susțineai că acolo s-ar fi vehiculat prima dată cifra de 60 000 si eu te-am întrebat retoric la ce minut, știind că nu se zisese 60 000 , ci genocid. Dacă n-ai mai răspuns am crezut că l-ai revăzut și te-ai convins de cele spuse de mine.
    Cifra asta de 60 000 /sute de mii /genocid nu este o simplă cifră exagerata ci o manipulare făcută de profesioniști in PR, marketing si advertising.
    Cred ca nu ai citit ultimul meu răspuns cu linkuri catre 4000/sute de mii si 60 000 de morți anunțați la Europa liberă . Dacă l-ai citit, atunci l-ai uitat.
    Toată lumea fuge instinctiv de mitralieră. Asa s-a întâmplat peste tot. Cei care nu fug sint raniti sau drogați

    ReplyDelete
  24. Răspuns la al doilea mesaj.
    Cartianu și Moraru au popularizat ideea instigarii. Primii care au aflat au fost părinții soldaților uciși astfel. Condamnări au fost multe in armata, marea majoritate fără probe concrete ci doar pe bază de protocol cu CIA, via SRI. Am citit un articol într-un ziar de dreapta in 1997, sau 98 in care se spunea pe o pagină o minciună cu picățele despre cum a vrut generalul Rus să se răzbune pe un locotenent sau căpitan din Câmpina. Aceeași rețetă dată de Cioroianu si pentru cazul Trosca. Vezi asta:
    https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=2oCXzIzAJMs
    Cartianu aduce multe lucruri noi, cel mai important fiind faptul că nu poporul a făcut acel haos, ci forțe exterioare mult mai puternice. Se înșeală când le identifica drept KGB.
    Ipoteza rănirii lui Milea e alt lucru nou adus de el.
    Cartea "Crimele revoluției " atestă 50 de cazuri de instigare de gen Otopeni.
    După cum vezi, nici eu nu cred că Militaru e in spatele acelor inginerii sociale, ci CIA .
    Cât despre covid, toți am fi susținut mascarada dacă primeam ceva prime, precum occidentalii. Eu am simțit că e o capcană pentru ca știu cum funcționează sistemul.

    ReplyDelete
  25. Raspuns la al 3-lea mesaj. Numesti aberatii teoriile descrise aici dar nu poti sale combati. Am vazut ca in cartile tale combati doar prostiilede la "Jurnalul National" dar nicio idee de-a lui Cartianu si grupul de la "Adevarul". Acolo folosesti tehnca de dezinformare de tip clonare pe care am descris-o aici: https://baldovinconcept.blogspot.com/2023/10/2546622-tehnici-de-dezinformare.html
    Dimpotriva, ce sustii tu sint aberatii, in care am gasit incoerente grosolane. Cea mai mare dintre ele mi se pare a fi acela ca poporul cu mana goala ar fi putut da jos un regim stalinist, asa cum foarte multi prezentati dictatura ceausista. Pricepi ce contradictie ]n afirmatia asta exista? Asta este o aberatie pe care o sustineti voi majoritatea istoricilor, si am sustinut-o si eu manipulat de de media. Eu nu am distorsionat ideile adversare asa cum faci tu cu cele ale lui Cartianu , ci le-am prezentat obiectiv. Le-am combatut si le voi combate in continuare cu argumente nu cu sofisme .

    Dovada ca că Europa Liberă a lansat numărul de 60000 de morți se gaseste aici: https://baldovin.blogspot.com/2023/10/251-dezinformarile-alarmiste-lansate-de.html

    ReplyDelete

Keep calm and say something smart!