Povestea mea si povestea emigrantilor

November 23, 20074comentarii

Nu fanatismul libertatii ii face pe politicienii occidentali sa accepte "libertatea de miscare" a tziganilor. Ci faptul ca esticii cu totul sunt o mana de lucru ieftina. Statele/ firmele occidentale o sa faca profit pentru faptul ca platesc doar x% (nu xx) esticilor salariul unuia dintr-al lor. Daca ar fi adevarata gargara cu "libertatea de miscare" i-ar primi ei occidentalii pe toti. Insa negrii din Africa, cei care nu stiu sa faca mai nimic nu sunt bine veniti. Sunt "imigranti ilegali". Eventual li se poate da o mana de ajutor atunci cand se scufunda cu plutele alea improvizate ... De nevoia de folosire a muncii esticilor si din interesul de a nu-i discrimina tziganii au fost primiti si ei in Occident.
Din nefericire insa pentru occidentali acesti oameni vor resimti socant ruperea dintr-un spatiu (semi)primitiv si aterizarea in haul vietii civilizate. Din copiii lor se vor alege viitorii teroristi, viitori tineri neadaptati care isi vor blestema parintii ca au plecat din spatiul simplu al unei vieti austere. Unii isi vor lua zilele altii le vor lua si pe ale altora odata cu ale lor... Emigrantii ajung in Occident goniti de foame, de saracie si de nevoia de supravietuire insa copiii lor se vor sinucide mai tarziu pe strazile meropolelor dupa efortul lor supraomenesc de a face fata unor cerinte pentru ei neobisnuite... La ce bun atata chin? Mai bine mori de foame in spatiul tau primitiv (desi foametea nu e o constanta in el) pentru ca oricum "genele" tale se vor fi topit in neant.
Turismul este singurul care poate civiliza o comunitate protejand-o in acelasi timp. Schimburile economice sunt nedrepte deoarece primitivul naiv nu stie nici sa-si ceara drepturile nici sa-si vanda serviciile iar lacomia corporatismului nu il protejeaza. pe termen lung nimeni nu are de castigat. Primitivul se vede lipsit si de credintele sale religioase sub scepticismul civilizatiei si nu se poate bucura nici de deliciile sale. Presiunile la care este supus pentru a fi "omul potrivit" se vor intoarce impotriva lui atunci cand le urmeaza directia de "perfectionare" si va dori mai mult. Cei care vor fi facut aceste presiuni asupra lui sa "creasca" (fit) vor face ulterior presiuni sa stagneze si sa nu urce prea sus. El este neurastenizat de interdictii si tabu-uri carora pe termen lung nu le mai poate face fata iar dezastrul se intrevede. Turnurile WTC sunt aruncate pe apa sambetei, bugetul va alimenta cheltuieli in plus pe masurile de scecuritate iar fericirea vesnica promis de civilizatia consumista se va transforma in sinucidere, alcoolism, consum de droguri etc.
Daca comparam satisfactia produsa de un profit mai mare pe care firmele occidentale il obtin odata cu povestea emigrantilor si ranile produse in anumiti oameni cu aceste masuri vom vedea o lipsa de echivalenta a modului in care se negociaza bunele cu relele. Profitul se imparte doar intre acele firme iar pierderea este a intregii mase a societatii. Adica impreuna la rau si doar unii la bine. Cei care reactioneaza impotriva imigrantilor nu sunt toti patridioti fanatici. Unii dintre ei pur si simplu nu vor sa isi asume un astfel de risc si vor un stil de viata conservator. Unii dintre acestia nu vor sa isi asume anumite riscuri. Tziganii care comit astazi crime si care se declara romani ne provoaca repulsie. Insa cand i-am facut robi acum cateva secole, cand am profitat de pe urma inapoierii lor, cand nu le-am oferit educatie, cand i-am facut polul saraciei nu ne-am gandit la consecinte.
De aceea prefer o mai mare separatie intre culturi. Lasati spatiile primitive asa cum sunt! Nu va duceti peste ei cu tehnica minunata si nu-i seduceti mincinos cu viata occidentala! Decat un sirag de interdictii care ii vor macina sufletul mai bine una si buna: "libertatea de miscare" pentru cei fara "aptitudini" consumiste in aceeasi masura in care triburile (primitive) isi interzic acest lucru unul altuia. Asta e o valoare occidentala. Si de fapt nu le-am interzice primitivilor accesul la civilizatie ci le-am interzice colegilor corporatisti sa abuzeze de ei. Daca vor civilizatie cu orice pretz mai bine sa si-o faca singuri treptat.
Ma uit la mine si compar. Eu vin exact dintr-un astfel de spatiu semiprimitiv vaccinat cu doze de civilizatie occidentala. In comunitatea mea este respectat cel care pleaca, cel care reuseste. Dragostea apropiatilor mei se manifesta prin dorinta de a ma vedea "departe". Vecinii ma saluta plecacios cand ma revad dupa ce nu ma mai vazusera veraun an sau 2. Insa daca ma vad si a doua zi si a treia zi consecutiv (anu' asta am avut cheltuieli cu renovarea apartamentului-- mi-am facut concediul acolo si am vazut) deja par un inger cazut. Mama plange de multe ori cand plec dar repede isi revine instantaneu si imi arata ceasul: "vezi ca mai ai 10 minute si vine trenul..." Iata un "spaltung" emotional radical!
Rezultatul care e? O nemultumire organica. O dezamagire. Si ma pot considera un om de succes. M-am adaptat la viata urbana. Am apartament proprietate personala. Sunt sigur ca am elaborat o teorie psihologica originala si s-ar putea sa confirm si ca artist. Dar pentru nimic. Degeaba. Stiu ca daca voi ajunge si fondator de religie tot nu voi gasi acea "departe" catre care educatia mea m-a incurajat. Sunt in stare sa renunt la toate astea, la scrieri, la arta, la apartament si sa fiu prostul satului multumit de sine. Pentru ca efortul pentru toate astea nu poate fi rasplatit prin nimic. Ce trebuie facut acum nu stiu... Nici eu nu ma (mai) pot intoarce in satul natal nici pe tigani nu ii putem intoarce la starea de primitivi intr-un spatiu primitiv. Raul deja s-a facut. Decat sa fure din Romania (oricum saraca) mai bine fura din Occident care a facut experimente sociale cu Estul. Dar e bine sa observam, sa intelegem si sa nu mai repetam greselile secolelor trecute. Fireste ca eu insumi am reactionat si m-am simtit frustrat cand sistemul mi-a pus piedici si baraje insa am stiut sa tzip si sa ma apar. Am reusit pana acum si voi reusi in continuare. Dar poate nu toti vor fi avut norocul meu. Oricum daca cineva mi-ar da sa aleg intre pilula ramanerii prostul satului si cea a urcarii sisifice a straturilor sociale as alege-o imediat pe prima. Si nu uitati, ma consider un om norocos...
Share this article :

+ comentarii + 4 comentarii

Sau... companiile mari din occident recruteaza cei mai buni oameni si le ofera salarii foarte foarte bune fara sa-i pacaleasca deloc si fara sa-i discrimineze niciun pic.

Esticii nu sunt numai mina de lucru ieftina. O parte din estici sint foarte apreciati si foarte bine remunerati.

Esticii care fac muncile foarte ieftine preiau slujbele pe care occidentalii nu vor sa le faca pentru ca ajutorul de somaj este egal cu plata slujbei respectve, si e mai placut sa tai frunza la ciini decit sa muncesti pe aceiasi bani.

Sunt convinsa, desigur, ca exista si abuzuri asupra esticilor, care sunt tratati exact cum spui tu.

Eu am o prietena aici asistenta medicala, si mi-a povestit experienta ei cu o familie de tigani la spital. Nici macar nu pot sa reproduc aici! Uneori, oricita educatie oferi, unii nu se lasa educati.

Indiferent de unde vii, daca materialul este bun, omul se schimba radical si se adapteaza la orice.

Fenomenul emigratiei mie mi s epare absolut firesc si natural si oricum nu poate fi oprit. Iar xenofobie este peste tot. Si in romania si oriunde. pentru ca prostie este peste tot. :)

11:53 PM

Nu trebuie sa ii educam pe acestia Simona. Sub pretentia de libertate le distrugem cultura si ne folosim de ei. E mult mai bine sa le interzicem accesul in spatiile civilizate chiar daca acest lucru parea inuman. Le facem mult mai bine asa. Cu unele animale salbatice care au intrat in civilizatie s-a facut la fel.
Ca unii estici cu mai multa vana occidentala se adapteaza in spatiul Ooccidental asta se datoreaza tocmai dozei de occidentalism in sufletul lor. Altii il au mai putin si e bine sa ii incurajam sa ramana aici. Nu ii putem fortza sa ramana, nu avem criterii dupa care sa stabilim aceast doza. Insa putem lovi in mentalitatea "muncii pana cazi pe branci" care pare sa fi pus stapanire pe o anumita clasa de estici. Uite cum unii pleaca in Occident pentru a le oferi un viitor copiilor lor. Acestia se sinucid de dorul lor si totul e in van.

ma sperii

:)

11:24 PM

Sa nu ma intelegi gresit. Nu propun expulzarea tiganilor in spatii primitive acum ca i-am injectat cu civilizatie. Insa putem sa nu mai repetam greselile trecutului care i-au adus in situatia asta.

Post a Comment

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved