3.3.2. Garcea chestionatorul abuzand limba romana

June 8, 20170 comentarii

Cu Garcea la luat permisul auto



3.3.2. Garcea chestionatorul abuzand limba romana


In acest subcapitol am strans chestionare care ar fi putut fi inscrise in capitolul precedent, la sectiunea aceasta, sau aceasta sau aceasta. Am aratat acolo ca Garcea chestionatorul foloseste intentionat indicii neclare pentru a produce artificial confuzie in mintea cursantului, de a-l face sa greseasca si de a-si lua eventual spaga . Si acestea induc cursantul in eroare precum si acelea. Insa forma lor m-a facut sa cred ca ele nu s-au datorat intentiei predilecte de a induce in eroare ci insuficientei stapaniri a sensurilor cuvintelor si expresiilor, sau insuficientei claritati in exprimare a lui Garcea chestionatorul. Totusi ceva m-a facut sa cred ca in aceste cateva cazuri confuzia nu este premeditata ci neintentionata. E posibil ca in unele cazuri sa fie ambele variante. Totusi am decis sa le includ si pe ele in acest subcapitol pentru ca exprimarea mi s-a parut prea aiurea.



Initial acest subcapitol ar fi trebuit sa fie o sectiune in cel precedent. Insa materialul de erori in folosirea limbii romane e mult mai divers si mai bogat decat cele din sectiunile de pana acum. Asa ca a trebuit sa le reunesc intr-un manunchi ceva mai larg. Cele mai multe erori din aceste chestionare au fost facute din pricina folosirii anacronice a limbii romane, a lipsei de informare in domeniul medical si a graficii. Ele ar fi trebuit sa fie supervizate la modul serios, si nu doar formal, de un lingvist un medic si un grafician profesionist.

Deja am vazut de-a lungul textului cum cea mai mica iregularitate si imprecizie in textul de lege parca e asteptata cu bratele deschisa de Garcea chestionatorul sa faca din ea o aberatie. De asemenea, am vazut cum Garcea legislatorul a abuzat limba romana in anumite situatii. Ei bine, pastrand aceasta proportie, Garcea chestionatorul isi bate pur si simplu joc de ea in mai multe cazuri.

Sunt incredibil de multe cuvinte si expresii in care Garcea chestionatorul isi arata in primul rand limitele intelectuale scazute iar apoi lipsa de contact limba romana a cartilor. Uneori se da impresia ca cei ce au conceput aceste chestionare nu s-au nascut in Romania si nu au proprietatea termenilor. Parerea mea este ca acesti oameni ar trebui sa dea ei insisi ceva teste de limba romana. Eventual sa reia scoala, gratis, nu asa cum incearca ei sa scoata noi taxe de pe cetateni. Poate ca un curs de educatie civica si empatie comunitara ar schimb un pic autoflagelul prin care Garcea chestionatorul si-l aplica lui insusi in cele din urma, batandu-si joc in prealabil de comunitate.

Din cate am vazut eu pe parcursul rezolvarii unei mari parti din aceste chestionare, exista doua cazuri generale prin care Garcea chestionatorul produce exprimari anapoda. Primul caz este cel al folosirii improprii a unor cuvinte ceva mai pretentioase, ceea ce denota intelegerea superficiala a lor. Al doilea caz ridica la un fals nivel academic anumiti termeni colocviali care au nevoie de precizari suplimentare. Am dat deja cateva exemple pana acum. In continuare vom vedea alte astfel de exemple.

Am impartit cazurile de erori semantice in doua sectiuni, una dedicata cuvintelor singure iar alta dedicata expresiilor. Incep cu cazurile de chestionare ce folosesc inadecvat anumite cuvinte.




Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved