Rezumat la cele 6 articole despre filmul documentar „Zeitgeist: the movie” publicate pe blogul Concept

August 14, 20081comentarii

Am vazut in totalitate controversatul documentar "Zeitgeist: the movie” şi dupa aceea am şi inceput sa il analizez. Analizand filmul şi construind argumentele am observat ca textul s-a cam marit, a ajuns la 6 articole şi ca el s-ar potrivi mai mult pentru blogul concept. Am stat mult şi m-am gandit daca sa public cele 6 articole pe blogul acesta de teme cotidiene sau pe blogul concept. O astfel de dilema este una dintre multele in care am regretat ca am imparţit blogul meu in 3 pentru ca se pare ca tema e atat de analiza sociologica ceva mai detaliata (in care omul de rand şi chiar bloggerul comun nu se prea baga) cat şi de interes cotidian care il priveşte direct. El nu are timp sa judece in amanunt argumentele şi are nevoie de alte explicaţii mai simple faţa de cele oficiale in ceea ce priveşte tragedia de la 11 septembrie. Dar textul final e posibil ca el sa nu fie parcurs de cititor doar dupa o singura lectura şi e posibil sa nici nu mai revina pe blog. De aceea am decis sa public cele 6 articole pe blogul concept şi sa fac un rezumat aici in cele ce urmeaza.
Dupa ce l-am vazut in sfarsit m-am bucurat sa vad ca majoritatea ideilor din textul meu „Starpirea vampirilor” se afla in acest film si ca cei care au alte idei decat cele sustinute de oficialitati pot avea foarte multe puncte comune. Filmul are foarte multe parti bune dar si foarte multe parti pe care eu le consider neinspirate, cea despre religie fiind una dintre ele dupa cum am zis. Diabolizarea politicienilor este o problema pe care nu am rezolvat-o nici eu dar care totusi este eronata deoarece sistemul social actual are asemenea abilitati de a scuti politicianul de actele diabolice asa cum le vedem in filmele de groaza si chiar de a le curati constiintele. Diferenta dintre un sadic care ucide din placere si un politician care poate ucide si de 10, 100, 1000 sau 1 000 000 de ori mai multi oameni prin actiunile sale difuzate in interiorul sistemului este esentiala totusi chiar daca la nivel metasocial raul produs de politicieni este mult mai mare fata de cel produs de sadici. Este un paradox destul de greu de explicat. De aceea Zietgeist are probleme in demonstrarea fara dubii a teoriilor sale centrate pe viziunea conspirationista dupa care „masonii puterii” ar organiza evenimente anticetateni fie pentru a controla numarul de oameni in continua crestere, fie pentru simpla lor placere, fie pentru diferite castiguri ale castei lor. Insa aceasta a treia varianta pare destul de probabila si Zietgeist o are in vedere. Problema este in a pune cap la cap aceasta intentie lacoma cu crearea religiei. Nu doar a religiei crestine ci si a celor orientale si chiar primitive unde lacomia nu ar cotele corporatismului contemporan.
Cea mai mare asemanare intre ideile expuse de mine din „Starpirea vampirilor” si teoriile din Zietgeist cred ca constau in teoria asupra monedei care este aproape identica cu cea exprimata de mine. Abordarea este un pic diferita: eu fac o analiza principal sociologica iar autorii vin cu o analiza strict financiara, din interiorul sistemului. Consider insa ca filmul are destule exagerari si cu privire la asta am facut precizarile necesare in cele 6 articole din blogul concept.





Share this article :

+ comentarii + 1 comentarii

Super blogul !
Trailer+film+subtitrare filme gratis 2009
http://filme-gratis-2009.blogspot.com Intra si vezi !
Bafta in continuare !

Post a Comment

RSS-Entries and Comments

 

Copyright © 2014. baldovin opinius - All Rights Reserved