Biliofiliera salveaza blogosfera

November 13, 200710comentarii

Gmmail mi-a trimis pe blogul sau o leapsa venita pe filiera Maria - Radu Iliescu- Oedip in legatura cu ce mai citim.
Desi mai tarziu totusi raspund si eu la aceasta reactie in lantz bibliosferica.
Spre rusinea mea n-am mai pus mana pe o carte buna de cativa ani buni, cam de cand fac grafica pentru jocuri 3 D. Timpul ma omoara. Inainte de povestea cu game-designul am fost profesor de pictura, desen, istoria artei in Tg. Jiu. Atunci am avut ceva timp sa citesc insa cartile nu prea erau in acel oras discret. Asa ca am (re)venit in Bucuresti in speranta ca voi reveni la activitatea care ma oglindeste cel mai bine. Deocamdata insa nu vad vreo schimbare. Insa m-as apuca imediat de sociologie si politologie daca as avea timpul...
Din pacate u literatura nu ma pot lauda. Nu pot tine prea mult in mana un roman. Mi se trage de la ora de romana unde trebuia sa citim romane despre viata satului romanesc. Stiam prea bine o astfel de viata duplicitara si lipsita de cel mai mic semn de eternitate a satului romanesc mutilat de sistemul totalitar. Stiam ca trebuie sa fug de ea ca de dracu' si fugeam si de tot ce se asocia cu ea iar literatura a nimerit in the wrong place at the right time.
In schimb am citit cu voluptate filosofie. Cam singura care ma ajuta la acea data sa arat sistemului ca e de rahat.
Am citit initial prin clasa a XI-a dialogurile platonciciene iar apoi Aristotel mi s-a parut mai lucid. Rationalistii mi s-au parut suspecti in siguranta lor. Descartes mi s-a parut parsiv desi cam avea dreptate. Kant a fost revelatia si le-am dat cu pass la rationalisti prin anu' I de facultate. Am zis sa citesc si Hegel si anu' ala a fost cel mai trist din viata mea. Eram in anu' 3. M-a salvat psihanaliza pein anu' 4. Apoi l-am devorat pe Nietzsche in anu' 5. M. Foucault mi-a placut destul de mult. De aici incolo am citit carti tehnice de psihiatrie. Apoi am ajuns prof, cum va spusei si am citit estetica.
Pe mine m-ar interesa ca leapsa in cauza sa ajunga la Bucurenci, mareaevadare , nihasa , oricum , psiheea , andreea colega , apollinaireonline , amardezi si toti din blogroll din Baldovin Concept si Baldovin Arte. :)
Share this article :

+ comentarii + 10 comentarii

nu-mi amintesc de niciun roman despre viata satului romanesc. laq ce te referi? poate la Marin Preda?

:)

e ca si cum as spune eu ca nu ma intereseaza politica pt. ca am traim sub comunism

"Ion" e primul care imi vine in minte. Hora aceea descrisa... mi-aduc aminte cum imi crestea adrenalina de furie.
Si Morometzii, insa replicile din M. Preda sunt cu adevart faine. Cred ca asta e ingurul pe care l-am simpatizat.
Am mai urat "Baltagul", "Moara cu noroc" si "dincolo de nisipuri". Dar majoritatea aveu o gandire (corupt) rurala.
Acum o tratez cu usoara ironie si detasare. Uneori cu intelegere. Di mai rar cu compasiune si duiosie. Insa atunci ma scotea din minti pur si simplu :)

Dumnezeule, dar mult am mai chiulit de la scoala! lol

poate d-aia nu stiu cum e cu gindirea corupt rurala

hahahah

Norocu' tau!
Eu am crescut cu ea asa ca nu puteam sa chiulesc din ea :)
Altfel incercam si eu sa chiulesc cat mai mult posibil

am mai auzit asta la tine, si n-am priceput-o nici atunci. sa cresti in ambianta rurala trebuie sa fie ceva foarte idilic si linistit si armonios, in contact cu natura. hihihi

Am avut si asa ceva. Atunci cand nu stateam in preajma oamenilor. De asta sunt ecologist. Insa e suficient un gram de rahat ca sa strici un borcan de miere...

Anonymous
5:13 PM

Baldovin, ca un artist ce esti, ma asteptam sa arunci pe masa niste titluri "dureroase" despre arta, artisti, drama dematerializarii si a momentaneului in arta de azi, etc, etc. dar nu-i nimic... esti atat de minunat de sincer incat nu mai conteaza nimic!

Anonymous
5:17 PM

Dragul meu, se vede ca sunt obosita f tare. Mi-am gresit si numele: in loc de MARIA am scris Maia... ha ha
Sorry.

4:04 PM

e si maia ceva... dar nu in cultura noastra ;)

Lasa ca Maia e un nume la fel de fain.
In maya fac eu obiecte 3 D penrtu jocuri. ;)
Despre arta am vrut sa fac un blog special . Baldovin arte. Asta e opinium si unii dintre colegii mei artisti nu prea se omoara dupa acest gen de subiecte :)

Post a Comment

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved