Baldovin Concept cenzurat de Facebook. Multumesc pentru ajutor!

June 19, 20190 comentarii



De cateva zile „Baldovin Concept”  se afla sub atac. In acest moment nu poate fi publicat pe Facebook. Orice articol de acolo e tratat ca violator al „standardelor comunitatii”. De 12 ani de cand scriu acolo, n-am primit niciodata vreun avertisment, si, dintr-o data, tot continutul sau devine impotriva „standardelor comunitatii”. Orice link din baldovinconcept este refuzat de aceasta retea de socializare pe acest motiv. Practic asta e o forma de cenzura. Nu am avut pana acum genul asta de probleme. Dar iata ca odata cu luarea amploare a baldovinconcept, a aparut si aceasta situatie. Da, in ultimul an am publicat o serie de articole referitoare la compromisurile pe care sistemul le face cu marii criminali, sadicii ucigasi de femei  . Am criticat societatea contemporana pana acum de pe baze etice. Insa, in acest an am facut-o de pe baze criminalistice si psihopatologice. Asta „doare” mai rau ca morala. Temele pe care le-am abordat sunt foarte sensibile si au avut succes. Asa ca arhiva mea de articole teoretice specializate a deranjat pe cativa.

pe pagina Facebook



 pe cont Facebook


Dar ea nu incalca standardele comunitatii Facebook. Doar daca aceste standarde inseamna refuzul adevarului. Nu cred totusi ca asta ar insemna standardele comunitatii Facebook. Mai exact, dupa cum se vede in printscreen-ul de mai sus, baldovinconcept ar fi spam. Pai hai sa vedem ce inseamna acest cuvant dupa dexonline

"spam s. n. E-mail nesolicitat cu conținut irelevant trimis unui numar mare de destinatari, de obicei avand conținut publicitar. ♦ p. ext. Publicitate nesolicitata primita prin poșta sau afișata pe site-uri. – Din engl. spam."

Am primit multe mesaje de a permite reclame pe baldovinconcept, in schimbul unei sume de bani, la fel ca si pe acesta sau Arte  . Le-am refuzat fara sa stau pe ganduri. Si aceste continuturi vor ramane fara reclame atata timp cat voi putea alege asta. Ce vinde baldovinconcept pentru a fi publicitate nesolicitata? In schimb putem vedea cum Facebook ne baga discret pe gat reclame, sau cum dirijeaza „News Feed”-ul in functie de „boost”-ul, pe care aceasta retea se angajeaza sa-l faca in schimbul unei sume de bani. Eu unul am descris modul in care ei au pompat artificial „like”-uri in celebra companie de cianurare RMGC  , care voia sa distruga Rosia Montana. Unde e spam-ul Facebook? La mine sau la tine?

Astfel de situatii apar datorita modului de functionare a Facebook. Orice continut de pe Facebook poate fi interzis, macar si temporar. Metoda e simpla: raportarea in bloc catre Facebook. Aceasta retea nu are suficienti oameni care sa verifice toate raportarile. In schimb daca exista un numar de raportari in masa, niste coduri de programare (roboti) fac acest lucru automat. Asa daca numarul de raportari este mai mare decat aprecierile, atunci un continut de pe Facebook poate fi mai intai depublicat (adica vizibil doar de cel care publica). Apoi, dupa revizuirea sa de catre o echipa de angajati Facebook, acel continut poate sters definitiv. Desigur, baldovinconcept e publicat original pe Google si nu risca sa fie sters definitiv. Dar, dupa cum vedem, nu-l mai accepta Facebook.

Asa ca as avea nevoie de la dvs., cititorii de contracarare a acestei masuri, spre contra-raportare catre Facebook pentru a revizui continutul de pe baldovinconcept. Va rog sa postati un articol de pe baldovinconcept pe Facebook, oricare! Nu conteaza unde, si nu conteaza ce audienta setati. Poate ramane si pe privat. De fapt, Facebook va refuza sa-l posteze. Va va afisa mesajul "Aceasta postare contravine Standardelor Comunitare, astfel incat nimeni altcineva nu il poate vedea”. Ei bine, sub acest mesaj exista doua butoane: unul dintre ele este "Cerere de revizuire" (sau via "news feed"- "see options!", dupa cum se vede in printscreen-ul de mai sus); va rog sa dati click pe acel buton pentru a informa echipa Facebook ca robotii lor si cei care au raportat baldovinconcept au gresit. Daca vor exista cat mai multe contracte de raportare, acest spatiu va primi o recenzie de la echipa Facebook si va putea sa fie publicat din nou in aceasta retea.



Cunosc destul de bine fenomenul raportarilor in masa din postura de editor la cateva pagini de fani Real Madrid. Iata aici cea mai de succes mema a mea  , facuta acum 3 ani. Am vazut cum Facebook poate sterge o pagina. Imi vine in minte exemplul unor admini imaturi ai unor pagini fan-base care se certau pe editorii ce lucrau la ambele pagini. Aceste pagini aveau in general cam acelasi public. In general acest public aprecia o postare pe prima pagina si nu o mai aprecia cand o revedea pe a doua. Asa ca se crea un fel de concurenta pe „like”-uri. Fiecare voia ca un astfel de editor sa publice prima data pe pagina lui. Asa ca adminul principal a inceput sa se agite si sa ameninte editorii cu excluderea. Unii au fost esclusi, altii au plecat ei. Si, ca drept razbunare ambiisi-au sters unul altuia paginile. Ca la gradinita. Metoda e simpla: intr-un moment de sarbatoare, ca de revelion, de exemplu, unul dintre ei deghizat intr-un editor a publicat pe pagina rivala un continut rasist. Apoi, de pe un alt cont, a dus respectiva postare pe un forum antidiscriminare. Toti userii au raportat pagina la Facebook. In urma raportarilor multiple Facebook intai depublica pagina in urma unor roboti IT. Ei nu judeca daca raportarile sunt pe bune, ci reactioneaza doar la numarul raportarilor. Adica nu mai e vizibila decat administratorilor.

Desigur, adminul principal face recurs, care se judeca de o echipa tehnica cam dupa 2-3 saptamani. Si uneori pagina e republicata, alteori stearsa. Desigur, pagina cu continut rasist n-a avut nicio sansa cu toate ca adminul scria zilnic, ca ea are alt continut, si nu politica. Alteori nu se judeca deloc, asa cum a patit Oreste, care si-a pierdut astfel pagina fara ca Facebook sa se oboseasca sa vada daca ar fi facut ceva gresit. Contul lui Malin Bot a fost si el blocat temporar in urma raportarilor masive.

Nu stiu exact daca raportarea vine de la niste antifeministi/sadici sau de la niste feministi radicali pe care de asemenea i-am cam sifonat in acest studiu. Am avut o dezbatere cu ei chiar cu cateva zile inainte de evenimentul asta. Si s-au cam incalzit. Ba chiar au disparut anumite comment-uri de-ale mele exact in toiul dezbaterii. De fapt Facebook a blocat orice flux dinspre baldovinconcept, si asa au disparut commenturile. Omul cu care dezbateam in principal mi-a zis ca nu le-a sters el, si initial l-am crezut. Dar dupa aia mi-am adus aminte ca au mai disparut niste commenturi de la o alta dezbatere de la care am plecat acest studiu. Asa ca ulterior nu l-am mai crezut. Le-am spus ca e foarte probabil ca ei sa fi facut acele raportari, dupa modelul descris mai sus. Adica prezentat intr-un grup si spus, uite un continut antifeminist, ca asa ma vad ei pe mine. I-am testat ulterior sa vedem daca au raportat sau nu, cerandu-le simbolic sa faca un printscreen despre cum raporteaza ei la Facebook ca baldovinconcept are un continut ce nu violeaza standardele comunitare. Si aici s-au cam dat de gol, refuzand sub pretextul ca nu vor sa promoveze continutul sau „oarecum discutabil” , desi le-am sugerat sa faca asta cu audienta de „only me”. Deci nu era nevoie sa faca nici un fel de promovare. Dar probabil ca au fost prea mandri sa mai faca si calea intoarsa, probabil de teama ca Facebook sa-i pedepseasca cu banare pentru mesaje contradictorii, sau s-ar fi simtit umiliti in forul lor interior. Din reactia lor sunt semne ca ei ar fi inceput asta.



Buna intrebarea de final. Desi tema era alta, respectiv aceea de a da sansa oponentului dezbaterii sa se exprime. Eu am facut treaba asta dinainte, analizand in detaliu ideologia „feminismului extremist” (pe langa cea a celui moderat, perfect justificata). Si, per total, ma sacrific. Iar faptul ca am stat un an de zile pentru a studia modurile în care pot fi îmbunatatita siguranta femeilor, arata acest lucru. Dar, nu sunt de acord sa primesc lovituri fizice sau morale pentru acuzatii false cum ca eu as fi facut crime împotriva femeilor.

Din reactia lor sunt semne ca ei ar fi inceput asta. Dar, chiar daca ne-am aflat pe pozitii divergente, cred ca textele scrise in ultimul an pe baldovinconcept deranjeaza un adversar comun si pentru mine si pentru ei: sadicii ucigasi. Ei au o anumita inclinatie pentru jocuri erotice sado-maso, insa sunt convins ca nimeni dintre ei nu e vreun sadic ucigas ascuns. Doar ca probabil ca sunt confuzi fata de ce am scris despre sadismul extrem. Oricum, nu conteaza. Important e ca am nevoie de la cititori de o contraraportare. Si, dupa ce am regretat ca am impartit in 3 spatiile unde scriu, iata ca acum ma bucur. De pe Opinius pot sa public pe Facebook. Asa ca va rog inca odata sa il raportati de bine! Intrati in Facebook, postati un articol, primiti mesajul de refuz, si apoi click pe "Cerere de revizuire"! Dureaza un minut. Multumiri. Va imbratisez.

(Editare ulterioara) Multumesc frumos pentru sustinere! baldovinconcepte din nou publicabil pe Facebook in urma contraraportarilor ca spatiu sigur si a cererilor de revizuire pe care atat eu cat si cititorii le-au trimis zilnic robotilor Facebook. O sa vedem daca vor mai aparea astfel de raportari in viitor.

Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved