10 ani de science fiction

March 21, 20080 comentarii

Circul din fotbalul romanesc a ajuns la o noua faza. Cea a faraprecedentului. aseara meciul Rapid -Steaua s-a oprit din cauza OZN-urilor.
Nu-mi aduc aminte de prea multe 3-0 intre Rapid si Steaua. Ultimul pe care mi-l amintesc este cel tot de pe acelasi stadion. Era in 98' am impresia. Steaua a pierdut cu 3-0 desi revenisera gloriile sale Belodedici si Ilie Dumitrescu. Au jucat prost si Steaua a pierdut pe merit. Rapidul a castigat campionatul. Mi-aduc aminte ca fie din foarte desele mele etape de lipsa de bani nu mi-am luat bilet la meci. Oricum nu is eu asa mare fan al privitului de fotbal incat sa dau bani la niste tembeli care alearga ca descreieratii dupa o minge. E bine sa mai ascult si de mama cateodata si aici ii dau dreptate. Dar cum in '98 tocmai terminasem facultatea si nu prea aveam ce face am zis sa blatuiesc clubu' si sa merg la derby. Imposibil de intrat fara bilet in conditiile in care ramasesera afara si cei cu bilet... Si atunci am zis sa ma urc pe blucul vecin si sa vad de acolo meciul. Eram si cu frate-miu. Am propus asta unuia rapidist, m-am facut frate cu dracul (am fost stelist de mic) pana trec in partea opusa a altitudinii si ne-am urcat in lift sa ajungem sus. Nu-mi dau seama ce-a fost in capu' meu sa ma urc in acel lift ca obosit nu eram din moment ce stateam toata ziua. Poate doar dorinta de a ajunge cat mai repede sus. Oricum, cert e ca liftul s-a blocat. Rapidistu' meu a dat-o intr-un atac de panica ad-hoc dupa ce inainte sa urce in lift isi manifestase fervoarea razboinica... L-am vazut eu ca se morcovise la intrarea in lift insa nu ma asteptam sa se comoprte ca la gradinita. Nu stiam ce sa fac.... sa-l calmez pe razboinicul claustrofob, sa incerc eu sa desfac usa... M-am pus cu spatele in peretele opus si i-am zburat usii 2 picioare in timp ce fanaticul se dadea cu capu' de pereti... In viteza loviturii lor mele de karate s-a spart si oglinda de care ma rezemasem cu spatele prilej pentru colegul de galerie sa mai bage un puseu halucinofobic. Ne-am zbatut vreo 15 minute cand unui vecin i s-a facut mila de ragnetele suporterului neinfricat suspecat de victima de viol in lift si a venit cu o ranga de a deschis usa. Vazandu-se eliberat din cusca Smeagol a devenit iarasi zmeu si i s-a ingrosat instantaneu vocea cu rageme de gen "Rapiiid! Rapiiiid" . Taci in mortii ma-ti ca atragi privirile , imi venea sa-i zic. Ce sa mai; am ajuns pe terasa blocului in final. Din pacate destui au auzit ragnete de afara si au intuit ca se poate vedea si de pe bloc via scari, nu lift si astfel in 10 minute toata plebea de pe strada se mutase pe blocul vecin. De sus meciul se vedea excelent. Acum nu stiu daca vecinii au cerut ajutorul gaborilor sau asta se simteau singuri down there da' cert e ca au venit dupa noi sa be dea jos... Nici 10 minute n-am vazut din meci. Damn it!
Dupa 10 ani am avut o experienta asemanatoare insa raportul dintre timp si bani e inversa fata de acel moment. La fel si scoru' care, inteleg ca va fi de 3-0 pentru Steaua. Am ajuns in fata tv-ului cand Rapid a inscris. Si nici n-am apucat bine sa savurez derby-ul ca s-a si incheiat. Sa fi fost gaborii de vina? Sa fi fost suporterii rapidisti?
Cert e ca meciul Rapid -Steaua s-a oprit din cauza OZN-urilor. Obiectele zburatoare neidentificate zburau amenintator pe la capul fotbalistilor si arbitrilor.
Ce bucuros era Lovin cand arbitrul era decis sa opreasca prima oara jocul ! Cu tresitetea copilului care isi traieste ultimele clipe ale pauzei se intorcea Lovin pe teren cand arbitrul a fost convins sa reinceapa meciul. Lovin & co. au explodat asemenea copiilor din clasa atunci cand arbitrul a decis pentru a doua oara sa opresaca meciul. Ce pot sa vad de aici? Ca jucatorii nu mai au chef sa joace fotbal si ca ar fi plecat mai curand la vestiare. Ca patronii lor multimegamiliardari pun presiune teribila pe ei pentru cateva milioane pe care le pot ciupi din participarea in liga campionilor. Asta a adus generatia de conducatori rupta din The Godfather! Cand eram copil jucam pana la epuizare sa inving adversarul, acum se incearca eliminari fortate ale adversarului, razboaie psihologice si furtisaguri pentru descalificarea adversarului. Oare daca meciul ar fi fost oprit pe timpul generatiei '96 jucatorii ar fi zburdat in vestiare intr-un minut? Cum sa accepte Steaua sa fie condusa? Cred ca generatia de aur ar fi continuat jocul si fara arbitru.
Avem patroni de fotbal cu alura de hagi tudose in varianta bovarista. Arunca banii doar acolo de unde iese publicitate electorala. Atitudinea de Bill Gates patrat se impaca fara nici un fel de remuscare cu zgarcenia viscerala fata de cateva sute de mii de euro data unui antrenor ce pare sa nu aiba rezultate imediate.
Scenariile curg cu duiumul. Ca stelisti infiltrati in galeria rapidista! Ca tradare la Rednic! Ca Becaliili cu securistii dezertati de la Vadim! Ca OZN-urile, Razboiul stelelor, Big bang-ul. Sunteti penibili! Ajungeti in Champions Ligue si luati bataie la 3-4 goluri diferenta ca milogii! Nu sunteti decat niste scatangeri care ciupesc cate un os de la ospatul altora.
Share this article :

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved